Iemand een idee

214 216 218 220 25
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Dit is een MK1 (Mark 1) eerste model zeg maar:
Afbeelding

En dit is een MK2, nieuwere model.
Afbeelding

:mrgreen:
riothijs

Bericht door riothijs »

Mooi he ;) ,maar waar staat dat MK eigenlijk voor.Dit is niet een type nr toch,want dat zou spirit voor mijn auto zijn.Ik zoek me gek met google maar kan het niet terug vinden.Tof dat je het laat zien tnx :mrgreen:
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

MK1 staat voor Mark 1 oftewel model 1

Dat Spirit zegt alleen iets over de opties, bijvoorbeeld airco, leren bekleding mistlampen etc.
riothijs

Bericht door riothijs »

Kijk weer wat bijgeleerd.Hij staat nu bij de garage.Misschien morgen klaar en anders donderdag als ze geen andere dingen tegen komen.Tnx voor je info :)
riothijs

Bericht door riothijs »

Dit is echt raar.....Rover dealer zegt Lekke koppakking,maar deze is dus gewoon goed.Gaat me geld.Nu gaan ze uitzoeken wat het dan kan zijn :cry:
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Zo, da's lullig... :blink:
Misschien vallen de reparatiekosten wel weer mee ;)
Bij welke dealer staatie dan ?
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Een MKI:
Afbeelding

Een MKII:
Afbeelding

;)
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Oeps....

lees eerst het HELE topic voordat je een reply plaatst :roll: :oops: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
riothijs

Bericht door riothijs »

hahaha MG Pete maakt niet uit toch.....deze foto's zijn ook mooi.
Heb mijn Rover niet naar de dealer gebracht.Hij staat bij de garage om de hoek.Dealer koste 1250,- tot 1500,- en deze garage de helft.Dus de kosten zullen altijd meevallen.Maar hoe een dealer garage dat nou kan zeggen.Stel je voor dat ik m daar had gebracht...........
Ik kwam met verhaal inhouden bij koude start en hikken als een banaan over de weg........Lekt koelvloeistof 2 lieter per week maar ligt niks onder de auto,dus moet tijdens het rijden zijn.Hij kijken en doet vinger in koelvloeistoftank"kijk olie dus een lekke koppakking"
Ja ik ga niet voor niks voor een betrouwbaar advies.
Mijn koppakking was mooi vlak want mijn man stond er net bij.Wilde meteen 2 nieuwe achterbandjes erop laten zetten dus hij viel met zijn neus in de boter........Nu gaat ie nog temperatuurcensor kijken,verdeelkap rotor en stappenmotor en koelsysteem onder druk zetten......heb ik allemaal door jullie aan hem doorgegeven.Oh ja en 4 nieuwe bougies vervangen want die waren echt ingebrand en verroest.Dat kreeg ik ipv het afvlakken van de kop met korting van 30,- dus een kleine opluchting.
FMB

Bericht door FMB »

Hoelang gaat een koppakking eigk mee en hoe weet je ofdat deze al is vervangen?
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

denk dat ie aardig lang meegaat als je er voorzichtig mee bent daar bedoel ik mee laten opwarmen en niet meteen scheuren etc. Meestal staat er een notitie van in je boekie meende ik, is bij ons bij elke ingreep wel opgeschreven (km stand + datum)
riothijs

Bericht door riothijs »

Tja........hij rijdt weer als een zonnetje.Start beter en hapert niet meer.Uit elkaar halen was een hele goeie ...jammer dat de koppakking niet lek was :|
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

"Jammer dat de koppakking niet lek was" dat heb ik hier nog niemand horen zeggen :mrgreen:

Maar mooi dattie weer rijdt, ksie hem mss morgenmiddag wel weer, ga even op de brommer naar school :mrgreen:
riothijs

Bericht door riothijs »

Nou ja Jammer in de zin van...............daar ging ie voor uit elkaar en nu was dat het niet maar moest ie wel vernieuwt worden.Het schoonmaken van allerlei componenten en 4 nieuwe bougies+beurt was genoeg geweest
Ik zal niet echt opletten of je me ziet hoor............het auto'tje ziet er niet uittttttttt smerig gewoon :?
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

dat koelvloeistof verbruik is ook ineens gestopt? anders denk ik dat mede aan je waterpomp ligt...
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

riothijs schreef:Nou ja Jammer in de zin van...............daar ging ie voor uit elkaar en nu was dat het niet maar moest ie wel vernieuwt worden.
Hij kan best langs de koppakking lekken, en dat bij reparatie de koppakking zelf er heel tussenuit komt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie