Wie heeft een originele schematische voorstelling beschikbaar voor de regeling van de turbodruk in de 220 coupe turbo?
In de manuals staat geen overzicht v/d verbindingen.
Of wie heeft een antwoord op het volgende:
Op het inlaatspruitstuk is 1 nippel afgedopt, en in de drukslang naar de wastegate zit een splitter waarvan de aftakking ook is afgedopt.
Wat heeft aan de afgedopte slangen gezeten?
Aan de turbo zit een Forge dumpvalve, met 1 vacuumaansluiting, die zit verbonden direct achter de gasklep.
Direct voor de gasklep zit de verbinding naar de solenoid (klep) die de toevoer naar de wastegate open en dicht zet op commando van 't MEMS.
Had de originele dumpvalve twee aansluitingen?? Was dat een recirculatieklep?
Ik heb gezocht maar nog geen nuttige info gevonden.
Greetz,
Han
Turbo drukregeling overzicht
Turbo drukregeling overzicht
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
heb je hier iets aan (google)
Inlet manifold rear above gearbox
3 nipples on the manfold
1 for the ECU
1 for the charcoal cannister (koolstof filter)
1 spare (often used for a boost gauge).
Throttle body
2 nipples underneath
1 rear one for the dump valve
1 front one for the actuator/boost control valve.
en hier op BLZ 17
http://www.newpcworld.com/cars/rover/te ... ernals.pdf
Inlet manifold rear above gearbox
3 nipples on the manfold
1 for the ECU
1 for the charcoal cannister (koolstof filter)
1 spare (often used for a boost gauge).
Throttle body
2 nipples underneath
1 rear one for the dump valve
1 front one for the actuator/boost control valve.
en hier op BLZ 17
http://www.newpcworld.com/cars/rover/te ... ernals.pdf
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Perfect! Die pagina had ik helemaal over het hoofd gezien! Heb namelijk zelf ook al een schematische tekening gemaakt. Best mooi geworden eigenlijk
Wat blijkt: De splitter is er ooit dus tussen gehangen om de één of andere reden, misschien voor test- of meetdoeleinden.
De nippel op het spruitstuk is dus de reserve, t.b.v. een drukmeter.
Met andere woorden: ik hoef me van de afgedopte pijpjes niets aan te trekken. Kunnen blijven zitten. Splittertje mag er zelfs tussenuit.
Dank!!!
Blije Han.

Wat blijkt: De splitter is er ooit dus tussen gehangen om de één of andere reden, misschien voor test- of meetdoeleinden.
De nippel op het spruitstuk is dus de reserve, t.b.v. een drukmeter.
Met andere woorden: ik hoef me van de afgedopte pijpjes niets aan te trekken. Kunnen blijven zitten. Splittertje mag er zelfs tussenuit.

Dank!!!
Blije Han.
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Druk bezig met de Turbo dus
Ik heb ooit samen met rik eens een keer die afgedopte op het inlaatspruitstuk gebruikt om inderdaad een drukmeter aan te sluiten.
Toen hadden we de begrenzer omzeild om zo te kijken hoe hij ging lopen op 1 bar
En dat gaat lekker snel 

Ik heb ooit samen met rik eens een keer die afgedopte op het inlaatspruitstuk gebruikt om inderdaad een drukmeter aan te sluiten.
Toen hadden we de begrenzer omzeild om zo te kijken hoe hij ging lopen op 1 bar


Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Ha die Steven, voorlopig laat ik alles even origineel. Drukmetertje komt er misschien wel in om i.c.m. een instelbare drukregelaar wat uit te proberen.
Als hij rijdt eerst maar eens zien hoe dat allemaal aanvoelt

Als hij rijdt eerst maar eens zien hoe dat allemaal aanvoelt

supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!