rover 420SI ('97) start niet meer
rover 420SI ('97) start niet meer
Al tijden moeite met starten, klinkt alsof de accu leeg is.
Start dan wel, maar echt met veel moeite.
Spanning is echter prima, ook met nieuwe volle accu.
Nu start hij helemaal niet meer, je hoort met starten alleen heel zacht een tikje en verder niks.
Ikzelf denk nu startmotor overleden, maar deze is pasgeleden vervangen. Kan dit aan andere dingen liggen?
Als ik nu namelijk het contact aan zet, hoor je het gasklephuis onregelmatig tikken en als ik dan het gas volledig open zet en weer terug is dit weer weg.
Kan dit ermee te maken hebben misschien?
Start dan wel, maar echt met veel moeite.
Spanning is echter prima, ook met nieuwe volle accu.
Nu start hij helemaal niet meer, je hoort met starten alleen heel zacht een tikje en verder niks.
Ikzelf denk nu startmotor overleden, maar deze is pasgeleden vervangen. Kan dit aan andere dingen liggen?
Als ik nu namelijk het contact aan zet, hoor je het gasklephuis onregelmatig tikken en als ik dan het gas volledig open zet en weer terug is dit weer weg.
Kan dit ermee te maken hebben misschien?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
- MG-R Core
De tik is de spanning op het kleine draadje (klem 50) vanaf het contactslot. Wanneer de dikke draad vanaf de accu slecht is gaat hier niet zo gemakkelijk de inslagstroom van ca. 600 amphere doorheen. Datzelfde geld voor slechte contacten in het relais.
Als je een multimeter aansluit tussen de + van de accu en de + die vanuit het startrelais naar de startmotor gaat (dat hele korte stukje draad) dan moet je nagenoeg 0 volt meten tijdens het starten. Meet je hier een spanning dan betekent dit dat het probleem in de bekabeling of het relais zit. Om het relais uit te sluiten doe je dan nog eens hetzelfde maar dan meet je op de dikke + op het startrelais en de + van de accu.
Ik gok op een defect startrelais, gebeurt namelijk wel vaker.
Succes in ieder geval!
Als je een multimeter aansluit tussen de + van de accu en de + die vanuit het startrelais naar de startmotor gaat (dat hele korte stukje draad) dan moet je nagenoeg 0 volt meten tijdens het starten. Meet je hier een spanning dan betekent dit dat het probleem in de bekabeling of het relais zit. Om het relais uit te sluiten doe je dan nog eens hetzelfde maar dan meet je op de dikke + op het startrelais en de + van de accu.
Ik gok op een defect startrelais, gebeurt namelijk wel vaker.
Succes in ieder geval!
Hoi marsrover
Ik had een zelfde probleem maar dan met mijn mgb
ook een tik en dan niets
eerst massa na gelopen
moest wel goed zijn want ik had net de motor gereviseerd
dus startmotor er onder uit en aan de stroom en toen bleek
de solenoid dus de boosdoener startmotor had ik ook gereviseerd
maar de solenoid is niet te reviseren
dus een uit mijn magazijn
gepakt en hij doet het weer als vanouds
(dus misschien is het wel zo iets