52mm gasklep

214 216 218 220 25
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

52mm gasklep

Bericht door JD »

Vroeg me af of het nuttig is om mn 48mm gasklep te vervangen voor een 52mm
Zou je er echt vermogen mee gaan winnen?
en hoeveel pk / nm zou het schelen?
De kunstof gasklep die er nu opzit geeft verder geen problemen, als ik hem zou vervangen zou ik het doen voor het vermogen.
En is er een kans op applicaties ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Er is kans dat ie te arm gaat lopen, je Ecu kan standaard zoveel % zichzelf bijstellen.

Ik heb nu net mn 52mm gasklep binnen gekregen dus ik ga hem zo monteren.

Denk dat het wijs is dan ook een benzinedruk regelaar te monteren.
Puempel
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel »

Without any other modifications you'll gain nothing on a 1.4 by installing the 52mm throttle body.

Cheers
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Nou, ik heb em vandaag gemonteerd en de ZR loopt er veel mooier op.
Pulspunt nummero uno!
Toen de acceleratie, is er beter op geworden. Veel geleidelijker en onderin ook meer vermogen waarneembaar.

Al met al, de ZR is er soepeler op geworden en kwa acceleratie ook wat beter.
Gasrespons is ook idd behoorlijk heftiger geworden.
Puempel
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel »

frank de jonge schreef:Nou, ik heb em vandaag gemonteerd en de ZR loopt er veel mooier op.
Pulspunt nummero uno!
Toen de acceleratie, is er beter op geworden. Veel geleidelijker en onderin ook meer vermogen waarneembaar.

Al met al, de ZR is er soepeler op geworden en kwa acceleratie ook wat beter.
Gasrespons is ook idd behoorlijk heftiger geworden.
Figures before and after!?
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

I don't have any figures mate.
Haven't dynoed the car.

But we did some timing in 5th gear, 80 til 120km/h

It was more then 2 seconds faster then before.
Thats a nice improvement right ;)

Next mod will be a Fuel Pressure Valve.

Now ontopic on JD's car.

Ik zeg, goeie mod!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

mgpete heeft er dus ook 1 opgezet en heeft hem wel op de testbank gehad.
Deze had 9,5 pk meer zonder verdere aanpassingen. :?
dus ik ben nu aan het twijfelen :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Let wel dat 9,5PK behoorlijke winst is voor een 1.4 motor ;)

IK ben blij dat ik het gedaan heb.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

hij ging van 116 naar 125 pk meen ik
( das trouwens geen 1.4 )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Nja zal het voor een 1.4 dan zeker minder zijn maar nog steeds de moeite waard :P

Blokje is vele malen soepeler geworden :)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

JD schreef:Deze had 9,5 pk meer zonder verdere aanpassingen. :?
Als ik me niet vergis heeft hij een ZS VVC. Hoe bedoel je geen verdere aanpassingen??
Op een 1.4 heeft 't nauwelijks nut. Misschien onderin iets vlotter, maar extra vermogen zal 't niet gaan opleveren.

Waarom zou je trouwens een 80-120 sprint in z'n 5 doen? :roll: Dat doe je in z'n 3 (of beter nog: 2 en 3).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

In alle tests die gedaan zijn met de ZR hebben ze de 80/120 gedaan in zn 5. Was geloof ik 25 sec.
Wij hebben em standaard getest en kwam ook op dat getal uit.
Nu met die andere gasklep is ie met 2 man aan boord 2 sec sneller geworden op dezelfde meting.
Dat is toch een behoorlijke verbetering voor een 1.4!

En vanaf de 4500rpm sjouwt ie echt mooier door naar de 7000rpm.
Zo'n groetere klep heb dus wel degelijk nut ;)
JeroenH

Bericht door JeroenH »

De aluminium gasklep heeft wel nut: Deze gaat niet vast zitten zoals dat bij mijn kunststof gasklep wel het geval was :mrgreen:

Qua vermogen: Niet noemenswaardig... Ik dacht vroeger ook dat als ik mooiere sportschoenen aan deed dat ik dan ook harder kon lopen...
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

JeroenH schreef:Ik dacht vroeger ook dat als ik mooiere sportschoenen aan deed dat ik dan ook harder kon lopen...
:rofl:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

frank de jonge schreef:In alle tests die gedaan zijn met de ZR hebben ze de 80/120 gedaan in zn 5. Was geloof ik 25 sec.
Dat bedoel ik. De Vi deed er 5,3 seconden over in 3e versnelling :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26473
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

en dan gaat het over deze Vi 8)
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie