Lamp vervangen, klemmetje los

75 en 75 Tourer
Eckard
MG-R Regular

Lamp vervangen, klemmetje los

Bericht door Eckard »

Vandaag wil ik mijn rechter voorlamp vervangen.

Bij het uithalen van de lamp is het klemmetje los geschoten.

Weet iemand hoe ik dit weer vast kan maken. Je kunt er lastig bij.

Je hebt geen zicht.

Heeft iemand ervaring hiermee of heeft een idee.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Bumper en koplamp demonteren en dan het veertje er weer inzetten is de snelste manier.. :mrgreen:
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Heb ik ook wel eens gehad. Je moet via het uitneembare luikje in de wielkast manoeuvreren. Wiel naar binnen sturen. Heb de auto iets opgekrikt zodat je er via de wielkast beter bijkomt. Blijft natuurlijk een beetje frotten. ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
kilroy
MG-R Addict

Bericht door kilroy »

ik had laatst een kapot lampje ik ben maar even naar de dealer gereden kosten me 65 voor het vervangen van alle lampen aan de voorkant. beter dat dan deze ellende succes ermee.
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

weet je in ieder geval wat je zou moeten voelen :mrgreen:

Afbeelding
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Nou ik 65 euro nog al wat geld.
Binnen 5 minuten is het toch echt wel geregeld aan een kant.
Ik heb gisteren nog een lamp vervangen dat was echt geen probleem.
Wielen uitsturen zodat je er goed bij kunt klepje van de wilekast verwijderen, rubber dop eraf, stekkertje dan eerst los halen.
Kijk dan eerst even hoe dat klemmetje zit het is gewoon even licht indrukken en dan iets naar beneden duwen en klaar los is het lampje.
Zorg dat de lamp die je er inzet goed op zijn plaats zit, het lipje naar boven klemmetje er tegen aan zetten iets indrukken en licht naar boven duwen en vast zit het geheel, stekkertje aansluiten, rubber dop er op klepje weer in de wielkast klaar.

Fluitje van een cent.

Eric.
Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi Eric27,
Fluitje van een cent.
Klopt, maar niet als het klemmetje, zoals bij Eckard wat ik begrijp, losgeschoten is en in de koplampunit gevallen is.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
lopster

Bericht door lopster »

Ja,dat is lullig!
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Ahoi, ik ben ook aan de beurt. Vanmorgen werkten de 2 gewone dimlichten nog, deze avond plots geen van beide meer. Ik dacht eerst dat ik ergens een knopje per ongeluk had ingedrukt, maar volgens mij zijn de lampen stuk. Wel vind ik het gek dat ze meteen alletwee stuk zijn, links en rechts. Kan dat plots toeval zijn? Of is er meer aan de hand?

Ik ben vanavond dan maar met stadslichten in combinatie met onderste mistlichten naar huis gereden. Gezien ik er morgenavond bij duisternis mee weg moet hoop ik dat morgenvoormiddag een garage bereid is de klus te klaren. Het hierboven beschreven stappenplan met bijhorende trucs is alvast interessant.

P.s.: het gaat om een mk2, beetje anders dan bij een mk1 dacht ik (?)
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Mk2 heeft fittinkjes die je moet draaien. Eruit gaat prima, erin ook als je geluk hebt :mrgreen:
Dat is nog wel eens even priegelen..
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

yep er in draaien van alle fittingen van mijn rover zijn lastig , ze maken slecht contakt en is dan even pielen , maar aanhouder wint! p.s. wat is het verschil tussen mk1 en mk2?
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Ik heb deze morgen gebeld naar Lekens in Heusden-Zolder, en mocht direct afkomen. Heel de uitleg van wielen draaien etc. kende ze van buiten, die hoefde ik niet te geven :D
Ik was er voor 35 euro en een 15' van hun werktijd vanaf, toch wel minder dan hierboven beschreven. Ik merk trouwens dat herstellingen en onderhoud bij Belgische garages/autobedrijven altijd goedkoper uitvallen.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

er zal nogal wat verschil zitten in de monteur / particulier die het doet ;)
als je zoiets voor de eerste keer doet ben je altijd langer bezig dan normaal

En iemand die dit dagelijks voor zn werk doet is zo klaar ( als het een beetje meezit dan )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
LexS

Losgeschoten klemmetje

Bericht door LexS »

Bij het verwisselen van de rechterkoplamp heb ik ook het klemmetje los laten schieten... Bij gebrek aan zicht is het niet eventjes terug te plaatsen. Daarom ben ik benieuwd hoe Eckard het heeft opgelost. En of Arjen een beschrijving weet te vinden van het af-/monteren van bumper en koplampunit.
Alvast mijn dank.
Eckard
MG-R Regular

Bericht door Eckard »

Ik heb het door de Rover-dealer (Roto Eindhoven) laten doen. Schijnt niet veel werk te zijn. Je moet het wel even weten.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

De bumper demonteren wijst zichzelf. De schroeven die je aan de boven en onderzijde zietzitten verwijderen, en dan de bumper uit de klemmen trekken thv de zijschermen. Vervolgens kun je de koplamp met 4 boutjes loshalen.
Plaats reactie