Johnny_D schreef:en je waterpomp. en das tog best wel lullig

Heel lullig, en domweg niet waar.
Waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem.
Geluid 1 is inderdaad een Multi(rib) riem, strakker zetten of vervangen.
Filmpje 2, kan geen gasklep zijn(als hij het uit zichzelf doet tenminste), wat dan zou de klep verder open gaan uit zichzelf, tegen de veer in.
Bij zo'n koude motor denk ik zelf aan de IACV op je inlaatspruitstuk, en de mapsensor, er loopt een zwart plasic buisje van je inlaatspruistuk naar een zwart luciverdoosje, en van dat doosje naar je computer, precies tussen de 2 grote stekkers in. Maak die buisjes eens schoon.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!