Een probleem ik heb het hier al eens eerder voor gelegd maar mischien kan iemand mij nu helpen.
Mijn koelventilator van mijn rover 75 cdt blijft continu doorlopen.
De motor is niet te warm en de airco staat uit en toch blijft de de koelventilator doorlopen.
Ik heb er een andere ventilatormotor opgezet en de koeltemperatuursensor heb ik ook vervangen maar het helpt niet.
Ook als ik de druksensor van de airco loskoppel maakt dat geen verschil de ventilator blijft doorlopen.
Als ik de motor start gaat hij volop in toeren draaien en na een half uurtje rijden gaat deze op low speed.
Het is een ventilatormotor met twee speed mogelijkheden en een goud kleurige resitor.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen?
Is er nog ergens een relais die door kan slaan zodat de ventilator aanslaat?
Eric.
Koelventilator blijft continu door lopen.

HarryM1BYT;1363831 Correct, unless there were some fault in the cabling.
It could only be the other suggested items, with the ignition on. The fan should stop with ignition off, even if those mentioned items had failed.
If its a diesel, a temporary fix would be to pull the fan fuse. Welded up relay contact can often be 'unwelded' by giving the relay case a sharp tap, but again that may not be a permanent fix.
raymond moore;1365112 thanks to each and every one of you who contributed to trying to solve the problem. the problem was in the fan control unit, one wire was passing over another and touching hence they fused together I am now happy enjoying an ice cooled cabin.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Als je de ventilator motor vervangt dan moet je deze aansluiten door middel van twee stekkers.
Klopt dat er een stekker is die wordt aangestuurd door de koelwater temperatuursensor en de ander door de airco?
Dan kan ik eventueel er eens een stekker uittrekken en dan weet je in welk circuit je moet zoeken.
Iemand enig idee?
Klopt dat er een stekker is die wordt aangestuurd door de koelwater temperatuursensor en de ander door de airco?
Dan kan ik eventueel er eens een stekker uittrekken en dan weet je in welk circuit je moet zoeken.
Iemand enig idee?
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer: