temp loopt rood venilator draaid
-
- MG-R Core
Ik heb nog nooit problemen gehad met verstoppingen door gemengde koelvloeistof. Verstoppingen zijn bijna altijd het gevolg van een blikje van die rommel om lekkages te dichten.
Als je het systeem aftapt blijft er ook nog redelijk wat koelvloeistof achter in het blok. Als je daarna een andere soort gebruikt dan heb je dus al een mix.
Het verhaal dat die rode koelvloeistof niet gemengd mag worden met de groene/blauwe/gele klopt wel, maar volgens mij is dat alleen omdat de rode (longlife) kvs dan geen longlife meer is.
Als je het systeem aftapt blijft er ook nog redelijk wat koelvloeistof achter in het blok. Als je daarna een andere soort gebruikt dan heb je dus al een mix.
Het verhaal dat die rode koelvloeistof niet gemengd mag worden met de groene/blauwe/gele klopt wel, maar volgens mij is dat alleen omdat de rode (longlife) kvs dan geen longlife meer is.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Kan ook met de brandstoftoevoer te maken hebben....
Of bougies die aan het verslijten zijn, en dat ie stationair soms op 3 poten loopt. Of de bougiekabels...
Of bougies die aan het verslijten zijn, en dat ie stationair soms op 3 poten loopt. Of de bougiekabels...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Wellicht dat er twee problemen zijn, ik hoop het niet, maar toen je zei dat ie stationair niet lekker liep kwam dat bij me op.....
Ik heb het wel eens gehad, en eerst een paar uur lopen zoeken, en toen ik de bougiekabel verving liept ie weer heerlijk, vandaar dus....
En het is makkelijk te controleren, dus waarom niet?
Wat betreft de koelvloeistof denk ik aan de waterpomp.
Je zou eigenlijk die kap onderaan, onder je motor zogezegd, even moeten weghalen, dan kun je in ieder geval zien of het ook bij stilstand lekt.
Ik heb het wel eens gehad, en eerst een paar uur lopen zoeken, en toen ik de bougiekabel verving liept ie weer heerlijk, vandaar dus....
En het is makkelijk te controleren, dus waarom niet?
Wat betreft de koelvloeistof denk ik aan de waterpomp.
Je zou eigenlijk die kap onderaan, onder je motor zogezegd, even moeten weghalen, dan kun je in ieder geval zien of het ook bij stilstand lekt.
My MG-Rover history:
Het verschil in kleur van koelvloeistof betekent een verschil in materialen die deze vloeistoffen aantasten.
Omdat er tegenwoordig veel alu koppen worden gebruikt en andere meer exotische materialen in de koelsystemen, zoals radiateurs, moet er wel degelijk een daarvoor bestemde koelvloeistof in.
Het is niet meer zo rampzalig als vroeger maar gebruik de voorgeschreven vloeistoffen, kan je nooit fout zitten, prijsverschil moet je niet naar kijken.
Schommelen in stationair toerental is vaak een vervuilde stappenmotor, valse lucht bij inlaat, 1 cilinder die niet meeloopt, (ff 1 voor 1 met geisoleerde tang bougiedoppen eraf pakken tijdens draaien, als het bij 1 cilinder geen verschil in lopen geeft dan zit daar het probleem.), of koppakking lek is goed mogelijk.
Worden er bellen geblazen in je koelvloeistofreservoir?
Omdat er tegenwoordig veel alu koppen worden gebruikt en andere meer exotische materialen in de koelsystemen, zoals radiateurs, moet er wel degelijk een daarvoor bestemde koelvloeistof in.
Het is niet meer zo rampzalig als vroeger maar gebruik de voorgeschreven vloeistoffen, kan je nooit fout zitten, prijsverschil moet je niet naar kijken.
Schommelen in stationair toerental is vaak een vervuilde stappenmotor, valse lucht bij inlaat, 1 cilinder die niet meeloopt, (ff 1 voor 1 met geisoleerde tang bougiedoppen eraf pakken tijdens draaien, als het bij 1 cilinder geen verschil in lopen geeft dan zit daar het probleem.), of koppakking lek is goed mogelijk.
Worden er bellen geblazen in je koelvloeistofreservoir?
Laatst gewijzigd door ColinB op vr nov 26, 2010 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core