Warmtemeter

414 416 418 420 45
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Als de garage niet in een thermostaat gelooft wat is het dan wel volgens hun?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Sja, die hadden zou gauw niet echt een goed antwoord. Ze gaven een beetje gas, voelde de slangen. Voelde in de auto en hadden toen zoiets van de thermostaat doet het gewoon. Oja, open gegeven moment zei 1 zo'n monteur, "in mijn Ford heb ik ook pas echt warme lucht als ik bijna thuis ben" :+
416SI 1996
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Je kunt het controleren door de aan de slangen te voelen die naar je radiateur gaan.
Als jij je auto start als hij koud is dan moeten deze slangen ook koud blijven en na pas zo'n 10 minuten moeten ze ineens heet worden en niet lauw,

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Oke, ga ik doen morgen of overmorgen.
416SI 1996
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als je thermostaat niet stuk is, dan zou je dus een defecte temperatuursensor/meter hebben EN een verstopte kachelradiateur/kraan. Lijkt mij dat gewoon de thermostaat defect is. Dat ie dan wel op temperatuur komt als ze er wat mee staan te gassen in de garage is nogal logisch :mrgreen:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik denk dat ze de klus niet aandurven, :roll:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Morgen wordt die vervangen, ben erg benieuwd of het inderdaad weer warm wordt.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Verdomme!! Garage heeft het niet gedaan, want het zou veel meer tijd kosten dan ze ingepland hadden. Zou hij zeker een uur over gaan doen.
Hij was er mee begonnen, maar kwam er toen pas achter dat thermostaat op hele andere plek zat dan hij dacht.
En het zou dan iets van 120 euro gaan kosten, terwijl het onderdeel maar 12 euro kost.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

118GTR schreef: Themostaat is best wel een naar ding om te vervangen, inderdaad er moet een pijp los (3 boutjes) maar wel op een k*t plek, ik schat 30min werk. Maar als het tegelijk met de waterpomp gebeurd, dan wordt het weer iets makkelijker. (max 30 min)
Is dat alleen als je veel ervaring met Rover's hebt of zijn sommige universele garages gewoon niet zo handig?
416SI 1996
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sander02 schreef: Is dat alleen als je veel ervaring met Rover's hebt of zijn sommige universele garages gewoon niet zo handig?
Universele garages moeten naar alles zoeken, een specialist pakt al de juiste dopjes en verlengstukken voordat hij de motorkap openmaakt. Specialisten weten ook gewoon zeker dat nadat de juiste boutjes los zijn hij moet gaan wrikken. Universele garages moeten dat 3x controleren uit angst iets te breken.
Zeker bij kleine klussen maakt dat enorm uit.

Kleine recticifatie, na dat de thermostaat is vervangen moet de koelvloeistof aangevult worden(+ontlucht) daar gaat ook zo 30 minuten in zitten.(Die extra tijd heb je dus niet nodig als de waterpomp ook vervangen wordt)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Hier iemand die 'm van boven af vervangt:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=389745
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Dat ding gaat eindelijk vervangen worden. Net auto bij de garage neergezet.
Meter slaat dus alleen uit als ik tijdje stil sta. Als ik ga rijden ga die redelijk snel weer terug naar 0.
416SI 1996
Plaats reactie