Heb een mooie 216SI gezien
Heb een mooie 216SI gezien
Hallo allemaal.
[edit] even de vergeten link erbij zetten: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 38001.html
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal op de vragen die ik post.
Ik ga jullie nog een keer vervelen. Zoals in de advertentie te zien is heeft deze auto pas een nieuwe koppakking. Dat is dus een heel duidelijke pre.
Echter een minpunt is dat de aanjaagmotor die recent vervangen was er weer is "uitgeklapt". Er zit garantie op en kan een nieuwe erbij krijgen, maar omdat de auto in Utrecht staat en ik in Eindhoven woon vroeg ik me af hoe moeilijk het zou zijn om de aanjaagmotor ter plekke er in te zetten. Het is een beetje koud om met dit weer zonder kachel naar Eindhoven te rijden.
Groetjes[/url]
[edit] even de vergeten link erbij zetten: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 38001.html
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal op de vragen die ik post.
Ik ga jullie nog een keer vervelen. Zoals in de advertentie te zien is heeft deze auto pas een nieuwe koppakking. Dat is dus een heel duidelijke pre.
Echter een minpunt is dat de aanjaagmotor die recent vervangen was er weer is "uitgeklapt". Er zit garantie op en kan een nieuwe erbij krijgen, maar omdat de auto in Utrecht staat en ik in Eindhoven woon vroeg ik me af hoe moeilijk het zou zijn om de aanjaagmotor ter plekke er in te zetten. Het is een beetje koud om met dit weer zonder kachel naar Eindhoven te rijden.
Groetjes[/url]
Even een update. Ik kan woensdagavond komen kijken. De aanjaagmotor kan ik volgens de verkoper bij autobedrijf van Noort omwisselen, dus dat stemt mij goed aangezien alle verhalen over van Noort heel erg positief zijn.
Ik houd jullie op de hoogte en hoop dat ik binnenkort jullie kan verblijden met foto's van mijn eigen rover.
Ik houd jullie op de hoogte en hoop dat ik binnenkort jullie kan verblijden met foto's van mijn eigen rover.
Oke dankjewel voor de tips. Is het heel erg als daar roest zit? en is dat makkelijk zelf te verhelpen? De verkoper zegt dat de airco werkt en als hij niet zou mogen werken is dat nu nog niet zo'n groot probleem gezien de buitentemperatuur en heb ik nog tijd zat om hem wel werkend te maken.
De verkoper klonk als iemand die hart had voor rover, hij was in ieder geval heel lovend over rover en niet specifiek over zijn auto en dat is vind ik wel een pluspunt. Het geeft mij ook vertrouwen dat hij van te voren zegt dat er een bepaald mankement heeft opgetreden. Ben in het verleden wel eens naar een ogenschijnlijk perfecte auto wezen kijken, waar ter plaatse eigenlijk weinig van de hele auto heel bleek.
De verkoper klonk als iemand die hart had voor rover, hij was in ieder geval heel lovend over rover en niet specifiek over zijn auto en dat is vind ik wel een pluspunt. Het geeft mij ook vertrouwen dat hij van te voren zegt dat er een bepaald mankement heeft opgetreden. Ben in het verleden wel eens naar een ogenschijnlijk perfecte auto wezen kijken, waar ter plaatse eigenlijk weinig van de hele auto heel bleek.
- Grade
- MG-R Addict
ziet er netjes uit!
kijk wel even bij het reservewiel of er water instaat, vraag even wanneer de distributieriem is verwisseld en even kijken onder de oliedop natuurlijk! Want preventief een koppakking is wel een beetje vreemd helemaal als er misschien het oude type is ingekomen maar dat zal hij zelf ook wel weten.
vreemde lederen bekleding trouwens
kijk wel even bij het reservewiel of er water instaat, vraag even wanneer de distributieriem is verwisseld en even kijken onder de oliedop natuurlijk! Want preventief een koppakking is wel een beetje vreemd helemaal als er misschien het oude type is ingekomen maar dat zal hij zelf ook wel weten.
vreemde lederen bekleding trouwens

Laatst gewijzigd door Grade op zo feb 07, 2010 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''it's a rover, the engine won't turn over''
Rich hall
Rich hall
- Johnny_D
- MG-R Freak
they wihsCarrosserie: Coupe

any way, ziet er wel netjes uit vanaf de foto, alleen om bij 143000km de koppakking te gaan vervange? dont fix it, if it aint broken.
hoewel de mand dan wel lovent mag zijn over rovers zou ik dus niet alles klakkeloos van hem aan nemen.
ff chekke voor roest, en wat in de kofferbak(bij het reserver wiel)
verder ook tussen de strips op het dak kijken voor roest.
mocht de airco niet werken kan dat inderdaat flink in de koste lope, dus kijk daar goed naar.
Mocht standje 1 van de verwarming niet werken, dan zou ik daar niet te veel waarde aan hechte(die werkt namelijk vrijwel nooit

De verkoper zei dat hij contact over de koppakking heeft gehad met autobedrijf van Noort en dat hij op hun aanraden voor een bepaald type koppakking gekozen heeft. Ik ga er dus vanuit dat dat het dikke type is. De reparatie had hem 1200 euro gekost.. dus dat is alleen maar mooi meegenomen. Uiteraard zijn de vloeistoffen één van de dingen die ik zal nakijken bij een bezichtiging. Woensdag ga ik kijken, dus ik ben benieuwd