verdwijning koelwater

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
ewald
MG-R Fanatic

verdwijning koelwater

Bericht door ewald »

ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie en ben bij de garage geweest maar ik weet ff niet wat nu wijsheid is.

Ergens afgelopenmaand ging het lampje van de koelvloeistof branden mijn hele tankje was leeg. terwijl ik regelmatig alle pijlen check. Ik heb het netjes bijgevuld en bijna dagelijks een controle er verdween niks.

tot afgelopen weekend, wij waren een weekendje weg we hebben 250 km gereden en autogeparkeerd in een parkeergarage toen we de auto weer uit de garage haalden was alle vloeistof uit de tank weg en brande het lampje weer. weer bijgevuld en paar dagen erna naar de garage. deze konden geen lekkage vinden en geen smurrie in de olie of de koelvloeistof met andere woorden geen idee wat er aan hand is. Ik heb geen witte rook ofzo dus ik weet het ook niet meer. Ik zit nu te twijfelen of ik preventief mijn koppakking zal vervangen, volgens de garag ca. 1200 euro zo.

Kan het ook gewoon een lekkage zijn die som lekt? of een verotte waterpomp? iemand een idee?

oj ja het is een rover 25 1.4 uit 2005 met ca. 70.000 kilometer
Laatst gewijzigd door ewald op za mei 30, 2009 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
littldevil

Bericht door littldevil »

wel ik rij met een 1.4 zr maar bij mij verdween ook het koelwater...

ik heb er bij mijn garagist druk op de leidingen laten zetten en dan gezocht achter mogelijke lekkages

wat bleek dat de bindingen tussen overgang van de rubberen buizen naar radiator wat lekte toen ik de bindingen wat meer aanspande was het probleem opgelost

maar nu zit ik weer met het probleem maar nog geen oorzaak gevonden...

btw ik heb zo geen lampje voor de koelvloeistof :(
want de eerste keer was dit ook compleet leeg en kzou het niet gezien hebben moest mijn maat er mij niet op gewezen hebben
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die kitjes kun je kopen, metname voor de MGF is het zeer nuttig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

ik begreep van de garage dat alleen op de mk2 een zodanig sensor zit, is een simpele niveauschakelaar
Afbeelding
littldevil

ahzo

blijkbaar hebben ze dan veel indicatorkes ni gestoken in de MK1
besparingen zeker....
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Ik heb ook ooit lekkage gehad, bleek simpele pakking ergens te wezen. Heb al met al een week op die pakking moeten wachten, maar was wel voor minder dan 100 euries klaar dacht ik. Dus hoeft niet perse koppakking te zijn!
Wat littledevil zei, druk laten zetten op de leidingen, moet toch ergens kunnen ontsnappen! Bij mij deden ze dat het liefst (weet niet of het altijd zo moet) met een koude motor. Bracht de auto, uurtje later de druk er op, nachtje laten staan en lekkage was gevonden. Heb nu nergens meer last van!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Heb je eens gelet op witte aanslag rond het voorraadtankje, ik heb er ook last van gehad. bij mij was de dop van het tankje defect en ging te vroeg afblazen.
MG TF wannahave
littldevil

schoenie schreef:Heb je eens gelet op witte aanslag rond het voorraadtankje, ik heb er ook last van gehad. bij mij was de dop van het tankje defect en ging te vroeg afblazen.
morgen keer controleren:
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

dank voor de reacties, na de v akantie zal ik hem eens onder druk laten zetten door de garage
Afbeelding
littldevil

heb mijn lekkage opgelost

mijn verwarmings radiatortje lekte achter het dashbord....
lekstop ingegoten en tis opgelost 8)
Plaats reactie