1.4 naar 1.8 conversie

214 216 218 220 25
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Lijkt me dat je MMS ook moet weten wat de inhoud is van de motor.
Als hij moet rekenen hoeveel lucht er binnen komt aan de hand van je MAP dan moet hij toch weten dat de maximale cilinderinhoud 1800cc is ipv 1400.
MG TF wannahave
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

daar zijn sensoren voor, zoals de lambda die de Air/Fuel ratio kan uitlezen.

aan de hand daarvan kan de ECU benzine en onsteking bijregelen om voor optimale verbranding te zorgen.

een ECU heeft natuurlijk een onder en bovengrens, op een gegeven moment kan hij niet meer bijregelen, maar ik denk dat je een 1.8 wel op een 1.4 ECU kan laten draaien...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

beetje secundaire probleem.

Met deze onderdelen wordt je 1.4 voor 100% een 1.8, dat een 1.4 auto niet met een 1.8 om kan gaan is natuurlijk iets heel anders. Of het nu aan de electronica ligt, of de capacteit van de brandstofpomp, of dat versnellingsbakken stuk gaan, bla bla.

m.a.w.:

een kaal compleet 1.8 blok is niet te onderscheiden van een kaal compleet 1.4 blok met deze zuigers en krukas erin. (behalve het ingeslagen nummer)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tutuur

Bericht door tutuur »

toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tutuur schreef:toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
EN DAN HEB JE DUS EXACT!!!! HETZELFDE PROBLEEM!!!
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Niet helemaal. je hebt nog een reserve 1.4 :mrgreen:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
tutuur

Bericht door tutuur »

wrm heb je dan nogsteeds hetzelfde probleem? als je hem incl bak koopt?
en alle toebehoren koopt? grtz
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8440
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

tutuur schreef:als je hem incl bak koopt?
en alle toebehoren koopt? grtz

maar dat stond er niet :fiew: ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

hoe zit het eigelijk als je de ecu veranderd (die van een 1.8 op een 1.4) heeft dat nog enig efeckt?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
tutuur

Bericht door tutuur »

tutuur Geplaatst: Do Okt 16, 2008 5:51 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
daarmee bedoelde ik dus incl alle toebehoren;)
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Is het ook niet mogelijk om een 1.8 vvc blok uit engeland te halen? Op Ebay staan er zat. Moet het natuurlijk wel passen.

Ik heb een beetje een links rechts fobie.... ;)
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
tutuur

Bericht door tutuur »

swap is al vaker gedaan dus volgens mij past het, komt natuurlijk wel een hoop werk bij kijken.....
grtz
Gebruikersavatar
aldo
MG-R Freak
Berichten: 527
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 5:54 pm
Woonplaats:
Locatie: terneuzen

Bericht door aldo »

Steven Rover schreef:Is het ook niet mogelijk om een 1.8 vvc blok uit engeland te halen? Op Ebay staan er zat. Moet het natuurlijk wel passen.

Ik heb een beetje een links rechts fobie.... ;)
je kan ook je 214 verkopen en een Vi kopen :mrgreen:

bij TE KOOP staat zo een hele mooie 8)
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ben benieuwd! al zal het niet snel gebeuren dat ik mijn 214 verkoop, heb hem namelijk van mijn opa gekregen :D ;)
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Plaats reactie