1.4 naar 1.8 conversie
1.4 naar 1.8 conversie
http://cgi.ebay.co.uk/k-series-1-8-conv ... 286.c0.m14
hoe werkt dit en is het makkelijk zelf te doen?
hoe werkt dit en is het makkelijk zelf te doen?
mis ik iets??
als je al die troep op een 1.4 schikt te steken blijft het nog steeds een 1.4
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons
en is te zien hoe handig je bent. een motor swappen kan iedereen. een motor uit elkaar vijzen en terug ineen steken vergt al iets meer handigheid, vaardigheid en gereedschap
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons
en is te zien hoe handig je bent. een motor swappen kan iedereen. een motor uit elkaar vijzen en terug ineen steken vergt al iets meer handigheid, vaardigheid en gereedschap
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
yep je mist iets. Zuigers bepalen de boring(80mm voor een 1.6 en 1.8 ) de krukas bepaald hoever de zuigers heen en weer gaan(slag).Frekkel schreef:mis ik iets??
boring * slag * 4(cylinders) = inhoud.
Het zijn juist alle andere onderdelen in een motor die niets te vertellen hebben kwa inhoud. zuigers en krukas that's it.
Als je deze onderdelen koopt dan heb je alles om van je 1.4 een 1.8 te maken, hij presteert dan ook 100% als een gewone 1.8. (je hebt natuurlijk wel nieuwe pakkingen nodig als je je blok uit elkaar haalt)
Je hoeft niets aan te passen, je hoeft alleen te verwisselen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Niet voor jou boekie, je hebt een 1.4 nodig van na 95, sorry.
Bovendien vind ik het te duur, dan zou ik liever voor die van frekkel gaan.
Dit gaat richting de 500 euro inc verzend en pakkingen + hoeveelheid tijd die erin gaat zitten.
Bovendien vind ik het te duur, dan zou ik liever voor die van frekkel gaan.
Dit gaat richting de 500 euro inc verzend en pakkingen + hoeveelheid tijd die erin gaat zitten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk