Rover 214 Cabrio: update met foto's

214 216 218 220 25
arthur623

Bericht door arthur623 »

Hehe, dat had ik ook al besloten, en Johhny heeft er inderdaad heel wat meer kijk op dus ga zeker gebruik maken van zijn aanbod. Al had Jouke ook nog een gloednieuw exemplaar liggen maar dat zou net wat te lang gaan duren om die in Rotterdam te krijgen.....als het goed is ga ik morgenavond naar Alblasserdam dus ben ik genoodzaakt er morgenmiddag een bij een bedrijf in Delft op te halen.

enne...bekleding overzetten is geen optie, linker zijwang is ook gescheurd. Ik hoop tzt, als de auto het waard blijkt te zijn, een leren set te gaan scoren.

Alles van een coupe is overzetbaar heb ik begrepen?
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

zo ongeveer wel ja, er zijn hier en daar wat dingetjes anders.(je kan morgen even vergelijken)
De stoelen uit een normale 200 zijn overigens niet het zelfde.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
arthur623

Bericht door arthur623 »

Zo....vanavond heeft Johan er een nieuwe radiateur in gehangen. Erg relaxed!!!

Mooi dat mensen binnen dit forum iets voor elkaar over hebben.

Ga de auto binnenkort zelf een grote beurt geven en de distributie uit voorzorg laten vervangen, daarna is het interieur aan de beurt.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Ah, zonder problemen thuis gekomen zie ik :+
was wel nodig ook die radiateur, er brak hier en daar spontaan wat dingen af bij het vervangen.

Verder zeker geen slechte aankoop voor €250 :lol:

Overigens zou een nieuwe koffer klep ook niet misstaan nu hij weer goed sluit ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
arthur623

Bericht door arthur623 »

of gewoon ff uitdeuken!

Enne, niet zeggen dat ie zo goedkoop was. Wat nou als ik m ooit wil verkopen he:)
arthur623

Bericht door arthur623 »

Vanavond in Belgie een nieuw dak geplaatst.

Tweedehands, maar zo goed als nieuw. Zelf overgezet, inclusief frame. Enorme verbetering tov het oude beige dak vol scheuren, schimmel en gaten.

Intussen ook via Ebay bestelde witte zijknippers gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende week: beige leren interieur, -95 achterlichten en orginele velgen.
MGF MPi
MG-R Spotter
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Goed bezig, dat nieuwe dak ziet er weer keurig uit! Het lijkt zo op de foto's een mooie, originele cabrio in een lekker kleurtje, alleen de strips een keertje invetten! Welke originele velgen heb je op het oog?

Trouwens leuk dat er op de jouwe nooit een chromen grille gemonteerd is, ik vind de oude grille i.c.m. de korte knipperlichtjes altijd erg leuk!
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Dr Doggystyle
Beheerder

Bericht door Dr Doggystyle »

ziet er goed uit zo met dat dak
nu je geen beige dak meer heb zou je dan niet voor zwarte stoelen gaan ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
arthur623

Bericht door arthur623 »

Vind zelf de chromen grille wel leuk....een Rover hoort een grille te hebben vind ik eigenlijk....heb wat blanke lak verlies op mijn motorkap dus mocht er zich ooit een mooie optie aandienen in de juiste kleur wie weet. En de strips mogen inderdaad wel een keer ingevet worden, heb nog ergens bumperspray liggen geloof ik

Verder denk ik dat cream/beige leather uitstekend staat bij een zwarte kap en de groene carosserie...zwart leer is geen optie, dat wordt te heet met de kap open.

En het worden deze velgen, vind ze prima maar belangrijkste is dat er nieuwe banden op het setje zitten.
Afbeelding

Kan dat allemaal tegen een erg nette prijs ophalen bij een Belgische boer...bleek hij allemaal te hebben staan toen ik de kap ging monteren.

Wel vervelend dat ik al een afspraak had om bij rick een TC interieur en velgen op te halen....maar dit kon ik echt niet laten staan.

Bij het vervangen van de kap bleek ik trouwens een electrische kap te hebben....maar de schakelaar hiervoor ligt los in mijn dashboardkastje...kennelijk is er ergens iets kapot. Volgend probleem om aan te pakken, samen met de CV en het alarm.
Laatst gewijzigd door arthur623 op zo jul 10, 2011 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

ziet er goed uit hoor :D
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Nice, ik zou de kentekenplint ook spuiten als ik jou was.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ik heb een 200 coupe motorkap in jou kleur
(zit wel een kras op)
Is zelfde motorkap maar dan met bult aan de rechter voorkant voor de kijkers links ;)
Als jij via Rik een andere voor mij regelt kan je die van mij overnemen

Kortom ik heb die motorkap van virid gekocht voor mijn cabrio

Ook heb ik nog een coupebumperset liggen die nog wel gespoten moet worden.
(zonder bumperbalken)

(heb onderhand 3 setjes en 1 is inmiddels in de kleur van mijn auto

(Ook stootlijstenset van een coupe nog liggen (niet helemaal compleet maar zo goed als)
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

goed bezig 8)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
arthur623

Bericht door arthur623 »

Even een update, ben druk bezig geweest want het is zomervakantie, moet toch wat met mijn tijd:)

Nog wat fotos van het oude dak met scheuren en het vervangen van het dak inclusief het frame.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieuwe smoked achterlichten (achterraam staat op deze foto nog niet strak omdat hij nog niet was vastgeritst, is nu goed)
Afbeelding

Nieuwe deurpanelen. Nog niet helemaal tevreden over, stofje is erg kwetsbaar, heb het losgehaald en gelijmd en zit nu wel strak. Wat andere panelen betreft: beige past niet bij mijn dashboard en heeft altijd electrische raambediening. Denk dat er nog wel coupe versies zijn die leuk staan?
Afbeelding

Nieuwe interieur, cream leather. Niet nieuw meer, maar zonder scheuren. Weet iemand wat voor type leer dit is? (heb een voedende kleurcreme maar die is niet geschikt voor volanaline leder)
Afbeelding
Afbeelding

Orginele velgen met nieuwe bandjes en heldere zijknippers:
Afbeelding
Afbeelding

To do:
- distributie vervangen, al besteld en ontvangen via Ebay (preventief, historie niet bekend)
- koppeling vervangen, koppelingsset al besteld en ontvangen via Ebay (slipt af en toe)
- plastic bougiecover zien te vinden (wie heeft er nog 1?!!)
- antenne monteren (nog een lastig klusje waar ik slecht bij kan)
- motorkap vervangen (wegens blanke lak verlies)
- achterklep vervangen (wegens flauwe deukjes) of coupespoiler in kleur monteren
- Centrale vergrendeling en alarm werkend krijgen
- electrische kappomp werkend krijgen
- gaslekje in uitlaat vinden (uitlaat is zgan van voor naar achter maar toch ergens een lekje)
- piepende achterremkabel smeren (handrem/voetrem geven een irritante piep bij loskomen)

Dus nog best wat dingen te doen...als er iemand tips heeft, altijd welkom:)
jmdr

Bericht door jmdr »

je bent in ieder geval heel goed bezig! stond deze auto toevallig ook op MP bij een autobedrijf in schiedam?
maar ik moet zeggen, je maakt er echt iets moois van!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Goed bezig!
Alleen zou ik eerst een apk regelen want een apk die verloopt in december dat is vervelend voor als die afgekeurd wordt, dan ben je nl. van een garage afhankelijk of je moet in de sneeuw willen liggen :p

Verder kun je jou antenne wel vergeten als je een coupé spoiler monteert.
En die piep dat zijn waarschijnlijk de rem schoenen die langs de grondplaat schuren. Gewoon even de achterremmen schoonmaken en evt licht het kontakt vlak van de schoenen smeren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie