Brandstoftank inhoud vraagje

214 216 218 220 25
Mitchell

Brandstoftank inhoud vraagje

Bericht door Mitchell »

Vanaf het begin dat ik me rovertje heb, tank ik al max. 25L. Terwijl er in het boekje staat dat het een 50 liter tank is, ik heb hem een aantal mal tot op het rode gereden maar dan nog kom ik niet verder als 25 liter tanken. En dan zit die ook weer helemaal vol.

Gemiddeld 340km op een "volle" tank.

Is dit normaal of moet ik er is naar gaan kijken??
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Om wat voor auto gaat het ?
Met mijn 216 MK3 tank ik meestal 35 l.
littldevil

Bericht door littldevil »

gemiddeld light het bij mijn zr rond de 35l
meeste dat ik ooit moest in doen was 43l
gemiddelde km dat ik rijd is rond de 430km
en meeste ooit gehaald was 565 :)
Jimi

Bericht door Jimi »

Volgens het boekje, 216SI uit '99 inhoud benzinetank 40l reservetank 5l
rover-ppd
MG-R Addict

Bericht door rover-ppd »

Ik heb mijn rover 214 1x leeggereden toen ging er 46.8 liter in ofzo....
Afbeelding
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik weet niet beter dan dat de 200/25 een 50 ltr tank heeft.
wn de 400/45/zs een 55 ltr
Afbeelding
RobertD

Bericht door RobertD »

Wat ik merk bij die van mij is dat het meeste wat ik ooit heb kunnen rijden is 580 km met m'n 25. Maar toen hoefde ik maar 33 liter te tanken.

Daarnaast heb ik ook een keer 43 l. Toen schrok ik wel. Want 10 liter wil zeggen dat ik nog 140-130 zou kunnen rijden ;)
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Nouja zeg, ik snap er echt niks van, is een bubble inderdaad (mk3) 216 uit '97

kom echt niet verder dan 330. Ik rijd naar me werk elke dag 15 km heen en 15 terug over binnen/buiten wegen.

Maar meer dan 25 liter heb ik nooit kunnen tanken. Terwijl ik dan echt al op het streepje zit. Word er een beetje treurig van als ik jullie km's hoor..

Iemand een idee?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

denk dat je brandstofmeter in je tank een beetje rot is....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Magic222z

Bericht door Magic222z »

Misschien 's een jerrycan volgooien met brandstof en in de kofferbak zetten? kan je gauw genoeg uitsluiten of het aan de meter ligt.

Mijn meter klopt ook van geen kant. Dan komt ie niet meer boven het rode uit, soms staat ie onderaan het rode. Als ik dan ga tanken zit er altijd nog 10liter in.
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Maar als het goed is moet ik er dus 40 liter in kunnen tanken sowieso?

Dan zou ik 40x13=520 km moeten kunnen rijden, dan ga ik denk maar is een tankje achterin leggen en de gok nemen (:
en dan kijken hoever ik kom.. Wel vervelend overigens, is dit te repareren denk?
jwr55

Bericht door jwr55 »

het is bij de brm ook niks anders hoor :!:

de meter gaat snel naar benden tot het rode begint en als je dan tank hoeft er ook vaak maar 25 of 30 lt in

maar als hij in het rode zit kan ik nog gerust 100 km rijden en gaat het lampje niet branden daarom kijk ik ook meer hoe veel km ik gereden heb dan ik naar de meter kijk :mrgreen:
Dan zou ik 40x13=520 km moeten kunnen rijden, dan ga ik denk maar is een tankje achterin leggen en de gok nemen (:
en dan kijken hoever ik kom.. Wel vervelend overigens, is dit te repareren denk?
ja maar is aardig wat werk en duur als je het zelf niet doet.
denk dat het ook geen verschil uit maakt zo ver ik weet doen bijna alle 200 dat de meter te snel naar beneden gaat
RobertD

Bericht door RobertD »

Hahaha, eindelijk mijn vraag is beantwoord, is er een lampje dat aangeeft dat het brandstofpeil te laag is in een 25? :p als ik het goed begrijp zit het er dus wel in?
jwr55

Bericht door jwr55 »

RobertD schreef:Hahaha, eindelijk mijn vraag is beantwoord, is er een lampje dat aangeeft dat het brandstofpeil te laag is in een 25? :p als ik het goed begrijp zit het er dus wel in?
ja meende dat die ging branden als je nog +- 5 lt over hebt
RobertD

Bericht door RobertD »

jwr55 schreef: ja meende dat die ging branden als je nog +- 5 lt over hebt
Ik heb in het boekje zitten kijken en kon er niks van vinden. Daarom ging ik er vanuit dat deze er niet in zit. En jah, hij nog niet gaan branden toen hij op het 1ste rode streepje lag ;) Maar ik denk dat ik nu eens door rij tot hij helemaal leeg is. Heb nu maar 400km gereden en moet er toch minimaal nog 50 tegen aan kunnen gooien vind ik.
jwr55

Bericht door jwr55 »

ja dat moet denk ik ook wel kunnen heb met brm 450 km gereden en moest zo'n 35 lt tanken dat is zon beetje 1 op 12.8 maar das wel snelweg en 1.8 vvc :lol:
Plaats reactie