happerend rem rover 216
happerend rem rover 216
Ik heb zojuist m'n Rover 216 opgehaald en kwam er op de snelweg achter dat als ik rem, de rem een beetje "stottert" zodat zelf het stuur flink trilt,
dit was in tijdens de proefrit ook een beetje maar aangezien de snelheid toen veel lager was viel het niet zo op. de verkoper gaf als rede hiervoor dat de auto een tijd heeft stilgestaan en dat er wat roest op de schijven zat waardoor dat kwam en dat het vanzelf minder zou worden. klopt dit?
ik heb een paar keer flink geremd en het wordt wel wat minder, maar is zeker nog niet weg. gaat dit vanzelf of moet ik terug naar de verkoper?
dit was in tijdens de proefrit ook een beetje maar aangezien de snelheid toen veel lager was viel het niet zo op. de verkoper gaf als rede hiervoor dat de auto een tijd heeft stilgestaan en dat er wat roest op de schijven zat waardoor dat kwam en dat het vanzelf minder zou worden. klopt dit?
ik heb een paar keer flink geremd en het wordt wel wat minder, maar is zeker nog niet weg. gaat dit vanzelf of moet ik terug naar de verkoper?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat kan inderdaad door het stilstaan komen, het zou er echter vrij snel weer weg moeten zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
als ie lang heeft stil gestaan dan zou het na 1 of 2 keer remmen al weg moeten zijn. Dan is er wat roestaanslag op de schijven, maar dat zou je snel al niet meer moeten kunnen merken. Kan dus kromme schijven zijn, of de auto heeft een keer een klap hebben gehad, maar dan zou je het ook moeten merken tijdens het rijden (dus niet alleen met remmen). Wel balen als je daar achter komt na een koop..
- Grade
- MG-R Addict
Met name bij te zware velgen en te brede banden is het aan te raden om geventileerde remschijven te gebruiken, anders komt dit nogal eens voor... tevens is het niet aan te raden om met je hete schijven door plassen te gaan rijden zodat ze sterk afkoelen en krom trekken... maar het trillen van het stuur is nu geheel weg begrijp ik?