wat een pech!

75 en 75 Tourer
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Slechte/vuile bobines is een optie. Op dat toerental heb je optimale turbodruk en compressie en dan hebben de bobines het wat zwaarder.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

kan er op rave niks over een filter modificatie vinden :?

Maar anders even aan de computer hangen om uit te laten lezen ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Denk dat bam het filter in de tank bedoelt, die valt wel eens uit elkaar, maar dan doet ie helemaal niks meer.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja ik heb ergens de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepels zijn :mrgreen:
Ik ben meer een diesel man 8) Maar ik dacht dat er iets was met een oranje klip en een filter?!?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Fijn filtertje is dat.. Verstopt heb ik nog niet meegemaakt, maar gezien de auto een tijd stil heeft gestaan zou het zeker mogelijk zijn met de huidige brandstofkwaliteit.
Het filter zit volgens mij aan de bestuurderskant in de tank. Als ie uit elkaar is gevallen, zie je dit snel genoeg. Vervuiling ook. Testen op eventuele lekkage kan door het filter wat omhoog te houden en dan de auto op contact zetten, zodat er druk op komt te staan.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Fijn filtertje is dat.. Verstopt heb ik nog niet meegemaakt, maar gezien de auto een tijd stil heeft gestaan zou het zeker mogelijk zijn met de huidige brandstofkwaliteit.
Het filter zit volgens mij aan de bestuurderskant in de tank. Als ie uit elkaar is gevallen, zie je dit snel genoeg. Vervuiling ook. Testen op eventuele lekkage kan door het filter wat omhoog te houden en dan de auto op contact zetten, zodat er druk op komt te staan.
lopster

Bericht door lopster »

Lees ik het goed dar het filter in de tank zit?
Zo ja, hoe kom je er bij?
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
lopster

Bericht door lopster »

Ducloi schreef:Beste,

Bij mijn Rover 75 1.8, was de nokkenas sensor niet fris meer,
waardoor de auto tot een bepaald toerental accelereerde, stotterde/schokte om vervolgens weer in toerental te klimmen.
Deze auto heeft overigens 322,000 kilometers op de klok staan, het is niet mijn daily ride meer, hij komt nu alleen bij goed weer de garage uit.


Groet,

Dit is ook exact de klacht die ik heb.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

lopster schreef:Lees ik het goed dar het filter in de tank zit?
Zo ja, hoe kom je er bij?
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Ja, zit in de tank. Achterbank aan voorzijde omhoogtrekken dan achter uit de klemmen halen en iets opzij leggen. Daaronder zit dan een dekseltje die haal je los en daaronder zit het filter.
Een nokkenas sensor heeft doorgaans geen invloed op de motorloop. Dit signaal word alleen gebruikt voor cilinderherkenning (behalve bij motoren met variabele kleptiming).
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Even uitlezen zal vast wat meer duidelijkheid brengen in welke richting je het probleem moet zoeken.
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Ducloi »

Ik ben toch echt naar Van Noort gegaan na het waarnemen van de symptonen, waarna Richard een nieuwe nokkenas sensor heeft gemonteerd,
wat leidde tot een perfect soepel accelererende motor.

De sensor kostte ongeveer 60 euro, dus een relatief goedkope ingreep.


Groet,
Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Je kan snel controleren of ie iets doet met dat signaal. Na het starten even stekker eraf halen en dan kijken of dat invloed heeft. De meeste auto's lopen gewoon door, maar er zijn uitzonderingen.. ik weet niet 100% zeker hoe een 1.8 turbo erop reageerd dus ik zou zeggen probeer het eens.
lopster

Bericht door lopster »

Als ik de stekker er af trek veranderd er niets.
Ik had ook nog een reserve liggen en die er op gemonteerd.
Ook niets.
Vervolgens achterbank er uit en het deksel met 4 boutjes los gedraait.
Maar in dat gat zit de benzinepomp de vlotter er onderaan gemonteerd.
Maar geen filter zichtbaar :shock: .
Weet iemand waar het filter wel zit?
Of heb ik iets gemist.
Aan de bijrijderskant zit ook zon deksel met 4 boutjes.
Daaronder zit een stekker gemonteerd........ :?:
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

en je was nog niet op het idee gekomen om die los te draaien ? :mrgreen: :+

Lijkt me logisch dat als ik links niks kon vinden ik toch even rechts zou kijken ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Afbeelding

Afbeelding
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie