Vandaag iets vaags, mijn PDC (origineel) deed het niet meer....
Wanneer je de auto in zijn achteruit zet, kreeg ik een lange toon, en vervolgens niets meer. Normaal is het een korte toon van "PDC actief", en dan de piepjes voor de afstand.
De hele dag deed ie eigenlijk niets, eerst boodschappen gedaan, niks... Toen naar huis, niks.... Daarna gingen we naar Trollenland (kinderspeelplaats), je raadt het al.... Ook niets....
Vervolgens reden we naar huis, en bij het inparkeren deed ie het ineens wel.... Vaag... Maar goed, moet natuurlijk iets zijn, zal niet zomaar gebeuren, weet iemand wat het kan zijn? Kapotte sensor / of de regelunit?
Mijn PDC deed het ineens niet meer....
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Mijn PDC deed het ineens niet meer....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ja, met een Audi....
Daar gaat ook alles stuk aan.... Toch niet met een Rover....
Is er een manier om te testen welke sensor het is misschien? Anders moet ik ze alle vier vervangen? Kan ik ze ergens bijvoorbeeld stuk voor stuk lostrekken?

Is er een manier om te testen welke sensor het is misschien? Anders moet ik ze alle vier vervangen? Kan ik ze ergens bijvoorbeeld stuk voor stuk lostrekken?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Klopt, de meeste systemen kun je horen tikken. En anders is het wel uit te lezen welke er stuk is.JB45 schreef:In de achteruit zetten en dan om de auto lopen en bij elke sensor luisteren.
Als je 'm hoort tikken, dan is die nog heel. Tenminste, dat heb ik van horen zeggen.
Meest handige is om dit met z'n tweeën te doen...

waar je mee kan beginnen is op je rug gaan liggen

haal 1 voor 1 de stekkers los en spuit ze in met contactspray.
9 op 10 dat ze het weer doen.
tijdens regenbuien en opspattend water kruipt er nl vocht in de stekkers. de gevolgen kan je op de lange termijn wel uitvogelen