remcilinder schoonmaken

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: dat gaat niet lukken jouke .
er zit een stalen resereve wiel in de auto{thuiskomer 15"}
en als ik dus lek rijd aan de voorzijde moet ik eerst een achterwiel naar voren leggen , en dan de thuiskomer vanachter.
omdat deze niet genoeg ruimte zou hebben ivm de remzadels.
dit staat zo in de gebruiks boekje { nog niet zelf ondervonden}
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ma ik heb nu toch ook 262? of niet?
Het gaat me erom dat sommige schijven dubbel zijn ( geventileerd ) en sommige massief ( die heb ik nu )
En nu wil ik van massieve schijven naar geventileerd ( tenminste als dit gaat passen )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Deze discussie is al vaker gevoerd over hoe en wat.
Maar waarom wil jij naar geventileerd?
Hij gaat er bij normaal gebruik niet beter door remmen want het remopervlak blijft gelijk. Alleen onder race omstandigheden (lees hard en veelvuldig gebruik) koelen ze sneller en blijven ze koeler waardoor fading langer wegblijft.

Dus ga je voor iets anders ga dan voor grotere (mijn ervaring).
Maar alleen omdat het spul brak is, geventileerde nemen is zonde van de meerprijs.
Tenzij je gek wilt gaan doen of omdat je het mooi vindt. ;)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Nou, de schijven en blokken moeten in ieder geval vervangen worden, deze zijn op.
Daar komt bij de de zuigers losgehaald moeten worden omdat die waarschijnlijk blijven hangen. De schijven zijn ook nog eens kromgetrokken.
Dus als ik nu toch bezig ben kan ik dit het beste allemaal ma ff in 1x aanpakken.
Het prijsverschil tussen geventileerde en ongeventileerde is bijna niks.
Het enige prijsverschil is dat ik even nieuwe klauwen moet kopen.
Ik zou wel naar grotere willen alleen heb een paar maand geleden net nieuwe winterbanden gekocht dus ik vind het ook zonde om die dan weer weg te doen.
En voor het uiterlijk hoef ik het ook niet te doen want ik bedoel gewoon standaard geventileerde schijven ( dus geen geboorde )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

MARVON schreef::mrgreen: dat gaat niet lukken jouke .
er zit een stalen resereve wiel in de auto{thuiskomer 15"}
en als ik dus lek rijd aan de voorzijde moet ik eerst een achterwiel naar voren leggen , en dan de thuiskomer vanachter.
Dat lijkt me gewoon niet correct. de 262's passen in 14", dan moet 282 gemakkenlijk in de 25.4mm grotere 15" velgen passen. Tenzij de klauwen een rare vorm hebben natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

118GTR schreef: Dat lijkt me gewoon niet correct. de 262's passen in 14", dan moet 282 gemakkenlijk in de 25.4mm grotere 15" velgen passen. Tenzij de klauwen een rare vorm hebben natuurlijk.
:mrgreen: ik zal bij gelegenheid de coupe velgen wel eens proberen op de voorzijde van de zs
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

MARVON schreef:
Euh, je moet 15" staal gebruiken, die zijn van binnen een stuk groter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

118GTR schreef:
:mrgreen: mijn reserve wiel is dus 15" staal, en past dus niet aan de voorzijde.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

dan hou ik het bij 262 :idea: :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie