Pastut misschien?

Kok

Pastut misschien?

Bericht door Kok »

Heren, dames ook, ik heb een vraag.

Ik kan 4 velgen met winterbanden lenen van een kennis , maar de velgen passen op een Rover 25 dus 14 inch, jaja ik weet dat de ZR op 17 staat, maar ik hoef er niet de hele winter mee te rijden, alleen ff een lang weekend naar Duitsland. Is dat te doen dus? Rekening houdend met de standaard maat van de remschijven/klauwen.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

lijkt me niet, 15" is minimaal om de 282's voorop te clearen, en zelfs dan past niet elke 15 incher...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Kok

Bericht door Kok »

okee dan, nou bedankt maar weer . Dan zal ik ff diep in de knip moeten voor 4 bandjes +velgen... :cry: (daar gaat mijn (fortis)bonus :twisted:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

15" staal is goed aan tekomen, en moet eigenlijk wel passen. 15"LM kan zoals Mark zegt wel eens niet passen, maar 15" staal wel. Stale velgen zijn enorm dun, dus hebben ze t.o.v. LM enorm veel ruimte aan de binnenkant.

Denk dat je op marktplaats binnen no-time een geschikt setje te pakken hebt.

vraag me alleen wel een beetje af hoe het zit met duitse wetgeving, voor mijn auto bv zijn geen winterbanden in de juiste maat, maar de duitse wetgeving eist winterbanden ook voor buitenlanders. En ze eisen de juiste(fabrieks) maat.(voor duitsers in iedergeval)
Wat dus inhoud dat ik met mijn auto nooit meer in de wintermaanden naar duitsland mag komen. Want ik moet minimaal 14" hebben vanwege de remmen, en in 14" is er geen winterband plat genoeg om in mijn wielkast te passen. (denk dat het met 13" ook al niet eens meer kan)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

quote http://www.autoblog.nl/archive/2005/12/ ... op_eigen_r
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…
Dus Kok als je nog genoeg profiel hebt zou ik gewoon op je zomerbanden gaan.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Kok

Bericht door Kok »

Dit regeltje bevalt me niet zo
Een ritje door het winterse Duitsland is dus op eigen risico.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef:Stale velgen zijn enorm dun, dus hebben ze t.o.v. LM enorm veel ruimte aan de binnenkant.
Dat is waar, misschien dat 14" dan toch past :blink:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat denk ik van niet, want de 14" stalen passen maar net over de 262's. Maar 15" staal moet passen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Zelfs dat kan problemen geven. Volgens mij staat er in de gebruikershandleiding van de ZR zelfs dat je bij een lekke voorband een achterwiel naar voren moet verplaatsen en vervolgens het reservewiel achter moet monteren :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

maar dan gaat het over een thuiskomer in de maat???
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

is volgens mij een stalen 15"
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Het (optionele) stalen reservewiel is 185/55/15" dacht ik.
Afbeelding

Kok

Bericht door Kok »

Ja daaagg, er zit/zat geeneens een reserve wiel bij.... Alleen een spuitbus... Heb inmiddels wel (allang) een LM reservewiel in de goeie maat.
Maar B.O.T. heeft er hier niemand een setje "te leen"voor een paar dagen misschien?
Het zou de boswachter heel gelukkig maken. :lol:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Daarom stond er ook "optioneel" tussen haakjes ;). Daar moest je extra voor dokkuh :P.
Afbeelding

Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

dan moet je wel naar het noorden komem, dan mag je ze van mij wel ff lenen, maar die zitten om 15" coupé velgen
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

ik heb een setje snowtrac om 16" hairpins liggen moeten wel ff gebalanceerd worden mag je van mij wel lenen, voor ze er bij mij op gaan.
Afbeelding
Plaats reactie