ontluchting koelsysteem
ontluchting koelsysteem
hallo,
mijn vraag is hoe kan ik het koelsysteem van een rover 416 si 1996 ontluchten?
het probleem is dat de temparatuur op loopt tot bijna in het rode en het water reservoir gaat borrelen en hij daar het water eruit gooit bij 3 km rijden gaat er weer een halve liter water in. dus water verlies. kachel word wel warm bij voldoende water. geen grijze wite rook uit de uitlaat dus geen lekke koppakking.
verder gaat hij harder stationeer lopen ongeveer 2,5 toeren.
dus denk echt dat het iets te maken heeft met de ontluchting.
weet iemand hoe je dat moet doen bij deze auto?
mijn vraag is hoe kan ik het koelsysteem van een rover 416 si 1996 ontluchten?
het probleem is dat de temparatuur op loopt tot bijna in het rode en het water reservoir gaat borrelen en hij daar het water eruit gooit bij 3 km rijden gaat er weer een halve liter water in. dus water verlies. kachel word wel warm bij voldoende water. geen grijze wite rook uit de uitlaat dus geen lekke koppakking.
verder gaat hij harder stationeer lopen ongeveer 2,5 toeren.
dus denk echt dat het iets te maken heeft met de ontluchting.
weet iemand hoe je dat moet doen bij deze auto?
MARVON schreef:er zit ergens op een kleinere koelslang{die naar de kachel gaat} als het goed is een ontluchtings wieltje.
het ziet eruit als een plat zwart tandwieltje =/- 2 cm doorsnee.
dat kan je linksom losdraaien totdat er water uitkomt
moet de motor dan draaien of kan het met de motor uit?
ik zou even gaan zoeken.
heb ook even de zekeringen nagekeken onder de motorkap nu is er 1 stuk waar op het schema bij staat j en dan een digitaalklokje en 7.5a waar is deze zekering voorMARVON schreef:er zit ergens op een kleinere koelslang{die naar de kachel gaat} als het goed is een ontluchtings wieltje.
het ziet eruit als een plat zwart tandwieltje =/- 2 cm doorsnee.
dat kan je linksom losdraaien totdat er water uitkomt
- tomcat.t16
- MG-R Core
Dit kan een kapotte koppakking zijn... je hoeft iet persé grijze rook uit de uitlaat te zien als je koppakking kapot is. Misschien komt er wel druk vanuit de cilinder in jouw koelsysteem?snifit schreef:
alles ontlucht maar blijft borrelen zou het misschien kunnen zijn dat de dop van het expansievat stuk is door de overdruk?
of misschien iets anders.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997