oeps.....stukkie eraf

Technische informatie over MG's en Rovers.
Rick

oeps.....stukkie eraf

Bericht door Rick »

:roll:
Nou ben mijn laatste sierstukje van m'n einddemper verloren, althans hij hing eraan met zijn laatste braampjes, dus dat wordt een nieuwe einddemper, zal gelijk de tussen demper ook maar vervangen, heb ik dat ook weer gehad, Lievaart uit Rozenburg is alle delen al aan het verzamelen 8) 8), want het schijnt dat een originele demper en tussendemper voor een 220 Coupe 16V moeilijk is te krijgen, universeel is niet meer voorhanden (had ik toch niet gedaan).

Ook EPS (Hoogezand) gebeld, voor een mooie oplossing, misschien heel misschien wordt dat wel wat, zij kunnen zeggen ze wel iets moois maken, maar ja ik weet uit mijn Alfa 155 tijdperk dat dat aardig in de euro's gaat lopen, dus ik wacht tot morgen af, dan zullen ze me een offerte opgeven :!: ;)

Maar ik denk dat mijn "girl" zaterdag gewoon bij Lievaart op de brug zal staan ;) ;) ;)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Atec Tuning in Ridderkerk is een stuk dichterbij dan EPS en een stuk beter betaalbaar en kunnen ook alles op maat maken ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Je kan ook die uitlaat bij mij meenemen als je er toch bent zaterdag... ;)

Die is ook stock! :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Rick

Bericht door Rick »

Striker schreef:Atec Tuning in Ridderkerk is een stuk dichterbij dan EPS en een stuk beter betaalbaar en kunnen ook alles op maat maken ;).
He Striker en Silly, thanks voor the offers, en Sil ik wil gelijk nieuw hebben, dus ik zal morgen eerst eens met ATEC contact op nemen, en anders wordt het gewoon origineal Rover exhaust :!: :!: dus beiden thanks for the respons ;) ;) ;) ;)
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Goed man maar mocht je je nog bedanken dan weet je waar er in ieder geval nog 1 ligt.... ;)

Ik weet zaterdag hoe goed die is. :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Rick

Bericht door Rick »

SillyTC schreef:Goed man maar mocht je je nog bedanken dan weet je waar er in ieder geval nog 1 ligt.... ;)

Ik weet zaterdag hoe goed die is. :roll:
Sil en die van jou is die met tussen demper :?: en zo ja is die nog een beetje hard :?: , niet dat ik binnen korte tijd als een monster-jam rond ridt :!: :!: :lol: :lol: :lol:
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

:rofl:

Ik heb geen idee man. Maandag aaf was het erg donker en ik heb verder nog niet kunnen... Ik weet zaterdag meer want dan gaat ie de brug op! :mrgreen:

Kom een bakkie doen (was je toch al van plan) en dan hoor/ zie je het zelf wel... ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Rick

Bericht door Rick »

SillyTC schreef::rofl:

Ik heb geen idee man. Maandag aaf was het erg donker en ik heb verder nog niet kunnen... Ik weet zaterdag meer want dan gaat ie de brug op! :mrgreen:

Kom een bakkie doen (was je toch al van plan) en dan hoor/ zie je het zelf wel... ;)
Ik hoop dat ik een beetje vroeg klaar ben, want dan kom ik zekers :!: :!: :!: , Lievaart vertelde me nu dat het ong 300 ex zou gaan kosten, maar dan heb ik wel originele parts dus....... :!: ;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ATEC is goed hoor daar heb ik mijn uitlaat ook laten doen.

Ik had een middendemper van een Civic gehaald en die is iets ingekort. Einddemper van Magnex voor een Coupe Turbo, daar is de bocht en flens van aangepast. Uiteraard alles RVS. :)

p.s. ik was 120+50+127 = 307 euro incl. alles daarvoor kwijt ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Rick

Bericht door Rick »

Mark16v schreef:ATEC is goed hoor daar heb ik mijn uitlaat ook laten doen.

Ik had een middendemper van een Civic gehaald en die is iets ingekort. Einddemper van Magnex voor een Coupe Turbo, daar is de bocht en flens van aangepast. Uiteraard alles RVS. :)

p.s. ik was 120+50+127 = 307 euro incl. alles daarvoor kwijt ;)
Oke dan Mark.....ik zal is wat telefoontjes plegen :D :!: :D
Rick

Bericht door Rick »

;) ;) Even gebeld met ATEC, deze levert en maak vanaf de kat alles op maat met normaal rond eindstuk geheel RVS vanaf zo'n 599 euro's, al naar gelang de wensen loopt dit op.......dus dan heb je wel wat, als je het afweegt tegen Lievaart (original) is het duurder, doch is ATEC wel iets aparts...........dus ik denk en overweeg.... ;) ;) ;)
Jai
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Jai »

Anders vraag je mark ff hoe hij dat exact gedaan heeft.... Hij heeft alleen aanpassingen aan bestaande onderdelen laten doen volgens mij ;) En die prijs die ze jou gegeven hebben, is voor het 'creëren' van een geheel nieuwe uitlaat uit rvs buizen... (if i'm not mistaken...)
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Rick

Bericht door Rick »

Jai schreef:Anders vraag je mark ff hoe hij dat exact gedaan heeft.... Hij heeft alleen aanpassingen aan bestaande onderdelen laten doen volgens mij ;) En die prijs die ze jou gegeven hebben, is voor het 'creëren' van een geheel nieuwe uitlaat uit rvs buizen... (if i'm not mistaken...)
Ja Jai klopt, maar ik ben nou eenmaal een zeikerd wat dat aangaat, ik wil dan ook alles van de "fabriek" af if you know what I mean, niks ten nadele wat Mark heeft gedaan, maar ik heb nou eenmaal 2 ontiegelijke linker handen...... :oops: :oops: :oops: :oops: ;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik zal het ff uitleggen:

Ik heb een tijdje gezocht naar een goede en goedkope oplossing om een RVS systeem onder mijn auto te krijgen. ;)

Aangezien het R8 platform is ontwikkeld in samenwerking met Honda en Honda de R200 zelf als Honda Concerto op de markt heeft gezet, is de bodemplaat 100% identiek. Dit bracht mij aan het denken. Uitlaten van een Concerto kunnen dus ook op een R200. :)

Toen ben ik verder gaan zoeken, en bleek de bodemplaat van de 88-91 Civic/CRX heel erg overeen te komen met de Concerto, en dat leek weer heel erg op die van de rest van de Civics tot aan 2000. :P

Puntje bij paaltje, het maakt niet uit welke uitlaat je koopt, hij past bijna altijd, met minimale wijzigingen.

Ik kwam toen tweedehands een RVS middendemper (2.25") tegen, van een '95 civic. Deze bleek later 8cm te lang te zijn en is dus ingekort, hier zie je verder niks van. Ophangpunten zijn 100% gelijk.

De einddemper is een Magnex RVS (2.25") die eigenlijk voor een Coupe Turbo was. Deze zou ook moeten passen, met uitzondering van de flens (3 gaten i.p.v. 2), maar de bocht bleek ook anders te lopen.

Wat heeft ATEC bij mij dus gedaan:

- middendemper bij de flens 8cm inkorten en flens opnieuw eraan lassen.
- pijp van de einddemper bij de pot afzagen en nieuwe pijp op maat gemaakt incl. flens, en nieuwe hangers.

Totaal:

- middendemper 120 euro (tweedehands, 6 maanden oud)
- einddemper 50 euro (vanuit UK, ook tweedehands maar nieuwstaat, koopje :D)
- montage bij ATEC 127 euro (1.5 uur werk + wat materiaal)

Komt dus op 297 euro, had net rekenfoutje gemaakt haha.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Rick

Bericht door Rick »

;) Kijk dat is shoppen en de mazeel hebben dat je die tussendemper te pakken wist te krijgen, en idd met een beetje aanpassen etc kom je ver, en kijk wat jij mij (ons) nu vertelt klinkt gewoon perfect.
Ik zal vandaag her en der even verder wat rondneuzen, in ieder geval thanks Mark voor de uitleg :!: :!: :!: :!:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb bij Atec ook een systeem laten maken vanaf de katalysator.
Het mooie is dat je zelf kan aangeven hoeveel herrie het systeem ongeveer moet maken :). Ik wilde wel een sportief geluid, maar niet té, zodat ik er niet na een half uur rijden hoofdpijn van zou hebben.
Daarom is er ook een middendemper geplaatst en het geluid vind ik nu echt prima: mooie sportieve brom, maar niet à la sjonnie-mobiel :).
Ik was er 550 euro voor kwijt, maar dat is inmiddels al weer een paar jaar geleden, dus 599 klinkt normaal.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie