Installeren van Quickshift

schneider

Installeren van Quickshift

Bericht door schneider »

http://www.griffiths-engineering.co.uk/

op de bovenstaande link kan je een quickshifter kopen voor de ZR105.
Ik zou dat graag kopen en het kost niet veel. Maar hoe of waar moet je dat installeren? aan de pook zelf?
Als ik het koop zal ik het laten installeren, daarom dak ik even info nodig hebt dat dit me geen veel eurokes kost.

en hoe werkt dat, iemand een idee?

bedankt
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Gewoon zelf doen, wel behoorlijk wat werk maar vrij gemakkelijk en je kan niet echt wat stuk maken ofoz.

De versnellingsbak wordt bedient door een 2-tal stangetjes die van de auto komen, de quickshift komt tussen 1 van die stangetjes en de auto zelf. Dus onder de motorkap en zo'n 10cm van de versnellingsbak vandaan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schneider

Bericht door schneider »

118GTR schreef:Gewoon zelf doen, wel behoorlijk wat werk maar vrij gemakkelijk en je kan niet echt wat stuk maken ofoz.

De versnellingsbak wordt bedient door een 2-tal stangetjes die van de auto komen, de quickshift komt tussen 1 van die stangetjes en de auto zelf. Dus onder de motorkap en zo'n 10cm van de versnellingsbak vandaan.
ah oke dan, dan zien ik het wel zitten, dacht dat het meer sleutewerk aan te pas kwam, effe bestelling maken :)
type3

Bericht door type3 »

op de site staat:
all models using the R65 gearbox
welke bak zit er onder de laatste modellen van de 25/ZR/streetwise?
Volgens mijn dealer zat er namelijk een nieuw type bak onder...
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Klopt in onder de aller laatsten zit Ford bak(1.4 en 1.6 modellen, de 1.8 heeft altijd een PG-1)

maar of jij die hebt dan ik natuurlijk vanaf hier niet zien. Je zult een foto'tje moeten maken ofzo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

Bericht door speedfreax »

heb um nu onder de r65 versnellingsbak, heb um nog niet getest, maar dat ligt aan andere verbouwingen....,

upgrades: black diamond koppelingsset
aluminium race radiator
oliekoeler
oz lichtgewicht velgen + toyo 888r
directe luchtaanvoer vanaf de bumper
type3

Bericht door type3 »

118GTR schreef:Klopt in onder de aller laatsten zit Ford bak(1.4 en 1.6 modellen, de 1.8 heeft altijd een PG-1)

maar of jij die hebt dan ik natuurlijk vanaf hier niet zien. Je zult een foto'tje moeten maken ofzo.
en waar kan ik dat vinden of het een ford bak is?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

type3 schreef: en waar kan ik dat vinden of het een ford bak is?
Dude, geen idee natuurlijk, daarom stuurde ik ook aan op een foto, een R65 herken ik wel.
Misschien een onderdeelnummer op een sticker op de bak en die dan door een onderdelenlijst heen halen. Maar er zal vast geen website zijn waarin de exacte kentekens bij worden gehouden waar de ford-bakken in zitten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

bij die ford bak kan de olie niet afgelaten worden ;)
MG ZR S1800
type3

Bericht door type3 »

118GTR schreef: Dude, geen idee natuurlijk, daarom stuurde ik ook aan op een foto, een R65 herken ik wel.
Misschien een onderdeelnummer op een sticker op de bak en die dan door een onderdelenlijst heen halen. Maar er zal vast geen website zijn waarin de exacte kentekens bij worden gehouden waar de ford-bakken in zitten.
moet deze maand toch onderhoud hebben, zal een fototje van de bak maken.. hoop dat ik er dan wat wijzer uit wordt.
schneider

Bericht door schneider »

heb vandaag mijn quickshift aangekregen, ik kreeg ook een instructie op een klein papiertje, heel onduidelijke foto en slecht uitleg, ma ik gaan het nu toch eens proberen, als het niet lukt laat ik wel iets weten :)
schneider

Bericht door schneider »

ongelofelijk.had dat ding geinstalleerd en metaan op zijn korste gezet, Dat was 1.5 cm van neutraal naar eerst, was echt kort.
Maar hij ging moeilijk en zwaar in eerste ,derest ging vanzelf.maar heb hem dan toch wat iets langer gezet (op 3/4de ) en het verschil was niet zoveel met het korste maar nu gaat hij vlot overal tussen de vitesses door.

echt de moeite waart om zoiets te kopen ;) een enorm verschil
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

:P
Dat komt me bekend voor, ik had precies hetzelfde. Ook direct voor de kortste stand, viel niet te gebruiken veels te kort. Staat nu op medium en dat bevalt me wel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

white_cobra

Bericht door white_cobra »

zo ff uit de oude doos :P
zijn er nog mensen die dit nog steeds hebben? zo ja bevalt het nog steeds dan? en wie zou mij er mee kunnen helpen met inbouwen?
type3

Bericht door type3 »

niemand die er toevallig een tekeningentje van heeft gemaakt,
ik wil er wel een paar cnc namaken :D
schneider

Bericht door schneider »

ik ben er nog zeer tevreden over. zou niet meer zonder kunnen
Ik heb wel het probleem dat ik het elk jaar voor de APK het terug moet "verzetten" omdat anders in mijn achteruit mijn lichten niet meer branden.

Heeft er iemand hier al dat zendertje of wat het ook mag zijn verlegt?
Plaats reactie