1.4 naar 1.8 conversie

214 216 218 220 25
speedfreax

1.4 naar 1.8 conversie

Bericht door speedfreax »

http://cgi.ebay.co.uk/k-series-1-8-conv ... 286.c0.m14

hoe werkt dit en is het makkelijk zelf te doen?
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

mis ik iets??
als je al die troep op een 1.4 schikt te steken blijft het nog steeds een 1.4
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons

en is te zien hoe handig je bent. een motor swappen kan iedereen. een motor uit elkaar vijzen en terug ineen steken vergt al iets meer handigheid, vaardigheid en gereedschap
MG ZR S1800
speedfreax

Bericht door speedfreax »

ik snap het ook niet echt, daarom de vraag...
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

toch wel, aangezien de bussen er ook bij zitten.

met deze parts krijg je dus zowel de boring als de slag van een 1.8 en heb je dus feitelijk een 1.8 ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

aha, die had ik over het hoofd gezien
in alle geval veel plezier met het plaatsen van die bussen
en dan heb je de kop nog niet
en de ecu
en de bekabeling
en het inlaatspruitstuk
en en en

kan iemand net zo goed 1000€ geven voor mijn blok en heb je het in eens allemaal
MG ZR S1800
insanity

Bericht door insanity »

uitleg? ik bedoel volgens mij moet je daqn een hel of a lot aanpassen om die zooi derin te krijgen?

maarja doe mij dan maar gewoon een 1.8 non vvc en tune dan wel verder:P
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Frekkel schreef:mis ik iets??
als je al die troep op een 1.4 schikt te steken blijft het nog steeds een 1.4
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons
yep je mist iets. Zuigers bepalen de boring(80mm voor een 1.6 en 1.8 ) de krukas bepaald hoever de zuigers heen en weer gaan(slag).

boring * slag * 4(cylinders) = inhoud.

Het zijn juist alle andere onderdelen in een motor die niets te vertellen hebben kwa inhoud. zuigers en krukas that's it.

Als je deze onderdelen koopt dan heb je alles om van je 1.4 een 1.8 te maken, hij presteert dan ook 100% als een gewone 1.8. (je hebt natuurlijk wel nieuwe pakkingen nodig als je je blok uit elkaar haalt)
Je hoeft niets aan te passen, je hoeft alleen te verwisselen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

en de kop? heeft een 1.4 niet kleinere kleppen oid?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dat heeft niks met de motorinhoud te maken.
Wel weer voor het vermogen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Heb er al wat vaker iets over gelezen. Erg vet om in een Rover 100 (of 200) te bouwen :twisted: En niet duur moet ik eerlijk zeggen.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Dutch schreef:Dat heeft niks met de motorinhoud te maken.
Wel weer voor het vermogen
Weet ik, maar aangezien Jouke zegt dat de motor dan als een 1.8 presteerd.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De VVC heeft grotere kleppen, de standaard 1.8 niet.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Is het dan zo dat als je er een VVC kop met inlaatnokkenassen etc opzet, dat je dan een (kaal) VVC blok hebt?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Nee, de VVC heeft een compleet andere ontstekingssysteem en de hele aansturing voor het VVC mechanisme ontbreekt dan ook nog.
Je kan evt. wel een VVC kop met vaste nokkenassen gebruiken (VHPD-kop), dan heb je het voordeel van de grotere kleppen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

:twisted: interessant :twisted:
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Niet voor jou boekie, je hebt een 1.4 nodig van na 95, sorry.

Bovendien vind ik het te duur, dan zou ik liever voor die van frekkel gaan.
Dit gaat richting de 500 euro inc verzend en pakkingen + hoeveelheid tijd die erin gaat zitten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie