koppakking

214 216 218 220 25
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

een geoefend mechanieker doet er ver een dag over, rekening houdend dat de nokkenasdrager eraf gaat om de kop te laten vlakken (wat overigens 50€ kost)
ver van dat een hobbyist het gaat doen op 4 uur.
realisme is soms ver zoek hier
MG ZR S1800
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

exact, een dagje ben ik minimaal kwijt. Zelfs als er niet gevlakt wordt.

Koelsysteem is trouwens ook een enorme tijdvreter, soms moet je wel een stuk of 5 keer opnieuw doen voor hij schoon is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Frekkel schreef:een geoefend mechanieker doet er ver een dag over, rekening houdend dat de nokkenasdrager eraf gaat om de kop te laten vlakken (wat overigens 50€ kost)
ver van dat een hobbyist het gaat doen op 4 uur.
realisme is soms ver zoek hier
Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdag ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

peter.evers schreef: Halve dag is 12 uur. Ik zei geen halve werkdag ;)
dus een ganse dag werk voor jou is 24 uur? :roll:
en JD had het over 4 uur.

Wees eens realistisch en zeg maar: als je een beetje handig bent en je hebt een momentsleutel en wat ander fatsoenlijk gereedschap en een halve week tijd kom je al een heel eind

een koppakking vervangen op een 1.4 lukt de doorsnee hobbyist de het wel al eens gedaan heeft nog wel binnen de 10 uur.
Maar laat een doorsnee hobbyist eens uitvlooien hoe je het vvc systeem terug correct afregeld. daar is ie drie halve dagen mee bezig ;)
MG ZR S1800
tomcat.t16
MG-R Core

Je hebt gelijk 8) en een werkdag duurt bij mij gelukkig geen 24 uur nee. En ook heb ik er eigenlijk niet meer bij stilgestaan dat t een VVC was. Koppakking van een 1400 is goed te doen in een WERKdag. Als er niks meezit en afbreekt. ;)
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

en zo leert iedereen bij ;)
MG ZR S1800
theo200vi
MG-R Newbie

Bericht door theo200vi »

zo vandaag weer opgehaald :D
en rijdt weer als voorheen..
ze hebben goed werk verricht bij garage koree in maasluis..
en had echt een hele goede service daar want ze hebben het ophalen niet berekend.
en dat in zo'n korte tijd.
nu duimen dat ie verloopig heel blijft
tomcat.t16
MG-R Core

Goed zo, ik hoop ook dat ie nog lang heel blijft. Zo is de dertiende maand wel heel snel op ;)
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
jacky216
MG-R Newbie

koppakking

Bericht door jacky216 »

Hoi ik heb ook pas mijn koppakking laten vervangen + distr.riem en ik was 600 euro kwijt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik het merkte dat er iets goed mis was gegaan. Ik stond namelijk op een parkeer plaats toen het gebeurde. Ik had namelijk net mijn oliepeil gecontroleerd en die was goed (geen smurrie of schuim aan mijn peilstok). Toen ik weg wilde rijden stopte mijn verwarming er mee en wist ik genoeg. Dus ik was er op tijd bij.
Afbeelding
ronaldverkuijl

Zelfde prijs...

Bericht door ronaldverkuijl »

Collega fans,

Ik had ook afgesproken om voor een nieuwe koppakking, waterpomp, distributieriem en APK 575 Euro te betalen. 600 Euro moet dan ook makkelijk kunnen. De garage is er nu mee bezig, maar ze schrokken wel van de smurrie. Die zat werkelijk overal. Is dat altijd? Of is de kop dan gescheurd?

Ronald
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

het is wat met die koppakkingen.... zorg er wel even voor dat er een MLS (multi layered steel) pakking in komt anders zit je over 30.000km weer te kloten....
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Is dat niet een Land rover pakking, d8 iig dat van noort ooit tegen mij zei dat ze nu dikke pakkingen pakken van land rover, DACHT IK :roll:
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

ja die worden ook gebruikt van land rover, rover had in de latere modellen ook een geupdate koppakking met een rood rubberen randje. anders wordt vaak een pakking aangeraden van het merk ''payen''

Rich hall
Ippel

Bericht door Ippel »

En toen was het mijn beurt.

M'n 25 stotterde de afgelopen ochtenden de eerste minuut eventjes. Daarna deed hij het gewoon goed. Helaas begon hierbij vanmorgen ook het lampje van de motor te knipperen. Ook dit was na ongeveer een minuut weer over.

Vandaag maar langs de garage gereden om hem uit te laten lezen en de monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk de koppakking is. De koelvloeistof was ook op trouwens.

Hier op mg-r lees ik dat het me waarschijnlijk ergens tussen de €600,- en €1000,- gaat kosten. De monteur had het ook over iets vervangen in de buurt van de carterpan. Mijn kennis over auto motoren gaat niet zo ver dus zou iemand mij kunnen vertellen wat hij hiermee precies bedoelt?

Als ik dit van iemand anders lees vind ik het altijd erg klote, maar nu ik het zelf meemaak merk ik pas wat voor een tegenvaller dit is. :cry:
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

das inderdaad vrij minder, wat was de km stand?

Rich hall
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Inderdaad erg vervelend zo'n lekke koppakking.
Het ding in de buurt van de carterpan wat vervangen moet worden is de ladder waarin de kopbouten worden gedraaid. Deze moet vervangen worden door een gemodificeerd (steviger) type wanneer er een stalen koppakking gemonteerd wordt.
Plaats reactie