happerend rem rover 216

214 216 218 220 25
Plaats reactie
MrX

happerend rem rover 216

Bericht door MrX »

Ik heb zojuist m'n Rover 216 opgehaald en kwam er op de snelweg achter dat als ik rem, de rem een beetje "stottert" zodat zelf het stuur flink trilt,
dit was in tijdens de proefrit ook een beetje maar aangezien de snelheid toen veel lager was viel het niet zo op. de verkoper gaf als rede hiervoor dat de auto een tijd heeft stilgestaan en dat er wat roest op de schijven zat waardoor dat kwam en dat het vanzelf minder zou worden. klopt dit?
ik heb een paar keer flink geremd en het wordt wel wat minder, maar is zeker nog niet weg. gaat dit vanzelf of moet ik terug naar de verkoper?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat kan inderdaad door het stilstaan komen, het zou er echter vrij snel weer weg moeten zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MrX

Bericht door MrX »

heb m'n vader in de auto laten rijden en die dacht aan kromme remschijven, volgende week even langs de garage waar hij vandaan komt om te laten fixxen, moet zoiets trouwens niet gecontroleerd worden voor de APK?
van dijk

Bericht door van dijk »

Ik had ook kromme remschijven en als je op de rem trapt dan trilde het stuur nogal echter op de remmen test voor de apk voldeed wel aan de eisen en was het niet opgevallen!
Dus toch maar even gezegd dat ik nieuwe remschijven en schoenen wilde hebben ;)
tutuur

Bericht door tutuur »

lang leve de rover 200 remmerij :roll:
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

als ie lang heeft stil gestaan dan zou het na 1 of 2 keer remmen al weg moeten zijn. Dan is er wat roestaanslag op de schijven, maar dat zou je snel al niet meer moeten kunnen merken. Kan dus kromme schijven zijn, of de auto heeft een keer een klap hebben gehad, maar dan zou je het ook moeten merken tijdens het rijden (dus niet alleen met remmen). Wel balen als je daar achter komt na een koop..
MrX

Bericht door MrX »

gister weer terug naar de garage geweest waar ik hem gekocht heb, ze hadden eerst de schijven al geslepen ofzo, maar dat werkte niet.
Dus gister schijven gratis vervangen.
gekske

Bericht door gekske »

netjes afgehandeld van die garage (het 'slijpen' van een remschijf valt vaak niet mee en heeft bijna nooit het gewenste (niet meer trillen) effect)
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

Met name bij te zware velgen en te brede banden is het aan te raden om geventileerde remschijven te gebruiken, anders komt dit nogal eens voor... tevens is het niet aan te raden om met je hete schijven door plassen te gaan rijden zodat ze sterk afkoelen en krom trekken... maar het trillen van het stuur is nu geheel weg begrijp ik?
Plaats reactie