koppakking
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
exact, een dagje ben ik minimaal kwijt. Zelfs als er niet gevlakt wordt.
Koelsysteem is trouwens ook een enorme tijdvreter, soms moet je wel een stuk of 5 keer opnieuw doen voor hij schoon is.
Koelsysteem is trouwens ook een enorme tijdvreter, soms moet je wel een stuk of 5 keer opnieuw doen voor hij schoon is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdagFrekkel schreef:een geoefend mechanieker doet er ver een dag over, rekening houdend dat de nokkenasdrager eraf gaat om de kop te laten vlakken (wat overigens 50€ kost)
ver van dat een hobbyist het gaat doen op 4 uur.
realisme is soms ver zoek hier

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
dus een ganse dag werk voor jou is 24 uur?peter.evers schreef: Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdag

en JD had het over 4 uur.
Wees eens realistisch en zeg maar: als je een beetje handig bent en je hebt een momentsleutel en wat ander fatsoenlijk gereedschap en een halve week tijd kom je al een heel eind
een koppakking vervangen op een 1.4 lukt de doorsnee hobbyist de het wel al eens gedaan heeft nog wel binnen de 10 uur.
Maar laat een doorsnee hobbyist eens uitvlooien hoe je het vvc systeem terug correct afregeld. daar is ie drie halve dagen mee bezig

MG ZR S1800
- tomcat.t16
- MG-R Core
Je hebt gelijk
en een werkdag duurt bij mij gelukkig geen 24 uur nee. En ook heb ik er eigenlijk niet meer bij stilgestaan dat t een VVC was. Koppakking van een 1400 is goed te doen in een WERKdag. Als er niks meezit en afbreekt. 

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
- MG-R Newbie
koppakking
Hoi ik heb ook pas mijn koppakking laten vervangen + distr.riem en ik was 600 euro kwijt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik het merkte dat er iets goed mis was gegaan. Ik stond namelijk op een parkeer plaats toen het gebeurde. Ik had namelijk net mijn oliepeil gecontroleerd en die was goed (geen smurrie of schuim aan mijn peilstok). Toen ik weg wilde rijden stopte mijn verwarming er mee en wist ik genoeg. Dus ik was er op tijd bij.
Zelfde prijs...
Collega fans,
Ik had ook afgesproken om voor een nieuwe koppakking, waterpomp, distributieriem en APK 575 Euro te betalen. 600 Euro moet dan ook makkelijk kunnen. De garage is er nu mee bezig, maar ze schrokken wel van de smurrie. Die zat werkelijk overal. Is dat altijd? Of is de kop dan gescheurd?
Ronald
Ik had ook afgesproken om voor een nieuwe koppakking, waterpomp, distributieriem en APK 575 Euro te betalen. 600 Euro moet dan ook makkelijk kunnen. De garage is er nu mee bezig, maar ze schrokken wel van de smurrie. Die zat werkelijk overal. Is dat altijd? Of is de kop dan gescheurd?
Ronald
En toen was het mijn beurt.
M'n 25 stotterde de afgelopen ochtenden de eerste minuut eventjes. Daarna deed hij het gewoon goed. Helaas begon hierbij vanmorgen ook het lampje van de motor te knipperen. Ook dit was na ongeveer een minuut weer over.
Vandaag maar langs de garage gereden om hem uit te laten lezen en de monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk de koppakking is. De koelvloeistof was ook op trouwens.
Hier op mg-r lees ik dat het me waarschijnlijk ergens tussen de €600,- en €1000,- gaat kosten. De monteur had het ook over iets vervangen in de buurt van de carterpan. Mijn kennis over auto motoren gaat niet zo ver dus zou iemand mij kunnen vertellen wat hij hiermee precies bedoelt?
Als ik dit van iemand anders lees vind ik het altijd erg klote, maar nu ik het zelf meemaak merk ik pas wat voor een tegenvaller dit is.
M'n 25 stotterde de afgelopen ochtenden de eerste minuut eventjes. Daarna deed hij het gewoon goed. Helaas begon hierbij vanmorgen ook het lampje van de motor te knipperen. Ook dit was na ongeveer een minuut weer over.
Vandaag maar langs de garage gereden om hem uit te laten lezen en de monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk de koppakking is. De koelvloeistof was ook op trouwens.
Hier op mg-r lees ik dat het me waarschijnlijk ergens tussen de €600,- en €1000,- gaat kosten. De monteur had het ook over iets vervangen in de buurt van de carterpan. Mijn kennis over auto motoren gaat niet zo ver dus zou iemand mij kunnen vertellen wat hij hiermee precies bedoelt?
Als ik dit van iemand anders lees vind ik het altijd erg klote, maar nu ik het zelf meemaak merk ik pas wat voor een tegenvaller dit is.