ik zal het ff uitleggen:
Ik heb een tijdje gezocht naar een goede en goedkope oplossing om een RVS systeem onder mijn auto te krijgen.
Aangezien het R8 platform is ontwikkeld in samenwerking met Honda en Honda de R200 zelf als Honda Concerto op de markt heeft gezet, is de bodemplaat 100% identiek. Dit bracht mij aan het denken. Uitlaten van een Concerto kunnen dus ook op een R200.
Toen ben ik verder gaan zoeken, en bleek de bodemplaat van de 88-91 Civic/CRX heel erg overeen te komen met de Concerto, en dat leek weer heel erg op die van de rest van de Civics tot aan 2000. :P
Puntje bij paaltje, het maakt niet uit welke uitlaat je koopt, hij past bijna altijd, met minimale wijzigingen.
Ik kwam toen tweedehands een RVS middendemper (2.25") tegen, van een '95 civic. Deze bleek later 8cm te lang te zijn en is dus ingekort, hier zie je verder niks van. Ophangpunten zijn 100% gelijk.
De einddemper is een Magnex RVS (2.25") die eigenlijk voor een Coupe Turbo was. Deze zou ook moeten passen, met uitzondering van de flens (3 gaten i.p.v. 2), maar de bocht bleek ook anders te lopen.
Wat heeft ATEC bij mij dus gedaan:
- middendemper bij de flens 8cm inkorten en flens opnieuw eraan lassen.
- pijp van de einddemper bij de pot afzagen en nieuwe pijp op maat gemaakt incl. flens, en nieuwe hangers.
Totaal:
- middendemper 120 euro (tweedehands, 6 maanden oud)
- einddemper 50 euro (vanuit UK, ook tweedehands maar nieuwstaat, koopje

)
- montage bij ATEC 127 euro (1.5 uur werk + wat materiaal)
Komt dus op 297 euro, had net rekenfoutje gemaakt haha.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.