verdwijning koelwater
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 147
- Lid geworden op: do apr 27, 2006 1:18 pm
- Woonplaats:
- Locatie: arnhem
verdwijning koelwater
ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie en ben bij de garage geweest maar ik weet ff niet wat nu wijsheid is.
Ergens afgelopenmaand ging het lampje van de koelvloeistof branden mijn hele tankje was leeg. terwijl ik regelmatig alle pijlen check. Ik heb het netjes bijgevuld en bijna dagelijks een controle er verdween niks.
tot afgelopen weekend, wij waren een weekendje weg we hebben 250 km gereden en autogeparkeerd in een parkeergarage toen we de auto weer uit de garage haalden was alle vloeistof uit de tank weg en brande het lampje weer. weer bijgevuld en paar dagen erna naar de garage. deze konden geen lekkage vinden en geen smurrie in de olie of de koelvloeistof met andere woorden geen idee wat er aan hand is. Ik heb geen witte rook ofzo dus ik weet het ook niet meer. Ik zit nu te twijfelen of ik preventief mijn koppakking zal vervangen, volgens de garag ca. 1200 euro zo.
Kan het ook gewoon een lekkage zijn die som lekt? of een verotte waterpomp? iemand een idee?
oj ja het is een rover 25 1.4 uit 2005 met ca. 70.000 kilometer
Ergens afgelopenmaand ging het lampje van de koelvloeistof branden mijn hele tankje was leeg. terwijl ik regelmatig alle pijlen check. Ik heb het netjes bijgevuld en bijna dagelijks een controle er verdween niks.
tot afgelopen weekend, wij waren een weekendje weg we hebben 250 km gereden en autogeparkeerd in een parkeergarage toen we de auto weer uit de garage haalden was alle vloeistof uit de tank weg en brande het lampje weer. weer bijgevuld en paar dagen erna naar de garage. deze konden geen lekkage vinden en geen smurrie in de olie of de koelvloeistof met andere woorden geen idee wat er aan hand is. Ik heb geen witte rook ofzo dus ik weet het ook niet meer. Ik zit nu te twijfelen of ik preventief mijn koppakking zal vervangen, volgens de garag ca. 1200 euro zo.
Kan het ook gewoon een lekkage zijn die som lekt? of een verotte waterpomp? iemand een idee?
oj ja het is een rover 25 1.4 uit 2005 met ca. 70.000 kilometer
Laatst gewijzigd door ewald op za mei 30, 2009 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wel ik rij met een 1.4 zr maar bij mij verdween ook het koelwater...
ik heb er bij mijn garagist druk op de leidingen laten zetten en dan gezocht achter mogelijke lekkages
wat bleek dat de bindingen tussen overgang van de rubberen buizen naar radiator wat lekte toen ik de bindingen wat meer aanspande was het probleem opgelost
maar nu zit ik weer met het probleem maar nog geen oorzaak gevonden...
btw ik heb zo geen lampje voor de koelvloeistof
want de eerste keer was dit ook compleet leeg en kzou het niet gezien hebben moest mijn maat er mij niet op gewezen hebben
ik heb er bij mijn garagist druk op de leidingen laten zetten en dan gezocht achter mogelijke lekkages
wat bleek dat de bindingen tussen overgang van de rubberen buizen naar radiator wat lekte toen ik de bindingen wat meer aanspande was het probleem opgelost
maar nu zit ik weer met het probleem maar nog geen oorzaak gevonden...
btw ik heb zo geen lampje voor de koelvloeistof

want de eerste keer was dit ook compleet leeg en kzou het niet gezien hebben moest mijn maat er mij niet op gewezen hebben
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die kitjes kun je kopen, metname voor de MGF is het zeer nuttig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb ook ooit lekkage gehad, bleek simpele pakking ergens te wezen. Heb al met al een week op die pakking moeten wachten, maar was wel voor minder dan 100 euries klaar dacht ik. Dus hoeft niet perse koppakking te zijn!
Wat littledevil zei, druk laten zetten op de leidingen, moet toch ergens kunnen ontsnappen! Bij mij deden ze dat het liefst (weet niet of het altijd zo moet) met een koude motor. Bracht de auto, uurtje later de druk er op, nachtje laten staan en lekkage was gevonden. Heb nu nergens meer last van!
Wat littledevil zei, druk laten zetten op de leidingen, moet toch ergens kunnen ontsnappen! Bij mij deden ze dat het liefst (weet niet of het altijd zo moet) met een koude motor. Bracht de auto, uurtje later de druk er op, nachtje laten staan en lekkage was gevonden. Heb nu nergens meer last van!