Onderkant oliepeilstok afgebroken

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

:shock: Ik heb ooit weleens het peilstokhuis van een honda zien afbreken. Anyhow, carterpan eronderuit, stukje pakken, carterpan erweer onder...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Linxxy

Bericht door Linxxy »

balen zeg! kan je de olie niet leeg laten lopen in de hoop dat het stukje mee komt?
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Linxxy schreef:balen zeg! kan je de olie niet leeg laten lopen in de hoop dat het stukje mee komt?
Valt zeker te proberen, maar ik ben bang dat je dat niet lukt...
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

SandervS schreef:Denk dat ie afgebroken is door een combinatie van de vorst en een inkeping die er in is gemaakt door een MGR dealer in Utrecht. De peilstok gaf namelijk altijd aan dat er teveel olie in zat, ook nadat hun alle olie er uit hadden gehaald en opnieuw hadden bijgevuld. Dus zijn er nieuwe indicatieplekken ingemaakt.
Klinkt als beunhazerij als je het mij vraagt, maargoed...
SandervS schreef:Hoe zit het trouwens met die carterpan. Is het niet zo dat als ik die er af haal dat alle olie er toch uit loopt? Of in ieder geval heel veel?
Naja, je carterpan is je opslagplek van je olie, dus ehm, als je van echt "cheap-ass"-oplossingen houdt schroef je je carterpan eronderuit met de plug er nog in. Ik zou het je niet aanraden... :roll:

Mooiste en zekerste oplossing is gewoon carterpan eronderuit, goed schoonmaken, kun je ook direct al het vijlsel eruit halen en dan erweer tegen aan. Wat je officieel/officieus nodig bent is dan:

Nieuwe carterpakking, nieuwe olie en als je dan toch bezig bent: nieuw oliefilter. Wat je kan doen is vloeibare pakking gebruiken. Alleen aan te raden als je zo'n kloten carterpan hebt als mijn 220TC.

Opzich zou je de oplossing van Linxxy kunnen proberen. Wie niet waagt wie niet wint en je olie ben je toch kwijt. En als het dan lukt ben je snel klaar!
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

onlangs last gehad van een lekker koppakking trouwens?
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

het is geen diesel mag ik hopen?,

het stukje zakt normaal wel naar de bodem en anders wordt het wel tegengehouden door je zeef....
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je zou het ook kunnen laten zitten, in de olieaanzuig leiding zit een zeef.

En als het moment daar is dat de olie vervangen moet worden, dan het hele carter eronderuit.

een Vi heeft trouwens een alu carterpan zonder vaste-pakking, die moet je ook weer zonder pakking monteren(maar met vloeibare pakking utieraard)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie