1.4 SPI te hoog stationair

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

1.4 SPI te hoog stationair

Bericht door bam »

Mijn 214 single point injectie loopt 1100 - 1200 toeren stationair.
Hij loopt het wel strak dus zonder schommelingen.

Voor dat ik hier een hele dag aan besteed weet iemand waar ik het zou moeten zoeken?

Het is ontstaan na een revisie dus alles is uit elkaar geweest.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

doet hij dat ook als hij warm is? mijn coupé loopt namelijk ook rond de 1100 a 1200 rpm als hij koud is.
zodra de moter warm is, is het toeretal lager.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Idd eerst moet de motor warm zijn. Als het bij een warme motor nog steeds te hoog is, dan de stationair schroef een beetje terug draaien(en/of de gaskabel zelf).
Als het nog gesteeds te hoog is, dan de IACV dichtstoppen (en daarmee zeker stellen dat hij dicht zit) en navelante luchtleidingen.

Dan vacuumslangetjes richting ECU schoonmaken (dit is voor de MAP sensor die in je ECU zit), als laatste de Lambda-sensor. En dan ben ik wel door mijn ideeen heen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Als ik die dunne slang van de carterventilatie losneem en dichtstop loopt hij goed :?

Ik denk dat het tijd wordt voor een ander blok (maar dan geen 2takt)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie