vreemd gerammel uit de CVT bak??
vreemd gerammel uit de CVT bak??
hallo.
ik ben in het bezit van een rover 216 CVT uit 1996.
als ik hem start komt er een raar gerammel uit me CVT bak
dit is echter alleen als hij in ze N of in ze P stand staat.
zet ik hem in zijn R , D , L is dit dus niet.
rijd verder goed en schakeld ook gewoon goed over.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
mvg ivo
ik ben in het bezit van een rover 216 CVT uit 1996.
als ik hem start komt er een raar gerammel uit me CVT bak
dit is echter alleen als hij in ze N of in ze P stand staat.
zet ik hem in zijn R , D , L is dit dus niet.
rijd verder goed en schakeld ook gewoon goed over.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
mvg ivo
oke ,arjen schreef:Hallo,
Dit geluid wordt veroorzaakt door de 'koppelingsplaat'.
De veren van de plaat liggen los en bij stationair draaien begint dat flink te rammelen.
hoe kunnen we dit oplossen en is dit zelf goed te doen in een garage met alleen een krik?
want vind het toch nog al vrij storend.
mvg ivo
arjen schreef:We hebben nog behoorlijk drukte in Drachten
Als je van het gerammel af wil zijn moet je de koppelingsplaat vervangen. Hiervoor moet de bak gedemonteerd worden en dat gaat het makkelijkst op een brug..
kan het eigenlijk veel kwaad dat die bak zo rammelt en kan ik daar voorlopig nog wel mee doorrijden?
en ik heb een cd met een werkplaatshandboek er op voor de Rover 200,als ik daar op de cvt bak kijk zitten er 2 soort koppelingsplaten in een voor vooruit en een voor achteruit moeten die dan alle twee vervangen worden?
en weet iemand of dit erg kostbaar is om te repareren,ik heb net de auto gekocht en een mooie installatie er in gezet.
dus met de eurootjes is het niet zo best op het moment.
mvg Ivo.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Je kan er gerust mee door rijden.
De versnellingsbak zelf hoeft niet uit elkaar. Het enige wat je hoeft te vervangen is de koppelingsplaat. Deze zit met 6 bouten op het vliegwiel gemonteerd en zie je meteen zitten als de versnellingsbak erachterweg is.
Denk er wel om dat je de versnellingsbak weer vult met de juiste olie (speciale cvt olie).
De versnellingsbak zelf hoeft niet uit elkaar. Het enige wat je hoeft te vervangen is de koppelingsplaat. Deze zit met 6 bouten op het vliegwiel gemonteerd en zie je meteen zitten als de versnellingsbak erachterweg is.
Denk er wel om dat je de versnellingsbak weer vult met de juiste olie (speciale cvt olie).
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn rover 214 sv. Alleen de term koppelingsplaat kan ik niet zo goed rijmen met een cvt bak..... is dit dan een soort hydraulische koppeling ofzo? Want zon cvt werkt toch zoals vroeger die dafjes (geweldige autos, helaas oneerbiedig truttenschudder genoemd)
Ik wil graag weten hoe dit systeem werkt ivm te bestellen onderdelen en een richtprijs?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn rover 214 sv. Alleen de term koppelingsplaat kan ik niet zo goed rijmen met een cvt bak..... is dit dan een soort hydraulische koppeling ofzo? Want zon cvt werkt toch zoals vroeger die dafjes (geweldige autos, helaas oneerbiedig truttenschudder genoemd)
Ik wil graag weten hoe dit systeem werkt ivm te bestellen onderdelen en een richtprijs?
-
- The Big Boss
- Berichten: 8410
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Dat lijkt me sterk, want de CVT is nooit in de Rover 214 geleverd.
Alleen in combinatie met de 1.6, en later in de 25 icm de 1.8.
Alleen in combinatie met de 1.6, en later in de 25 icm de 1.8.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Oh, ok verkeerd ingelicht. Maar het voorgaand beschreven gerammel komt me wel heel bekend voor en zover mijn technische kennis omtrent deze materie heb je bij een automaat toch geen koppelingsplaat? Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de juiste benaming van het rammelende onderdeel zodat ik weet wat ik moet bestellen, mits het geen honderden euris kost......
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
je had beter eerst in onderhoud geïnvesteerd ipv een mooie installatie.
Cvt is erg onderhouds gevoelig.
Door nooit te verversen BV gaan deze bakken erg snel stuk.
En dan ligt het altijd aan die Engelse kutzooi, maar nooit aan die eigenaar.
Cvt is erg onderhouds gevoelig.
Door nooit te verversen BV gaan deze bakken erg snel stuk.
En dan ligt het altijd aan die Engelse kutzooi, maar nooit aan die eigenaar.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8410
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Volgens mij lees je 2 verhalen door elkaar
Kan gebeuren als er ineens weer gereageerd word in een topic van 7 jaar oud.
Kan gebeuren als er ineens weer gereageerd word in een topic van 7 jaar oud.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Ik had me helemaal vergist. Heb een 216 si automaat (1998) Beetje lullig nu, maar heb ik dan nu toch de beschreven cvt erachter hangen? Kan iemand mij vertellen hoe het onderdeel heet dat zo rammelt bin stationair toerental? Bak schakelt verder prima...
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: vreemd gerammel uit de CVT bak??
Het onderdeel heet officieel aandrijfplaat volgens mij. Het is niets meer dan een koppelingsplaat zonder voeringen. Waar normaal de voering zit, zitten bij deze boutgaten waarmee de plaat aan het vliegwiel wordt bevestigd. De plaat vormt een constante verbinding tussen motor en transmissie. De veren die ook in een normale koppelingsplaat gebruikt worden zitten ook in deze, dat is wat zo gaat rammelen.
Nieuwe plaat erin en dan is ie weer stil.
Nieuwe plaat erin en dan is ie weer stil.