temp loopt rood venilator draaid

75 en 75 Tourer
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik heb nog nooit problemen gehad met verstoppingen door gemengde koelvloeistof. Verstoppingen zijn bijna altijd het gevolg van een blikje van die rommel om lekkages te dichten.
Als je het systeem aftapt blijft er ook nog redelijk wat koelvloeistof achter in het blok. Als je daarna een andere soort gebruikt dan heb je dus al een mix.
Het verhaal dat die rode koelvloeistof niet gemengd mag worden met de groene/blauwe/gele klopt wel, maar volgens mij is dat alleen omdat de rode (longlife) kvs dan geen longlife meer is.
FRODO

Bericht door FRODO »

ik zal zo veel mogelijk de zelfde koelvloeistof gebruiken ,
FRODO

Bericht door FRODO »

wie kan mij vertellen waaraan ik specifiek kan merken dat mn auto een lekke kop heeft ?? hij loopt mooi ,maar is wel schommelend met stationair lopen de naald danst
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Koud of warm en tussen welk toerengebied?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FRODO

Bericht door FRODO »

zowel bij warm en koude motor danst de naald eerste 3 cm :?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Kan ook met de brandstoftoevoer te maken hebben....

Of bougies die aan het verslijten zijn, en dat ie stationair soms op 3 poten loopt. Of de bougiekabels...
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
FRODO

Bericht door FRODO »

ja arjan maar heeft dat dan met koelvloeistofverlies te maken ???
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Wellicht dat er twee problemen zijn, ik hoop het niet, maar toen je zei dat ie stationair niet lekker liep kwam dat bij me op.....
Ik heb het wel eens gehad, en eerst een paar uur lopen zoeken, en toen ik de bougiekabel verving liept ie weer heerlijk, vandaar dus....

En het is makkelijk te controleren, dus waarom niet?

Wat betreft de koelvloeistof denk ik aan de waterpomp.
Je zou eigenlijk die kap onderaan, onder je motor zogezegd, even moeten weghalen, dan kun je in ieder geval zien of het ook bij stilstand lekt.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
FRODO

Bericht door FRODO »

hallo vandaag naar de camping gereden met de 75 geen koelvloeistof verlies toch 100 km dus waarschijnlijk is er niets aan de hand dan dat ik wat vaker het nivau controleren moet . na de laatste keer zit er 5000 km tussen .
ColinB

Bericht door ColinB »

Het verschil in kleur van koelvloeistof betekent een verschil in materialen die deze vloeistoffen aantasten.
Omdat er tegenwoordig veel alu koppen worden gebruikt en andere meer exotische materialen in de koelsystemen, zoals radiateurs, moet er wel degelijk een daarvoor bestemde koelvloeistof in.
Het is niet meer zo rampzalig als vroeger maar gebruik de voorgeschreven vloeistoffen, kan je nooit fout zitten, prijsverschil moet je niet naar kijken.
Schommelen in stationair toerental is vaak een vervuilde stappenmotor, valse lucht bij inlaat, 1 cilinder die niet meeloopt, (ff 1 voor 1 met geisoleerde tang bougiedoppen eraf pakken tijdens draaien, als het bij 1 cilinder geen verschil in lopen geeft dan zit daar het probleem.), of koppakking lek is goed mogelijk.
Worden er bellen geblazen in je koelvloeistofreservoir?
Laatst gewijzigd door ColinB op vr nov 26, 2010 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Wat voor blok ligt erin...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FRODO

Bericht door FRODO »

1,8 motor ik moet nu om de 400 km 200ml koelvloeistof bij vullen niet veel dus mijn garage zegt dat het bij een auto van 10 jaar met 276000 km op de teller is normaal is
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Een auto hoort geen koelvloeistof te verbruiken.
Ik had al een vermoeden dat het een 1.8 K serie was. Het zou je inlaatspruitstukpakking kunnen zijn denk ik.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Pim
MG-R Addict
Berichten: 497
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Koppakking?

Helaas bekend euvel bij met name de 1.8

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
FRODO

Bericht door FRODO »

kost dat vernieuwn koppakking ??? plus minus
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Als je koppakking kapot is dan loopt de temperatuur ook zonder thermostaat hoog op, alleen duurt het wat langer...

Zit er voldoende KVS in? Zit er olie bij de KVS, of KVS bij de olie?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie