2 problemen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
fabolousv

2 problemen

Bericht door fabolousv »

Ik heb 2 problemen met mijn rover :(

Als ik de motor start hoor ik vaak dit geluid soms kort soms heel lang:
http://www.youtube.com/watch?v=cvVN83DJBLA

en mijn motor loopt niet netjes stationair
http://www.youtube.com/watch?v=FYFIeGsfMkQ

weet iemand waar dit allemaal aan kan liggen?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Probleem 1 is een slippende v-snaar (of multiriem), die riem die je dynamo aandrijft. Strakker zetten of vervangen, afhankelijk van de staat (scheurtjes/uitdroging).

Probleem 2 is denk ik een klevende gasklep, enige oplossing daarvoor is vervangen van de klep voor een aluminium exemplaar maar ik heb te weinig ervaring met dat probleem om daar een goed oordeel over te geven.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
fabolousv

Bericht door fabolousv »

kan het kwaad om zo rond te blijven rijden? of is het heel schadelijk voor de auto
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

neuh kan geen kwaad, is alleen heel irritant.

en als die riem piept omdat hij versleten is dan knapt hij er binnenkort (kan 1 dag of 10 jaar zijn ;)) een keer af en dan doet je dynamo het niet meer :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

en je waterpomp. en das tog best wel lullig :mrgreen:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Johnny_D schreef:en je waterpomp. en das tog best wel lullig :mrgreen:
Heel lullig, en domweg niet waar.
Waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem.

Geluid 1 is inderdaad een Multi(rib) riem, strakker zetten of vervangen.

Filmpje 2, kan geen gasklep zijn(als hij het uit zichzelf doet tenminste), wat dan zou de klep verder open gaan uit zichzelf, tegen de veer in.

Bij zo'n koude motor denk ik zelf aan de IACV op je inlaatspruitstuk, en de mapsensor, er loopt een zwart plasic buisje van je inlaatspruistuk naar een zwart luciverdoosje, en van dat doosje naar je computer, precies tussen de 2 grote stekkers in. Maak die buisjes eens schoon.
Laatst gewijzigd door 118GTR op zo mei 10, 2009 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Als die boost van 1400 naar 1900 rpm komt doordat hij zelf op het gaspedaal drukt, kan het dan wel de gasklep zijn? Nogmaals, ik ken het probleem niet echt (Honda motor :P) maar ik kan me voorstellen dat dit het bekende verhaal is.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dan wel uiteraard. De klep blijft gewoon openstaan bij een bepaalde stand, nadat je het gaspedaal los laat. Het is dus net alsof je stiekum het gas niet helemaal los laat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
fabolousv

Bericht door fabolousv »

ik raak het gaspedaal niet aan op het filmpje .
op dit filmpje raak ik het gaspedaal heel kort aan en dan zakt het toerental heel langzaam terug hij blijft dus hangen. en op een gegeven moment werkt het weer normaal...

http://www.youtube.com/watch?v=AfKh3SOn_80
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Bij mijn 200 heb ik de stappenmotor vervangen, dat was het probleem van de toeren. De toeren zakte niet terug naar 1000 maar bleven ergens hangen tussen de 1000 en de 2000.

En dat piepen, zorg maar dat het snel over is want het is slecht voor het imago van Rover :D
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
kernebeek

Bericht door kernebeek »

hey jongens die van mij doet het dus ook ,hoe kan ik testen of het aan de stappenmotor ligt of toch aan de gasklep en uiteraard wat kost zoiets
ow ja .ik heb een rover uit1999 kan iemand mij vertellen wat voor motor hier in ligt???
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Uhh https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx en dan je kenteken invullen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
kernebeek

Bericht door kernebeek »

hee dank je peter maar ik bedoel honda,bmw??????
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

waarom honda of bmw, de meeste motoren zijn gewoon ROVER hoor :evil:

mss wel handig om ook te vermelden wat voor rover je hebt ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
kernebeek

Bericht door kernebeek »

je hebt gelijk ik heb een rover 400 met 1600 motor
vind het niet echt belangrijk ,de storing heb ik er liever uit.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

en dan nog 2 mogenlijkheden, maar hoogstwaarschijnlijk een Rover K-series motor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie