koppeling 420 diesel 1999
koppeling 420 diesel 1999
is deze makkelijk te vervangen en zijn er nog andere dingen waar je op moet letten bij aankoop bvd reactie
ja is 5 a 6 uur werk je moet wel iets kunnen sleutelen
accu met bak verwijderen
luchtfilter met bak verwijderen
Verwijder aandrijfassen
Verwijder koppelingskabel (of hydraulica )
krik onder de motor en de bak stuun los
Verwijder alle versnellingsbak bouten
nieuwe koppeling platsen (het best met Centreerset )
zit nog wel meer werk aan maar dit is al een voorbeeld van wat je te wachten staat
(tip vraag het aan rik of die het doet
)

accu met bak verwijderen
luchtfilter met bak verwijderen
Verwijder aandrijfassen
Verwijder koppelingskabel (of hydraulica )
krik onder de motor en de bak stuun los
Verwijder alle versnellingsbak bouten
nieuwe koppeling platsen (het best met Centreerset )
zit nog wel meer werk aan maar dit is al een voorbeeld van wat je te wachten staat

(tip vraag het aan rik of die het doet

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hier een kapotte drukgroep

bak moet er dan echt af hoor
dit zijn kopelings centreer tools


deze kost 20 euro en voorkomt dat je koppeling scheef zit.
laat iemand op je koppelings pendaal trappen en kijk of de
hydrolische bediening werkt.
maar als hij zegt dat de drukgroep er aan is kan hij de kopelings plat niet vrij krijgen


bak moet er dan echt af hoor
dit zijn kopelings centreer tools

deze kost 20 euro en voorkomt dat je koppeling scheef zit.
laat iemand op je koppelings pendaal trappen en kijk of de
hydrolische bediening werkt.
maar als hij zegt dat de drukgroep er aan is kan hij de kopelings plat niet vrij krijgen

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
NEEE, niet iemand op het koppelingspedaal laten staan.
Deze systemen zijn zelfstellend, en zonder drukgroep om tegenaan te drukken gaat hij zich veels te ver stellen. En krijg je vervolgens de bak niet meer tegen de motor, zonder vloeistof uit het systeem te halen.
Deze systemen zijn zelfstellend, en zonder drukgroep om tegenaan te drukken gaat hij zich veels te ver stellen. En krijg je vervolgens de bak niet meer tegen de motor, zonder vloeistof uit het systeem te halen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!