dat gaat niet lukken jouke .
er zit een stalen resereve wiel in de auto{thuiskomer 15"}
en als ik dus lek rijd aan de voorzijde moet ik eerst een achterwiel naar voren leggen , en dan de thuiskomer vanachter.
omdat deze niet genoeg ruimte zou hebben ivm de remzadels.
dit staat zo in de gebruiks boekje { nog niet zelf ondervonden}
ma ik heb nu toch ook 262? of niet?
Het gaat me erom dat sommige schijven dubbel zijn ( geventileerd ) en sommige massief ( die heb ik nu )
En nu wil ik van massieve schijven naar geventileerd ( tenminste als dit gaat passen )
Deze discussie is al vaker gevoerd over hoe en wat.
Maar waarom wil jij naar geventileerd?
Hij gaat er bij normaal gebruik niet beter door remmen want het remopervlak blijft gelijk. Alleen onder race omstandigheden (lees hard en veelvuldig gebruik) koelen ze sneller en blijven ze koeler waardoor fading langer wegblijft.
Dus ga je voor iets anders ga dan voor grotere (mijn ervaring).
Maar alleen omdat het spul brak is, geventileerde nemen is zonde van de meerprijs.
Tenzij je gek wilt gaan doen of omdat je het mooi vindt.
Nou, de schijven en blokken moeten in ieder geval vervangen worden, deze zijn op.
Daar komt bij de de zuigers losgehaald moeten worden omdat die waarschijnlijk blijven hangen. De schijven zijn ook nog eens kromgetrokken.
Dus als ik nu toch bezig ben kan ik dit het beste allemaal ma ff in 1x aanpakken.
Het prijsverschil tussen geventileerde en ongeventileerde is bijna niks.
Het enige prijsverschil is dat ik even nieuwe klauwen moet kopen.
Ik zou wel naar grotere willen alleen heb een paar maand geleden net nieuwe winterbanden gekocht dus ik vind het ook zonde om die dan weer weg te doen.
En voor het uiterlijk hoef ik het ook niet te doen want ik bedoel gewoon standaard geventileerde schijven ( dus geen geboorde )
MARVON schreef:dat gaat niet lukken jouke .
er zit een stalen resereve wiel in de auto{thuiskomer 15"}
en als ik dus lek rijd aan de voorzijde moet ik eerst een achterwiel naar voren leggen , en dan de thuiskomer vanachter.
Dat lijkt me gewoon niet correct. de 262's passen in 14", dan moet 282 gemakkenlijk in de 25.4mm grotere 15" velgen passen. Tenzij de klauwen een rare vorm hebben natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
118GTR schreef:
Dat lijkt me gewoon niet correct. de 262's passen in 14", dan moet 282 gemakkenlijk in de 25.4mm grotere 15" velgen passen. Tenzij de klauwen een rare vorm hebben natuurlijk.
ik zal bij gelegenheid de coupe velgen wel eens proberen op de voorzijde van de zs