De grote beurt, Ik ben aan de beurt. :)

75 en 75 Tourer
Jeroen.S

De grote beurt, Ik ben aan de beurt. :)

Bericht door Jeroen.S »

Het zat er al aan te komen, maar nu zal ik toch ook maar even een grote beurt laten doen. Auto is al 10 jaar oud en heeft er bijna 153k er op zitten, dus het wordt maar eens tijd. :p Kan iemand mij een een overzichtje geven van wat er allemaal gedaan moet worden? Zelf heb ik al de distributiekit, meelooprollen, spanrollen, waterpomp, nieuwe vloeistoffen, automaatbakolie, filters.

Het geintje is behoorlijk prijzig. De dealer zit bijna op 1400 euro. Van N rond de 1100 euro. Maar volgens mij loont het niet echt om daar helemaal heen te kachelen, aangezien ik in Friesland zit :p Veel goedkoper kan het zeker niet? Het betreft een Sterling 2.5 uit 2000. :D
Laatst gewijzigd door Jeroen.S op di dec 28, 2010 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Nou, de filters en de oliën kun je zelf wel. En afhankelijk wat voor motor erin zit de distributie ook wel. ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gert-Jan
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Gert-Jan »

Controle/onderhoud van de Airco :?:

Daar had de vorige eigenaar van mijn 75 toch een steek laten vallen. Was dus niet tijdig bijgevuld. Ook moet ik in de loop van komend jaar waarschijnlijk de aircocompressor laten vervangen :?
Rover 75 Sterling - 2.0V6 - Pewter Grey - 2000
Suzuki Grand Vitara - 2.5V6 - 1998

Afbeelding
Jimi

Bericht door Jimi »

Vraag het eens na bij Rik van Virid ;)
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

De airco, dat is wel goede! Maakt af en toe wat rare slissende geluiden...
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

Pff, ben zo net even geweest bij de dealer voor een APK. Remleidingen verroest, veer die vervangen moet worden, en een kogellager. Of ik even 980 euro mag aftikken. Wat een teringzooi, je loopt echt leeg op 75.
Laatst gewijzigd door Jeroen.S op di dec 28, 2010 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Jeroen.S schreef:Pff, ben zo net even geweest bij Hofstee voor een APK. Remleidingen verroest, veer die vervangen moet worden, en een kogellager. Of ik even 980 euro mag aftikken. Wat een tringzooi, je loopt echt leeg op 75.
Pfoei, daar kun je inderdaad wel voor naar Arnhem rijden. :shock:
Noujah, Velp eigenlijk... Vanaf 1 februari :fiew:
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Jimi

Bericht door Jimi »

[off topic] @ Rik: Nieuwe shop????? Nice!!!
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Victor schreef:Meeste geld verdien je vaak via internet en niet door te sleutelen :-)
Is dat zo:?:
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Victor schreef:Dr was ook een oud rover monteur die volgens mij ergens in t noorden voor zichzelf begonnen was maar ik kan die niet zo snel vinden.
Dat is Terpstra, oud-monteur van Hofstee. En ze werken ook wel samen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Jeroen.S schreef:Pff, ben zo net even geweest bij Hofstee voor een APK. Remleidingen verroest, veer die vervangen moet worden, en een kogellager. Of ik even 980 euro mag aftikken. Wat een teringzooi, je loopt echt leeg op 75.
het is mij ook vaker opgevallen dat Hofstee in Drachten iemand is die niet bang is om fikse prijzen te vragen...
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

En toch valt het uurloon wel mee als ik die facturen zie. :p Zal hem wel in het materiaal zitten. Anyway, hij staat nu voor onderhoud daar. Heb een prijsje laten maken. 1900 voor het hele zooitje. (grote beurt + apk)
jwr55

Bericht door jwr55 »

1900 :!: :!: :!: krijg je gouden olie met diamanten olie filter of zo
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

lees het net te laat, had nog wel een ander goed adres in heerenveen geweten waar je denk ik de helft kwijt zou zijn....
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

118GTR schreef: Dat is Terpstra, oud-monteur van Hofstee. En ze werken ook wel samen.
Dat klopt.
Voorheen werkte ik bij Hofstee en tegenwoordig bij Terpstra. :mrgreen:
Dat stukje over samenwerken klopt overigens niet helemaal meer..
De prijs van de reparatie laat ik mij niet over uit, maar je kan ons de volgende keer gerust even bellen voor een prijs opgave.
Kwaliteit van het werk daar is overigens niets mis mee!
Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S »

Grade schreef:lees het net te laat, had nog wel een ander goed adres in heerenveen geweten waar je denk ik de helft kwijt zou zijn....
Nou maak je me toch nieuwsgierig... :D

edit

Voor die prijs wat ik nu laat doen is wel de grote beurt + de overige gebreken heh inc Apk. (in zoverre dat ik dat moet geloven.) Dat zijn dus de remleidingen, die kogellager, veer en volgens mij ook nog de schokbrekers. Nou kan ik me haast niet voor stellen dat het voor de helft van de prijs gedaan kan worden. Alleen al die grote beurt is minimaal 1100-1200 euro. Heb daarvoor al 3 garages gebeld (exclusief de dealer). Nou kan het zijn dat er 2 of 3 bankjes door mijn neus geboord wordt. Maar zoveel? :p
Plaats reactie