Zit nu dus voor de 2e keer in een halfjaar tijd met een aanlopende rechter voorrem. ( piepen )
word dr zo ongeveer helemaal gestoord van. Nu heb ik bedacht dat ik bij het plaatsen van de nieuwe blokken de remcilinders niet heb schoongemaakt ( terwijl dit volgens mij dit wel mogelijk is )
Is dr iemand die me even kan vertellen hoe ik dit kan doen.
Heb het nog nooit gedaan ma kan volgens mij nooit erg moeilijk zijn
Jah, heb ze goed schoongemaakt. ( wat bedoel je met remblokzijde ? )
Heb zelf dat laagje verf wat op de remblokken zat er nog afgeschuurd ( anders paste ze net niet helemaal lekker )
@ frank
wat is het voordeel van andere remolie?
en wat voor standaard dingen zijn zo aan de kook ?
5.1 heeft meestal een hoger kookpunt, maar 90% van het voordeel is te behalen met nieuwe vloeistof, dat spul wordt gewoon oud, het kookpunt verlaagt en uiteindelijk heb je zelfs bij licht sportief gebruik opeens last van fading.(omdat de remvloeistof kookt)
Maar er gaat iets niet goed, je noemt het remcylinders, maar het gaat om je rechtervoorrem. Je heb misschien achter losse remcylinders, maar aan de voorkant heb je schijfremmen met klauwen met daarin zuigers. En die maakt je niet eventjes schoon, die moet je echt even op de werkbank leggen en met het juiste gereedschap uit elkaar halen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Als het alleen maar piepen is, en alleen als je remt, dan is het waarschijnlijk geen probleem met de zuiger.
Heb je van die plaatjes tussen de blokken en de zuiger gedaan? En dat met een beetje vet aan beide kanten. Die zijn namelijk specifiek bedoelt om dat piepen te voorkomen.
Bij nieuwe blokken zitten ze vaak niet, dan moet je de oude plaatjes van de oude blokken halen en die hergebruiken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
nee, het piepen is als ik rem juist over.
Hij piept continu ( althans regelmatig )
Die plaatjes heb ik er tussengedaan.
Als hij begint te piepen en ik trap heel even op de rem is het meestal even over met het gepiep.
Nja, scheelt dat een klauw maar 1 zuiger heeft (tenminste bij mn ZR wel)
Maar piepende remmen is niet zo erg en idd net wat 118GTR zeggt
[offtopic]Om nog ff op dat remolie terug te komen, wat zit er standaard in?
4.1 toch? Nu was ik vanavond weer is ff sportief aant gassen en na een stevige remactie van 150-50 vernam je gewoon het pedaal sponsiger en sponsiger worden.
Denk binnenkort stalen remleidingen met 5.1 remolie en wat aggressievere blokken.[offtopic]
Jah, t kan wel niet zo erg zijn ma t is gewoon heel vervelend.
En k wil gewoon van dat gepiep af
Wat ik trouwens vergeten ben om te melden is dat ze ook warm gelopen zijn 3 weken geleden op de duitse autobaan.
@ JD je hebt een constant geluid als je rijdt bedoel je? Piep, van schurend ijzer, fluitende remmen, geknars? En na remmen niet meer? evenmin tijdens remmen? Loopt je nieuwe blok niet tegen de schijf? Heb je bij het vervangen van je remblokken het reservoir opengezet zodat de blokken er goed tussen pasten? Heb je daarna de overtollige vloeistof eruit gehaald? Wanneer heb je de vloeistof vervangen maw zit er niet te veel in? Raakt je schijf toevallig ergens de kap die er omheen zit? Is het niet je lager dat je hoort? Valt je blok toevallig uit de klauw tegen de schijf? Mijn remblokken hadden een keer dusdanig in de schijf gesleten dat de rand van de schijf tegen de blokken aan liep.
Als je blokken niet ver genoeg terug in de klauw gaan, kan dat of liggen aan het niet goed in en uitschijven van de cilinder of aan het teveel aan vloeistof. Cilinder / zuiger uit de klauw halen is niet heel veel werk, in principe zit die gewoon los. Schoonmaken met staalwol en dan wrijven rondom (NIET in de richting van het in en uitschuiven van de zuiger) ook aan de binnenkant van de klauw rubbers vervangen weer nieuwe vloeistof erin (na aansluiten natuurlijk) en klaar is kees.
@littldevil bij jou loopt het bijna zeker aan maar ook bij jou kan het zijn dat het remblok continue tegen de schijf hangt en door de middelpunt vliegende kracht (naar links sturen) even van de schijf komt of piept het ook als je dit remmend doet. Mocht dit zo zijn mss handig om je eigen topic te openen?
Let op tegenwoordig kan je niet zomaar meer de zuiger terug drukken.
Als ik dat bij mijn 75 wil doen moet ik het ontluchtings nippel opendraaien en de overtollige remvloeistof via deze weg kwijt raken.
Er schijnt een hydraulock te kunnen ontstaan in de abs unit.
Maar het wordt sowieso aanbevolen om dit te doen bij abs auto's om te voorkomen dat het de abs module de fout in gaat.
Nu kom ik dus bij het volgende probleem aan.
De blokken aan de rechterzijde zijn dus weer helemaal verbrand.
( 2e keer in een jaar tijd )
Nu heb ik massieve schijven en er zijn ook modellen die geventileerde hebben.
De remklauwen daarvoor zijn los te koop alleen staat daarbij dat die geschikt zijn voor abs. En dat heb ik dus niet.
Kan ik er nu gewoon andere klauwen en schijven ( geventileerd )onderzetten of gaat dit problemen geven?
Zs remmen is voor mij geen optie want dan passen mijn 14inch winterbanden er niet meer onder.
Deze remklauwen gaat het om http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=hm&cat=r
Een ZS 180 heeft grotere remmen, en zelfs daarvan vermoed ik dat het met een stalen 14" velg misschien nog lukt ook. 15" LM lukt wel, en stalen velgen zijn een stuk dunner.
De andere ZS'en hebben 262's en die passen 100% zeker met jouw 14" velgen.
Deze klauwen kun je vrij gemakkenlijk bij een sloperij halen voor ~50 euro. Sommige 200's en de meeste 400's hebben ze ook.
En Speedfreax heeft nog een mooie gereviceerde set in het kawa groen, met schijven te koop. Ik heb ook nog een set liggen, dus keuze genoeg.
Wel of geen ABS maakt voor de klauw niet uit, en voor de schijf ook niet. Aan de voorkant wordt de snelheidsmeting gedaan op de aandrijfas.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine