auto start niet - startmotor draait niet
als ik het zo lees denk ik dat je toch maar eens de zwarte kabel er afMeten op de kabel naar startmotor is ongeveer 11 volt. Op de bruine stekkerplug en carosserie meten levert 0 volt op, eenmaal als ik probeer te starten een volt of 2 a 3?
moet halen en schuren klinkt als aarde
11volt moet 12 zijn 12,4 op zijn minst als de accu goed is
(kijk ook eens hoeveel volt er op staat als je probeerd te starten
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
My thought, +1 dus.arjen schreef:Als ik je meetresultaten zo zie is de accu gewoon op.
Zo gauw je contact aanzet en hij geeft dan maar 2-3 volt, dan trekt je accu het dus niet. Er moet ten alle tijde 12 volt op staan. En als hij ver genoeg stuk is, helpt opstarten met een andere accu ook niet meer. Gewoon eens proberen met een andere accu.
Aanduwen kan altijd, is super makkelijk. In de tweede versnelling, koppeling intrappen. Aanduwen en een beetje vaart laten maken, en de koppeling dan op laten komen. Vergeet geen gas te geven als je hoort dat de motor aanslaat.

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Tja, die accu is echt hagelnieuw. Misschien 2 maanden?
Wil best een andere accu proberen. Zit daar nog verschil in? Wil dan de accu van me andere auto eigenlijk even gebruiken (Mitsubishi Galant v6). Dan hoef ik er geen te kopen en concluderen dat dat het probleem niet was.
Overigens, hij geeft 12 volt op de voeding naar de startmotor(rode kabel+carosserie_), normaal 0 volt op de massa van startmotor (zwart+carosserie), bij starten ongeveer 11 volt op de massa van startmotor (zwart+ carosserie) en bij starten ongeveer 3 volt op de schakeldraad van startmotor ('bruine kabeltje' + carosserie).
Wil best een andere accu proberen. Zit daar nog verschil in? Wil dan de accu van me andere auto eigenlijk even gebruiken (Mitsubishi Galant v6). Dan hoef ik er geen te kopen en concluderen dat dat het probleem niet was.
Overigens, hij geeft 12 volt op de voeding naar de startmotor(rode kabel+carosserie_), normaal 0 volt op de massa van startmotor (zwart+carosserie), bij starten ongeveer 11 volt op de massa van startmotor (zwart+ carosserie) en bij starten ongeveer 3 volt op de schakeldraad van startmotor ('bruine kabeltje' + carosserie).
Accu is het ni: hij startte een andere auto wel. Accu van een andere auto startte de rover niet.
Relais ook zeker niet, aangezien ik hem maar heb doorgelust. Alles nagemeten en er liep braaf 12 volt over de startmotor.
Op een gegeven moment rookte startmotor wel een beetje. Aangezien ik ni denk dat ie sigaren rookt, zal ie wel een beetje stuk zijn
Relais ook zeker niet, aangezien ik hem maar heb doorgelust. Alles nagemeten en er liep braaf 12 volt over de startmotor.
Op een gegeven moment rookte startmotor wel een beetje. Aangezien ik ni denk dat ie sigaren rookt, zal ie wel een beetje stuk zijn

dan plaats maar een ander.
zullen de borstels wel op zijn of je wikkeling doorgebrand
http://link.marktplaats.nl/501950275
zullen de borstels wel op zijn of je wikkeling doorgebrand
http://link.marktplaats.nl/501950275
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Mijn Rover 214 wil ook niet meer starten nadat ik hem 2 maanden stil heb laten staan.
* Hard tikkend geluid bij het starten
* De accu is net nieuw en ook met starthulp van de MG ZT gaat de 1.4 motor niet rond.
* Doormeten naar de startmotor toe leverd ook voldoende voltage op, aan de bekabeling mag het dus niet liggen.
Nu heb ik hier wel het een en ander gelezen over punten opschuren en hamer slagen (dit laatste werkte ook niet).
Naar mijn idee zit het dus in het Relais wat hier ook genoemd wordt, ik heb alleen geen enkel idee waar die zit en wat ik nu precies moet loshalen om het probleem te verhelpen.
Kunnen jullie mij duidelijk maken wat ik precies moet loshalen en bekijken en vervolgens doen?
Alvast bedankt!
* Hard tikkend geluid bij het starten
* De accu is net nieuw en ook met starthulp van de MG ZT gaat de 1.4 motor niet rond.
* Doormeten naar de startmotor toe leverd ook voldoende voltage op, aan de bekabeling mag het dus niet liggen.
Nu heb ik hier wel het een en ander gelezen over punten opschuren en hamer slagen (dit laatste werkte ook niet).
Naar mijn idee zit het dus in het Relais wat hier ook genoemd wordt, ik heb alleen geen enkel idee waar die zit en wat ik nu precies moet loshalen om het probleem te verhelpen.
Kunnen jullie mij duidelijk maken wat ik precies moet loshalen en bekijken en vervolgens doen?
Alvast bedankt!
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
