Heb een mooie 216SI gezien

214 216 218 220 25
Plaats reactie
wouter

Heb een mooie 216SI gezien

Bericht door wouter »

Hallo allemaal.

[edit] even de vergeten link erbij zetten: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 38001.html
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal op de vragen die ik post.
Ik ga jullie nog een keer vervelen. Zoals in de advertentie te zien is heeft deze auto pas een nieuwe koppakking. Dat is dus een heel duidelijke pre.
Echter een minpunt is dat de aanjaagmotor die recent vervangen was er weer is "uitgeklapt". Er zit garantie op en kan een nieuwe erbij krijgen, maar omdat de auto in Utrecht staat en ik in Eindhoven woon vroeg ik me af hoe moeilijk het zou zijn om de aanjaagmotor ter plekke er in te zetten. Het is een beetje koud om met dit weer zonder kachel naar Eindhoven te rijden.
Groetjes[/url]
wouter

Bericht door wouter »

Even een update. Ik kan woensdagavond komen kijken. De aanjaagmotor kan ik volgens de verkoper bij autobedrijf van Noort omwisselen, dus dat stemt mij goed aangezien alle verhalen over van Noort heel erg positief zijn.
Ik houd jullie op de hoogte en hoop dat ik binnenkort jullie kan verblijden met foto's van mijn eigen rover.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ziet er netjes uit en geen vreemd verhaal.
Je kan evt kijken bij de scharnieren van de achterklep daar zal beslist roest zitten, en ik weet niet of je de airco kan testen (je hebt geen fan)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
wouter

Bericht door wouter »

Oke dankjewel voor de tips. Is het heel erg als daar roest zit? en is dat makkelijk zelf te verhelpen? De verkoper zegt dat de airco werkt en als hij niet zou mogen werken is dat nu nog niet zo'n groot probleem gezien de buitentemperatuur en heb ik nog tijd zat om hem wel werkend te maken.
De verkoper klonk als iemand die hart had voor rover, hij was in ieder geval heel lovend over rover en niet specifiek over zijn auto en dat is vind ik wel een pluspunt. Het geeft mij ook vertrouwen dat hij van te voren zegt dat er een bepaald mankement heeft opgetreden. Ben in het verleden wel eens naar een ogenschijnlijk perfecte auto wezen kijken, waar ter plaatse eigenlijk weinig van de hele auto heel bleek.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Die roest is niet bedreigend maar kan je gebruiken om de prijs af te dingen.
Wat betreft die airco als hij het niet doet is dat een kostbare zaak.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

ziet er netjes uit!

kijk wel even bij het reservewiel of er water instaat, vraag even wanneer de distributieriem is verwisseld en even kijken onder de oliedop natuurlijk! Want preventief een koppakking is wel een beetje vreemd helemaal als er misschien het oude type is ingekomen maar dat zal hij zelf ook wel weten.

vreemde lederen bekleding trouwens :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Grade op zo feb 07, 2010 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Carrosserie: Coupe
they wihs :roll:

any way, ziet er wel netjes uit vanaf de foto, alleen om bij 143000km de koppakking te gaan vervange? dont fix it, if it aint broken.
hoewel de mand dan wel lovent mag zijn over rovers zou ik dus niet alles klakkeloos van hem aan nemen.

ff chekke voor roest, en wat in de kofferbak(bij het reserver wiel)
verder ook tussen de strips op het dak kijken voor roest.

mocht de airco niet werken kan dat inderdaat flink in de koste lope, dus kijk daar goed naar.
Mocht standje 1 van de verwarming niet werken, dan zou ik daar niet te veel waarde aan hechte(die werkt namelijk vrijwel nooit :mrgreen: )
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
wouter

Bericht door wouter »

De verkoper zei dat hij contact over de koppakking heeft gehad met autobedrijf van Noort en dat hij op hun aanraden voor een bepaald type koppakking gekozen heeft. Ik ga er dus vanuit dat dat het dikke type is. De reparatie had hem 1200 euro gekost.. dus dat is alleen maar mooi meegenomen. Uiteraard zijn de vloeistoffen één van de dingen die ik zal nakijken bij een bezichtiging. Woensdag ga ik kijken, dus ik ben benieuwd
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

en de distributieriem?

Rich hall
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

gezien de prijs denk ik dat van noort het hele zwikie vervange heeft, en grondig ook.
aangezien je daar voor een kapotte pakking van een vvc het zelfde neer lecht.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
TonEe
MG-R Addict

Bericht door TonEe »

Ziet er goed uit, zo te zien ook goed onderhouden.

Ik vind het niet zo vreemd als ze preventief de koppakking vervangen. Liever vooraf advies en de keuze dan Mayo achteraf :?
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
ivoniehe

Bericht door ivoniehe »

Grade schreef:en de distributieriem?
Als je de kop eraf haalt, moet de riem er zoieso vanaf.
En ik neem niet aan dat ze de oude riem terug hebben gelegd, dus zal wel vervangen zijn.
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

je weet het nooit, kan het altijd even vragen

Rich hall
Plaats reactie