
Onderkant oliepeilstok afgebroken
Klinkt als beunhazerij als je het mij vraagt, maargoed...SandervS schreef:Denk dat ie afgebroken is door een combinatie van de vorst en een inkeping die er in is gemaakt door een MGR dealer in Utrecht. De peilstok gaf namelijk altijd aan dat er teveel olie in zat, ook nadat hun alle olie er uit hadden gehaald en opnieuw hadden bijgevuld. Dus zijn er nieuwe indicatieplekken ingemaakt.
Naja, je carterpan is je opslagplek van je olie, dus ehm, als je van echt "cheap-ass"-oplossingen houdt schroef je je carterpan eronderuit met de plug er nog in. Ik zou het je niet aanraden...SandervS schreef:Hoe zit het trouwens met die carterpan. Is het niet zo dat als ik die er af haal dat alle olie er toch uit loopt? Of in ieder geval heel veel?

Mooiste en zekerste oplossing is gewoon carterpan eronderuit, goed schoonmaken, kun je ook direct al het vijlsel eruit halen en dan erweer tegen aan. Wat je officieel/officieus nodig bent is dan:
Nieuwe carterpakking, nieuwe olie en als je dan toch bezig bent: nieuw oliefilter. Wat je kan doen is vloeibare pakking gebruiken. Alleen aan te raden als je zo'n kloten carterpan hebt als mijn 220TC.
Opzich zou je de oplossing van Linxxy kunnen proberen. Wie niet waagt wie niet wint en je olie ben je toch kwijt. En als het dan lukt ben je snel klaar!
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je zou het ook kunnen laten zitten, in de olieaanzuig leiding zit een zeef.
En als het moment daar is dat de olie vervangen moet worden, dan het hele carter eronderuit.
een Vi heeft trouwens een alu carterpan zonder vaste-pakking, die moet je ook weer zonder pakking monteren(maar met vloeibare pakking utieraard)
En als het moment daar is dat de olie vervangen moet worden, dan het hele carter eronderuit.
een Vi heeft trouwens een alu carterpan zonder vaste-pakking, die moet je ook weer zonder pakking monteren(maar met vloeibare pakking utieraard)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!