wat een pech!
hier spreekt met over dat.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=181332
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=181332
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
Fijn filtertje is dat.. Verstopt heb ik nog niet meegemaakt, maar gezien de auto een tijd stil heeft gestaan zou het zeker mogelijk zijn met de huidige brandstofkwaliteit.
Het filter zit volgens mij aan de bestuurderskant in de tank. Als ie uit elkaar is gevallen, zie je dit snel genoeg. Vervuiling ook. Testen op eventuele lekkage kan door het filter wat omhoog te houden en dan de auto op contact zetten, zodat er druk op komt te staan.
Het filter zit volgens mij aan de bestuurderskant in de tank. Als ie uit elkaar is gevallen, zie je dit snel genoeg. Vervuiling ook. Testen op eventuele lekkage kan door het filter wat omhoog te houden en dan de auto op contact zetten, zodat er druk op komt te staan.
-
- MG-R Core
Fijn filtertje is dat.. Verstopt heb ik nog niet meegemaakt, maar gezien de auto een tijd stil heeft gestaan zou het zeker mogelijk zijn met de huidige brandstofkwaliteit.
Ducloi schreef:Beste,
Bij mijn Rover 75 1.8, was de nokkenas sensor niet fris meer,
waardoor de auto tot een bepaald toerental accelereerde, stotterde/schokte om vervolgens weer in toerental te klimmen.
Deze auto heeft overigens 322,000 kilometers op de klok staan, het is niet mijn daily ride meer, hij komt nu alleen bij goed weer de garage uit.
Groet,
Dit is ook exact de klacht die ik heb.
-
- MG-R Core
Ja, zit in de tank. Achterbank aan voorzijde omhoogtrekken dan achter uit de klemmen halen en iets opzij leggen. Daaronder zit dan een dekseltje die haal je los en daaronder zit het filter.lopster schreef:Lees ik het goed dar het filter in de tank zit?
Zo ja, hoe kom je er bij?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een nokkenas sensor heeft doorgaans geen invloed op de motorloop. Dit signaal word alleen gebruikt voor cilinderherkenning (behalve bij motoren met variabele kleptiming).
Als ik de stekker er af trek veranderd er niets.
Ik had ook nog een reserve liggen en die er op gemonteerd.
Ook niets.
Vervolgens achterbank er uit en het deksel met 4 boutjes los gedraait.
Maar in dat gat zit de benzinepomp de vlotter er onderaan gemonteerd.
Maar geen filter zichtbaar
.
Weet iemand waar het filter wel zit?
Of heb ik iets gemist.
Aan de bijrijderskant zit ook zon deksel met 4 boutjes.
Daaronder zit een stekker gemonteerd........
Ik had ook nog een reserve liggen en die er op gemonteerd.
Ook niets.
Vervolgens achterbank er uit en het deksel met 4 boutjes los gedraait.
Maar in dat gat zit de benzinepomp de vlotter er onderaan gemonteerd.
Maar geen filter zichtbaar

Weet iemand waar het filter wel zit?
Of heb ik iets gemist.
Aan de bijrijderskant zit ook zon deksel met 4 boutjes.
Daaronder zit een stekker gemonteerd........