Katalysator van Rover 25 1.4 gelijk aan ZR 1.4?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
frank de jonge

Katalysator van Rover 25 1.4 gelijk aan ZR 1.4?

Bericht door frank de jonge »

Vroeg me zo even af of deze 2 gelijk aan elkaar zijn? Ivm met lambda gebeuren etc etc. Blokken zijn in principe hetzelfde toch??
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat moet passen idd, ze hebben overigens 2 lambda sensoren en 2 katalysatoren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
frank de jonge

Kijk, dat is goed nieuws.

Want dan gaat ik gewoon naar de slopert toe en regel ik mezelf ff zo'n katalysator. Kan ik die mooi leegslaan :mrgreen:

Zijn niet zulke grote apparaten volgens mij dus dat zou wel goed te doen zijn.
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

frank de jonge schreef:Kijk, dat is goed nieuws.

Want dan gaat ik gewoon naar de slopert toe en regel ik mezelf ff zo'n katalysator. Kan ik die mooi leegslaan :mrgreen:

Zijn niet zulke grote apparaten volgens mij dus dat zou wel goed te doen zijn.
Je kunt er beter een katvervanger tussen zetten, minder werk, minder rotzooi. Een 2e hands kat kan nog redelijk veel kosten.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
frank de jonge

Dat klopt wel dat je er veel gezooi van hebt, maar dat maakt mij verder niet uit. Geeft alleen maar voldoening als het werkt :+ en op de sloop hebben ze dat spul vaak nog wel liggen voor weinig.

200 of 25, type maakt op zich niet zo heel veel uit?
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

peter.evers schreef:Je kunt er beter een katvervanger tussen zetten, minder werk, minder rotzooi. Een 2e hands kat kan nog redelijk veel kosten.
Bij een ZR105 is de voorpijp vanaf het spruitstuk tot en mét de katalysator een geheel. Een simpel pijpje ertussen zetten is dus niet écht minder werk en ook absoluut niet minder rotzooi.

@frank: Van een 200 past volgens mij niet, zou je moeten nakijken door onderdeel nummers te vergelijken.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
frank de jonge

Daarom ook een originele kat van een R25. openslijpen, pijp erdoor lassen, weer dichtmaken en dan weer monteren.

Denk het verwijderen en weer monteren dat dat een half uurtje werkt is.

Zo'n kat bewerken zal wel wat meer tijd in gaan zitten.... maar dat is niet erg.
Hoeft niet stel op sprong.

Maar het is dus wel mogelijk, zal het nog wat brengen?? (behalve wat meer geluid....en betere gasreactie)

Die ZR 105 heb echt zo'n slecht koppelverloop voor zo'n redelijk zware auto :P
tomcat.t16
MG-R Core

Rik schreef:Bij een ZR105 is de voorpijp vanaf het spruitstuk tot en mét de katalysator een geheel. Een simpel pijpje ertussen zetten is dus niet écht minder werk en ook absoluut niet minder rotzooi.
Oh, dan zet je er toch een uitlaatspruitstuk van een 214 op, en daarachter een katvervanger (en een katalysator voor bij de APK)... minder werk, scheelt je elk jaar een uitlaatspruitstukpakking en die andere pakkingen zijn niet zo duur. :mrgreen:
frank de jonge schreef: Die ZR 105 heb echt zo'n slecht koppelverloop voor zo'n redelijk zware auto
Zwaar?
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
frank de jonge

1050kilo vindt ik zwaar voor een 1400 blokje met 123NM koppel dat standaard op 16" wielen staat ;)
tomcat.t16
MG-R Core

De oudere types 214, met hetzelfde blok wegen 1080KG en staan standaard op 14" ;) en die trekken het prima. Ook met volle aanhanger erachter, geen probleem. Nog rap genoeg :)
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
frank de jonge

Op mn 14"winterwieltjes was het idd 10x beter dan weer met de orignele.
Dat koppel van onderuit, tis net of er een dip inzit.
Standaard ZR 105je doet 80-120 in 25sec. Nu hebben we dat is een keer getest en het gaat wel wat vlotter dan opgave fabriek.

Maar naar mijn idee voelt het aan alsof die ergens op geknepen wordt (zal ook de lange verzet zijn van de bak)

op de Nordschleife kwam ik bij sommige stukken waar het omhoog ging in de 2e versnelling nog te kort en in de 3 helemaal (terugzakken in toeren)

Dus als er ergens wat aan koppel en misschien wat PK's te halen valt met iets simpels dan is dat allemaal welkom.
Plaats reactie