1.4 naar 1.8 conversie
daar zijn sensoren voor, zoals de lambda die de Air/Fuel ratio kan uitlezen.
aan de hand daarvan kan de ECU benzine en onsteking bijregelen om voor optimale verbranding te zorgen.
een ECU heeft natuurlijk een onder en bovengrens, op een gegeven moment kan hij niet meer bijregelen, maar ik denk dat je een 1.8 wel op een 1.4 ECU kan laten draaien...
aan de hand daarvan kan de ECU benzine en onsteking bijregelen om voor optimale verbranding te zorgen.
een ECU heeft natuurlijk een onder en bovengrens, op een gegeven moment kan hij niet meer bijregelen, maar ik denk dat je een 1.8 wel op een 1.4 ECU kan laten draaien...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
beetje secundaire probleem.
Met deze onderdelen wordt je 1.4 voor 100% een 1.8, dat een 1.4 auto niet met een 1.8 om kan gaan is natuurlijk iets heel anders. Of het nu aan de electronica ligt, of de capacteit van de brandstofpomp, of dat versnellingsbakken stuk gaan, bla bla.
m.a.w.:
een kaal compleet 1.8 blok is niet te onderscheiden van een kaal compleet 1.4 blok met deze zuigers en krukas erin. (behalve het ingeslagen nummer)
Met deze onderdelen wordt je 1.4 voor 100% een 1.8, dat een 1.4 auto niet met een 1.8 om kan gaan is natuurlijk iets heel anders. Of het nu aan de electronica ligt, of de capacteit van de brandstofpomp, of dat versnellingsbakken stuk gaan, bla bla.
m.a.w.:
een kaal compleet 1.8 blok is niet te onderscheiden van een kaal compleet 1.4 blok met deze zuigers en krukas erin. (behalve het ingeslagen nummer)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
EN DAN HEB JE DUS EXACT!!!! HETZELFDE PROBLEEM!!!tutuur schreef:toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
-
- The Big Boss
tutuur schreef:als je hem incl bak koopt?
en alle toebehoren koopt? grtz
maar dat stond er niet

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
daarmee bedoelde ik dus incl alle toebehoren;)tutuur Geplaatst: Do Okt 16, 2008 5:51 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
- Steven Rover
- MG-R Freak
- aldo
- MG-R Freak
je kan ook je 214 verkopen en een Vi kopenSteven Rover schreef:Is het ook niet mogelijk om een 1.8 vvc blok uit engeland te halen? Op Ebay staan er zat. Moet het natuurlijk wel passen.
Ik heb een beetje een links rechts fobie....

bij TE KOOP staat zo een hele mooie

Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p

- Steven Rover
- MG-R Freak