52mm gasklep
52mm gasklep
Vroeg me af of het nuttig is om mn 48mm gasklep te vervangen voor een 52mm
Zou je er echt vermogen mee gaan winnen?
en hoeveel pk / nm zou het schelen?
De kunstof gasklep die er nu opzit geeft verder geen problemen, als ik hem zou vervangen zou ik het doen voor het vermogen.
En is er een kans op applicaties ?
Zou je er echt vermogen mee gaan winnen?
en hoeveel pk / nm zou het schelen?
De kunstof gasklep die er nu opzit geeft verder geen problemen, als ik hem zou vervangen zou ik het doen voor het vermogen.
En is er een kans op applicaties ?
Nou, ik heb em vandaag gemonteerd en de ZR loopt er veel mooier op.
Pulspunt nummero uno!
Toen de acceleratie, is er beter op geworden. Veel geleidelijker en onderin ook meer vermogen waarneembaar.
Al met al, de ZR is er soepeler op geworden en kwa acceleratie ook wat beter.
Gasrespons is ook idd behoorlijk heftiger geworden.
Pulspunt nummero uno!
Toen de acceleratie, is er beter op geworden. Veel geleidelijker en onderin ook meer vermogen waarneembaar.
Al met al, de ZR is er soepeler op geworden en kwa acceleratie ook wat beter.
Gasrespons is ook idd behoorlijk heftiger geworden.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D - Stadtlohn
Figures before and after!?frank de jonge schreef:Nou, ik heb em vandaag gemonteerd en de ZR loopt er veel mooier op.
Pulspunt nummero uno!
Toen de acceleratie, is er beter op geworden. Veel geleidelijker en onderin ook meer vermogen waarneembaar.
Al met al, de ZR is er soepeler op geworden en kwa acceleratie ook wat beter.
Gasrespons is ook idd behoorlijk heftiger geworden.
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Als ik me niet vergis heeft hij een ZS VVC. Hoe bedoel je geen verdere aanpassingen??JD schreef:Deze had 9,5 pk meer zonder verdere aanpassingen.
Op een 1.4 heeft 't nauwelijks nut. Misschien onderin iets vlotter, maar extra vermogen zal 't niet gaan opleveren.
Waarom zou je trouwens een 80-120 sprint in z'n 5 doen?

In alle tests die gedaan zijn met de ZR hebben ze de 80/120 gedaan in zn 5. Was geloof ik 25 sec.
Wij hebben em standaard getest en kwam ook op dat getal uit.
Nu met die andere gasklep is ie met 2 man aan boord 2 sec sneller geworden op dezelfde meting.
Dat is toch een behoorlijke verbetering voor een 1.4!
En vanaf de 4500rpm sjouwt ie echt mooier door naar de 7000rpm.
Zo'n groetere klep heb dus wel degelijk nut
Wij hebben em standaard getest en kwam ook op dat getal uit.
Nu met die andere gasklep is ie met 2 man aan boord 2 sec sneller geworden op dezelfde meting.
Dat is toch een behoorlijke verbetering voor een 1.4!
En vanaf de 4500rpm sjouwt ie echt mooier door naar de 7000rpm.
Zo'n groetere klep heb dus wel degelijk nut

- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
en dan gaat het over deze Vi 

LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland