Spiegel wordt warm en airco slaat niet aan

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Spiegel wordt warm en airco slaat niet aan

Bericht door Sander02 »

Vaag probleempje, mijn airco slaat niet meer aan en mijn rechter spiegel wordt warm. Nu zul je denken hoe kom je daar achter. Nou er zat iemand naast me en raam stond open en die gene zat ff aan de spiegel.

Ik heb het nog niet helemaal uitgevonden, maar volgens mij wordt die alleen warm als ik schakelaar van de motor in het midden of misschien alleen op rechts heb staan.

Ik kan de spiegel nog wel prima besturen.

Nu heb ik nog niet in het zekeringen overzicht gekeken, maar kan het zijn dat de airco en spiegel besturing een zekering delen ofzo?

Zou dit het motortje zijn in de spiegel of zit er ondanks dat ik geen verwarmde spiegels heb, toch een warmte plaatje in maar mis je alleen knop op dashbord?
Laatst gewijzigd door Sander02 op ma jul 13, 2009 4:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Bij mijn Rover's (200/45) zaten er ook verwarmde spiegels op , en deze staan continu aan.
Er zit namelijk geen schakelaar voor de spiegel verwarming :|

De kans is dus dat jou linker spiegelverwarming kapot is.
Dit is niet vreemd omdat ze meestal na 3 jaar doorgebrand zijn.

Je kan dit proces verbeteren door ze zomers los te koppelen.
Maar ervaring leert dat je dit 1 keer doet en dan vergeet :lol:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

owww, ik was in de veronderstelling dat je zoiets aan/uit kan zetten. Dus dan zou ik het altijd al gehad hebben. Wat een luxe : )

Is dat makkelijk te repareren binnen in de de spiegel.

Hoe heet het ook al weer als je airco niet aanslaat. Is dat dan de pomp, motor of compressor? Misschien door het warme weer te zwaar gehad en begeven.
416SI 1996
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Die spiegels repareren dat doe je dmv nieuwe spiegelglazen monteren.

Wat betreft de airco mogelijk is de druk te laag en is hij niet meer aan te schakelen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Ok, dus de hele spiegel, ik dacht dat er misschien een los hitte plaatje zat wat je kon vervangen of repareren.

Druk eraf van airco, zou betekenen een lek? Vorig jaar is heb ik een flink dure airco reparatie gehad waar best het 1 en ander vervangen is, dus lekkage door ouderdom zou je zeggen uitgesloten.
Ik zou nog ff willen checken met een multimeter of er stroom staat op de motor, of hoe dat heet.
416SI 1996
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het is niet zo te zeggen wat het is maar gaat je stationair toerental wel omhoog als je hem aanzet?
En er zit een magneetkoppeling op je aircopomp mogelijk is je draad los/stuk of de zekering hiervan door.
Volens mij zat de zekering ergens in een zekeringenkast i.d. motorruimte.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Uhmmm weet je wel hoe warm het vorige week was. Allicht is de spiegel warm.

Ennuuhhh... de schakelaar voor de spiegelverwarming is dezelfde als die voor achterruitverwarming... niet alleen bij Rover.

Ennuuuh... bij mijn auto zit de besturing van de airco gedeeld met de achterruitverwarming (op een zekering).

De pomp is apart afgezekerd, de besturing vergt weinig vermogen dus die zit ergens anders bij. Controleer alle zekeringen. En de relais. Vaak zijn de contactpunten ingebrand, als je een nieuw relais plaatst zou ik een zogenaamde blusdiode monteren. Een diode in sper tussen massa en +.

Groetjes 8)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Was even op zoek naar een programma wat ik geschreven heb voor t/s van spiegelverwarming van de Rover, maar dat staat op mijn andere pc als ik het gevonden heb post ik hem wel.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Dank jullie wel. Ik hoop vandaag ff alle zekeringen/relais te controleren.

Pomp slaat helemaal niet aan, dus toerental gaat ook niet omhoog.

Wanneer de spiegel warm is, dan hoeft de achterruit verwarming niet aan te staan. Ik vond ook in het boekje dat de verwarming altijd aan staat, dus los van de achterruit verwarming.
416SI 1996
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Vreemd, gelukkig kun je bij de MK2's wel de spiegelverwarming uitschakelen.

Er zitten ook zekeringen onder de motorkap he. Onder de voorruit als het goed is onder die zwarte "doosjes". Succes ermee.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Zekeringen bekeken, allemaal ff doorgemeten, in orde. De zekering voor de airco onder de motor kap ontbrak, maar dat komt denk ik doordat de airco ooit iets later erin gezet is.

Vorig jaar zijn condensor en droger vervangen. Compressor olie bijgevuld.
De boel gecontroleerd, schoongemaakt en gevuld.

Ik wist niet helemaal zeker wat de pomp was. maar net ff wat zitten zoeken op internet en dus dat snaar aangedreven onderdeel. Had al wel vermoeden aangezien ik lucht slangen gevolgd had. Hopelijk is het goed te berereiken. Van het weekend ff kijken.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

peter.evers schreef:
De pomp is apart afgezekerd, de besturing vergt weinig vermogen dus die zit ergens anders bij. Controleer alle zekeringen. En de relais. Vaak zijn de contactpunten ingebrand, als je een nieuw relais plaatst zou ik een zogenaamde blusdiode monteren. Een diode in sper tussen massa en +.
De relais zijn dus die stuk of 3 grote blokken toch. Hoe kan je die controleren. Zie je dat zo wat je over inbranden schreef.

Als de pomp defect zou zijn, is die zeker niet makkelijk zelf te vervangen?
Er is toevallig iemand in mijn woonplaats die een gebruikt exemplaar verkoopt.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

De garage waar auto nu staat voor APK zei dat er geen druk op het systeem staat en daarom de pomp niet aanslaat. Dat is een beveiliging. Dus ik laat het systeem vullen en een lektest uitvoeren en dan maar hopen dat de dure onderdelen nog in tact zijn.
416SI 1996
Plaats reactie