Lamp vervangen, klemmetje los
-
Eckard
- MG-R Regular
Lamp vervangen, klemmetje los
Vandaag wil ik mijn rechter voorlamp vervangen.
Bij het uithalen van de lamp is het klemmetje los geschoten.
Weet iemand hoe ik dit weer vast kan maken. Je kunt er lastig bij.
Je hebt geen zicht.
Heeft iemand ervaring hiermee of heeft een idee.
Bij het uithalen van de lamp is het klemmetje los geschoten.
Weet iemand hoe ik dit weer vast kan maken. Je kunt er lastig bij.
Je hebt geen zicht.
Heeft iemand ervaring hiermee of heeft een idee.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Nou ik 65 euro nog al wat geld.
Binnen 5 minuten is het toch echt wel geregeld aan een kant.
Ik heb gisteren nog een lamp vervangen dat was echt geen probleem.
Wielen uitsturen zodat je er goed bij kunt klepje van de wilekast verwijderen, rubber dop eraf, stekkertje dan eerst los halen.
Kijk dan eerst even hoe dat klemmetje zit het is gewoon even licht indrukken en dan iets naar beneden duwen en klaar los is het lampje.
Zorg dat de lamp die je er inzet goed op zijn plaats zit, het lipje naar boven klemmetje er tegen aan zetten iets indrukken en licht naar boven duwen en vast zit het geheel, stekkertje aansluiten, rubber dop er op klepje weer in de wielkast klaar.
Fluitje van een cent.
Eric.
Binnen 5 minuten is het toch echt wel geregeld aan een kant.
Ik heb gisteren nog een lamp vervangen dat was echt geen probleem.
Wielen uitsturen zodat je er goed bij kunt klepje van de wilekast verwijderen, rubber dop eraf, stekkertje dan eerst los halen.
Kijk dan eerst even hoe dat klemmetje zit het is gewoon even licht indrukken en dan iets naar beneden duwen en klaar los is het lampje.
Zorg dat de lamp die je er inzet goed op zijn plaats zit, het lipje naar boven klemmetje er tegen aan zetten iets indrukken en licht naar boven duwen en vast zit het geheel, stekkertje aansluiten, rubber dop er op klepje weer in de wielkast klaar.
Fluitje van een cent.
Eric.
-
Peter Sely
- MG-R Addict
Ahoi, ik ben ook aan de beurt. Vanmorgen werkten de 2 gewone dimlichten nog, deze avond plots geen van beide meer. Ik dacht eerst dat ik ergens een knopje per ongeluk had ingedrukt, maar volgens mij zijn de lampen stuk. Wel vind ik het gek dat ze meteen alletwee stuk zijn, links en rechts. Kan dat plots toeval zijn? Of is er meer aan de hand?
Ik ben vanavond dan maar met stadslichten in combinatie met onderste mistlichten naar huis gereden. Gezien ik er morgenavond bij duisternis mee weg moet hoop ik dat morgenvoormiddag een garage bereid is de klus te klaren. Het hierboven beschreven stappenplan met bijhorende trucs is alvast interessant.
P.s.: het gaat om een mk2, beetje anders dan bij een mk1 dacht ik (?)
Ik ben vanavond dan maar met stadslichten in combinatie met onderste mistlichten naar huis gereden. Gezien ik er morgenavond bij duisternis mee weg moet hoop ik dat morgenvoormiddag een garage bereid is de klus te klaren. Het hierboven beschreven stappenplan met bijhorende trucs is alvast interessant.
P.s.: het gaat om een mk2, beetje anders dan bij een mk1 dacht ik (?)
-
Peter Sely
- MG-R Addict
Ik heb deze morgen gebeld naar Lekens in Heusden-Zolder, en mocht direct afkomen. Heel de uitleg van wielen draaien etc. kende ze van buiten, die hoefde ik niet te geven
Ik was er voor 35 euro en een 15' van hun werktijd vanaf, toch wel minder dan hierboven beschreven. Ik merk trouwens dat herstellingen en onderhoud bij Belgische garages/autobedrijven altijd goedkoper uitvallen.
Ik was er voor 35 euro en een 15' van hun werktijd vanaf, toch wel minder dan hierboven beschreven. Ik merk trouwens dat herstellingen en onderhoud bij Belgische garages/autobedrijven altijd goedkoper uitvallen.
-
LexS
Losgeschoten klemmetje
Bij het verwisselen van de rechterkoplamp heb ik ook het klemmetje los laten schieten... Bij gebrek aan zicht is het niet eventjes terug te plaatsen. Daarom ben ik benieuwd hoe Eckard het heeft opgelost. En of Arjen een beschrijving weet te vinden van het af-/monteren van bumper en koplampunit.
Alvast mijn dank.
Alvast mijn dank.