Hulp svp. Motor blijft allene op temp zonder thermostaat
Hulp svp. Motor blijft allene op temp zonder thermostaat
Hallo all,
Mijn moeder rijdt nu al 2 jaar in mijn oude rover.
Echter is de koppakking er intussen weer eens uitgevlogen.
Dit keer heb ik hem niet zelf vervangen maar is het door de garage gedaan.
Toen de auto weer teug kwam liep hij bij filerijden weer warm
Wederom tientallen keren ontlucht maar het probleem bleef.
Vervolgens een thermostaat erin gezet met een lagere waarde (uit mijn hood nu 88gr ipv 92) Maar nog steeds loopt de motor warm.
Alleen als we de thermostaat eruit laten blijft hij netjes op temp. Iets wat in mijn gedachten botst aangezien de thermostaat niets anders doet dan het hele circuit openen. Dat betekent du sdat als de auto te warm wordt dat het in het kleine circuit gebeurd. Maar dat zou dan zo over moeten zijn als de thermostaat opent.
Kortom, ik begrijp er niks meer van.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Gaat om een 416si trouwens... geloof een 98-er
Mijn moeder rijdt nu al 2 jaar in mijn oude rover.
Echter is de koppakking er intussen weer eens uitgevlogen.
Dit keer heb ik hem niet zelf vervangen maar is het door de garage gedaan.
Toen de auto weer teug kwam liep hij bij filerijden weer warm
Wederom tientallen keren ontlucht maar het probleem bleef.
Vervolgens een thermostaat erin gezet met een lagere waarde (uit mijn hood nu 88gr ipv 92) Maar nog steeds loopt de motor warm.
Alleen als we de thermostaat eruit laten blijft hij netjes op temp. Iets wat in mijn gedachten botst aangezien de thermostaat niets anders doet dan het hele circuit openen. Dat betekent du sdat als de auto te warm wordt dat het in het kleine circuit gebeurd. Maar dat zou dan zo over moeten zijn als de thermostaat opent.
Kortom, ik begrijp er niks meer van.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Gaat om een 416si trouwens... geloof een 98-er
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Is de nieuwe thermostaat niet gewoon kapot, of heb je hem verkeerd om in het huis geplaatst.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Een originele niet, maar genoeg van de aftermarket dingen wel.Dude-NL schreef:Hij kan niet verkeerd om in het huis zover ik weet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
Bedankt voor je antwoord Colin,
Als je iets meer neer boven leest zie je dat ik ook weleens zelf de koppakking heb vervangen (ben oud monteur...)
Ik hoop dat dat genoeg vertrouwen geeft om dit soort punten niet te vragen/opperen.
Toch bedankt voor de input
@ ontopic
Welke thermostaat kan ik het beste proberen dan en met hoeveel graden? Ik zou zeggen zo snel mogelijk open gaan zodat het kleine circuit wel opwarmt maar toch ZSM het grote circuit meepakt om niet warm te lopen.
Hoe weet ik dan of de thermostaat verkeerd omzit? In mijn gedachten kan het echt mar op 1 manier, echter geef je aan dat hij ook verkeerd om kan, hoe weet je dan of hij goed zit? Kan iemand een IMG van het werkplaatshandboek laten zien SVP hoe hij moet zitten dan...
Als je iets meer neer boven leest zie je dat ik ook weleens zelf de koppakking heb vervangen (ben oud monteur...)
Ik hoop dat dat genoeg vertrouwen geeft om dit soort punten niet te vragen/opperen.
Toch bedankt voor de input

@ ontopic
Welke thermostaat kan ik het beste proberen dan en met hoeveel graden? Ik zou zeggen zo snel mogelijk open gaan zodat het kleine circuit wel opwarmt maar toch ZSM het grote circuit meepakt om niet warm te lopen.
Hoe weet ik dan of de thermostaat verkeerd omzit? In mijn gedachten kan het echt mar op 1 manier, echter geef je aan dat hij ook verkeerd om kan, hoe weet je dan of hij goed zit? Kan iemand een IMG van het werkplaatshandboek laten zien SVP hoe hij moet zitten dan...