Spiegel wordt warm en airco slaat niet aan
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Spiegel wordt warm en airco slaat niet aan
Vaag probleempje, mijn airco slaat niet meer aan en mijn rechter spiegel wordt warm. Nu zul je denken hoe kom je daar achter. Nou er zat iemand naast me en raam stond open en die gene zat ff aan de spiegel.
Ik heb het nog niet helemaal uitgevonden, maar volgens mij wordt die alleen warm als ik schakelaar van de motor in het midden of misschien alleen op rechts heb staan.
Ik kan de spiegel nog wel prima besturen.
Nu heb ik nog niet in het zekeringen overzicht gekeken, maar kan het zijn dat de airco en spiegel besturing een zekering delen ofzo?
Zou dit het motortje zijn in de spiegel of zit er ondanks dat ik geen verwarmde spiegels heb, toch een warmte plaatje in maar mis je alleen knop op dashbord?
Ik heb het nog niet helemaal uitgevonden, maar volgens mij wordt die alleen warm als ik schakelaar van de motor in het midden of misschien alleen op rechts heb staan.
Ik kan de spiegel nog wel prima besturen.
Nu heb ik nog niet in het zekeringen overzicht gekeken, maar kan het zijn dat de airco en spiegel besturing een zekering delen ofzo?
Zou dit het motortje zijn in de spiegel of zit er ondanks dat ik geen verwarmde spiegels heb, toch een warmte plaatje in maar mis je alleen knop op dashbord?
Laatst gewijzigd door Sander02 op ma jul 13, 2009 4:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Bij mijn Rover's (200/45) zaten er ook verwarmde spiegels op , en deze staan continu aan.
Er zit namelijk geen schakelaar voor de spiegel verwarming
De kans is dus dat jou linker spiegelverwarming kapot is.
Dit is niet vreemd omdat ze meestal na 3 jaar doorgebrand zijn.
Je kan dit proces verbeteren door ze zomers los te koppelen.
Maar ervaring leert dat je dit 1 keer doet en dan vergeet
Er zit namelijk geen schakelaar voor de spiegel verwarming

De kans is dus dat jou linker spiegelverwarming kapot is.
Dit is niet vreemd omdat ze meestal na 3 jaar doorgebrand zijn.
Je kan dit proces verbeteren door ze zomers los te koppelen.
Maar ervaring leert dat je dit 1 keer doet en dan vergeet

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
owww, ik was in de veronderstelling dat je zoiets aan/uit kan zetten. Dus dan zou ik het altijd al gehad hebben. Wat een luxe : )
Is dat makkelijk te repareren binnen in de de spiegel.
Hoe heet het ook al weer als je airco niet aanslaat. Is dat dan de pomp, motor of compressor? Misschien door het warme weer te zwaar gehad en begeven.
Is dat makkelijk te repareren binnen in de de spiegel.
Hoe heet het ook al weer als je airco niet aanslaat. Is dat dan de pomp, motor of compressor? Misschien door het warme weer te zwaar gehad en begeven.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ok, dus de hele spiegel, ik dacht dat er misschien een los hitte plaatje zat wat je kon vervangen of repareren.
Druk eraf van airco, zou betekenen een lek? Vorig jaar is heb ik een flink dure airco reparatie gehad waar best het 1 en ander vervangen is, dus lekkage door ouderdom zou je zeggen uitgesloten.
Ik zou nog ff willen checken met een multimeter of er stroom staat op de motor, of hoe dat heet.
Druk eraf van airco, zou betekenen een lek? Vorig jaar is heb ik een flink dure airco reparatie gehad waar best het 1 en ander vervangen is, dus lekkage door ouderdom zou je zeggen uitgesloten.
Ik zou nog ff willen checken met een multimeter of er stroom staat op de motor, of hoe dat heet.
416SI 1996
Het is niet zo te zeggen wat het is maar gaat je stationair toerental wel omhoog als je hem aanzet?
En er zit een magneetkoppeling op je aircopomp mogelijk is je draad los/stuk of de zekering hiervan door.
Volens mij zat de zekering ergens in een zekeringenkast i.d. motorruimte.
En er zit een magneetkoppeling op je aircopomp mogelijk is je draad los/stuk of de zekering hiervan door.
Volens mij zat de zekering ergens in een zekeringenkast i.d. motorruimte.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Uhmmm weet je wel hoe warm het vorige week was. Allicht is de spiegel warm.
Ennuuhhh... de schakelaar voor de spiegelverwarming is dezelfde als die voor achterruitverwarming... niet alleen bij Rover.
Ennuuuh... bij mijn auto zit de besturing van de airco gedeeld met de achterruitverwarming (op een zekering).
De pomp is apart afgezekerd, de besturing vergt weinig vermogen dus die zit ergens anders bij. Controleer alle zekeringen. En de relais. Vaak zijn de contactpunten ingebrand, als je een nieuw relais plaatst zou ik een zogenaamde blusdiode monteren. Een diode in sper tussen massa en +.
Groetjes
Ennuuhhh... de schakelaar voor de spiegelverwarming is dezelfde als die voor achterruitverwarming... niet alleen bij Rover.
Ennuuuh... bij mijn auto zit de besturing van de airco gedeeld met de achterruitverwarming (op een zekering).
De pomp is apart afgezekerd, de besturing vergt weinig vermogen dus die zit ergens anders bij. Controleer alle zekeringen. En de relais. Vaak zijn de contactpunten ingebrand, als je een nieuw relais plaatst zou ik een zogenaamde blusdiode monteren. Een diode in sper tussen massa en +.
Groetjes


Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Dank jullie wel. Ik hoop vandaag ff alle zekeringen/relais te controleren.
Pomp slaat helemaal niet aan, dus toerental gaat ook niet omhoog.
Wanneer de spiegel warm is, dan hoeft de achterruit verwarming niet aan te staan. Ik vond ook in het boekje dat de verwarming altijd aan staat, dus los van de achterruit verwarming.
Pomp slaat helemaal niet aan, dus toerental gaat ook niet omhoog.
Wanneer de spiegel warm is, dan hoeft de achterruit verwarming niet aan te staan. Ik vond ook in het boekje dat de verwarming altijd aan staat, dus los van de achterruit verwarming.
416SI 1996
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Zekeringen bekeken, allemaal ff doorgemeten, in orde. De zekering voor de airco onder de motor kap ontbrak, maar dat komt denk ik doordat de airco ooit iets later erin gezet is.
Vorig jaar zijn condensor en droger vervangen. Compressor olie bijgevuld.
De boel gecontroleerd, schoongemaakt en gevuld.
Ik wist niet helemaal zeker wat de pomp was. maar net ff wat zitten zoeken op internet en dus dat snaar aangedreven onderdeel. Had al wel vermoeden aangezien ik lucht slangen gevolgd had. Hopelijk is het goed te berereiken. Van het weekend ff kijken.
Vorig jaar zijn condensor en droger vervangen. Compressor olie bijgevuld.
De boel gecontroleerd, schoongemaakt en gevuld.
Ik wist niet helemaal zeker wat de pomp was. maar net ff wat zitten zoeken op internet en dus dat snaar aangedreven onderdeel. Had al wel vermoeden aangezien ik lucht slangen gevolgd had. Hopelijk is het goed te berereiken. Van het weekend ff kijken.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
De relais zijn dus die stuk of 3 grote blokken toch. Hoe kan je die controleren. Zie je dat zo wat je over inbranden schreef.peter.evers schreef:
De pomp is apart afgezekerd, de besturing vergt weinig vermogen dus die zit ergens anders bij. Controleer alle zekeringen. En de relais. Vaak zijn de contactpunten ingebrand, als je een nieuw relais plaatst zou ik een zogenaamde blusdiode monteren. Een diode in sper tussen massa en +.
Als de pomp defect zou zijn, is die zeker niet makkelijk zelf te vervangen?
Er is toevallig iemand in mijn woonplaats die een gebruikt exemplaar verkoopt.
416SI 1996