Turbo drukregeling overzicht

214 216 218 220 25
Plaats reactie
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Turbo drukregeling overzicht

Bericht door hAz »

Wie heeft een originele schematische voorstelling beschikbaar voor de regeling van de turbodruk in de 220 coupe turbo?
In de manuals staat geen overzicht v/d verbindingen.

Of wie heeft een antwoord op het volgende:
Op het inlaatspruitstuk is 1 nippel afgedopt, en in de drukslang naar de wastegate zit een splitter waarvan de aftakking ook is afgedopt.
Wat heeft aan de afgedopte slangen gezeten?

Aan de turbo zit een Forge dumpvalve, met 1 vacuumaansluiting, die zit verbonden direct achter de gasklep.
Direct voor de gasklep zit de verbinding naar de solenoid (klep) die de toevoer naar de wastegate open en dicht zet op commando van 't MEMS.

Had de originele dumpvalve twee aansluitingen?? Was dat een recirculatieklep?
Ik heb gezocht maar nog geen nuttige info gevonden.

Greetz,
Han
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

heb je hier iets aan (google)


Inlet manifold rear above gearbox
3 nipples on the manfold
1 for the ECU
1 for the charcoal cannister (koolstof filter)
1 spare (often used for a boost gauge).

Throttle body
2 nipples underneath
1 rear one for the dump valve
1 front one for the actuator/boost control valve.

en hier op BLZ 17
http://www.newpcworld.com/cars/rover/te ... ernals.pdf
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Perfect! Die pagina had ik helemaal over het hoofd gezien! Heb namelijk zelf ook al een schematische tekening gemaakt. Best mooi geworden eigenlijk :D

Wat blijkt: De splitter is er ooit dus tussen gehangen om de één of andere reden, misschien voor test- of meetdoeleinden.
De nippel op het spruitstuk is dus de reserve, t.b.v. een drukmeter.

Met andere woorden: ik hoef me van de afgedopte pijpjes niets aan te trekken. Kunnen blijven zitten. Splittertje mag er zelfs tussenuit. :D

Dank!!!

Blije Han.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Druk bezig met de Turbo dus :D

Ik heb ooit samen met rik eens een keer die afgedopte op het inlaatspruitstuk gebruikt om inderdaad een drukmeter aan te sluiten.

Toen hadden we de begrenzer omzeild om zo te kijken hoe hij ging lopen op 1 bar :mrgreen: En dat gaat lekker snel :lol:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Ha die Steven, voorlopig laat ik alles even origineel. Drukmetertje komt er misschien wel in om i.c.m. een instelbare drukregelaar wat uit te proberen.
Als hij rijdt eerst maar eens zien hoe dat allemaal aanvoelt
:)
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Plaats reactie