remmen ontluchten

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
wolter

remmen ontluchten

Bericht door wolter »

Mijn rechtervoorrem doet helemaal niets, ik heb net de remblokjes vervangen... (ze waren he-le-maal op)

hoe kan je het beste je remmen ontluchten? ik neem aan dat de handrem er niet op moet staan? en het vloeistofniveau goed hoog..
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

met twee man, de één pompt, de ander ontlucht.
niet vergeten oppompen om de terug ingezogen lucht ook kwijt te spelen
MG ZR S1800
wolter

Bericht door wolter »

ik heb nu geen rem, als ik pomp krijg ik druk maar die druk valt snel weg, kan het zijn dat je eerst achter moet ontluchten? of maakt dat niets uit..
eerst pompen, dan ontluchten dus?
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

indien je goed ontlucht hebt, en je hebt toch druk die geleidelijk aan wegvalt kant evengoed zijn dat je vacuum om zeep is
MG ZR S1800
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ontluchten moet in volgorde, het verste wiel het eerst, dus links-achter, dan rechts-achter, LV en RV.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Als je alleen de remblokken vervangen hebt, neem ik aan dat je de remleidingen niet los hebt gehad en zou ontluchten in principe helemaal niet nodig moeten zijn.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

118GTR schreef:ontluchten moet in volgorde, het verste wiel het eerst, dus links-achter, dan rechts-achter, LV en RV.
is wel aan te raden maar moet niet in volgorde ;)
bij wagens met abs kan die volgorde ook verschillend zijn
MG ZR S1800
wolter

Bericht door wolter »

geen abs, maar haynes manual geeft andere volgorde aan, verschil van mening? @118gtr? (stom dat ik daar niet eerder in heb gekeken, staat het ontluchten (bleeding.. wist ik veel.) stap voor stap beschreven..)

remblokken waren he-le-maal op, dus de zuigers waren helemaal uit. kan zijn dat met t terug duwen de druk niet goed meer is, nu ik het ontluchten onder de knie heb (best makkelijk eigenlijk) gaat het een stuk beter.. en krijg ik voldoende druk

maar helaas weer een tegenvaller, het vastgelaste kroonwiel naar het diff in de bak is weer losgelopen.... hoe is het mogelijk.... dus bak gaat er weer uit en de bak moet weer helemaal los.. beetje veel pech met die gti van me... maar ik hou vol, tis een veel te leuke auto om weg te doen....

grtn
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@frekkel: ik wist niet dat het een optie was, thanks.

De volgorde klopt overgens wel want het gaat om de lengte van de remleiding. Ook bij ABS klopt het want het ABS systeem zit ook links-voor en dus zit het wiel rechts-achter het verst weg.

Haynes wisselt ongetwijfelt links en recht om, aangezien het een engelse manual is waar de bestuurder(en dus hoofdremcylinder) niet links-voor zit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

118GTR schreef:@frekkel: ik wist niet dat het een optie was, thanks.

De volgorde klopt overgens wel want het gaat om de lengte van de remleiding. Ook bij ABS klopt het want het ABS systeem zit ook links-voor en dus zit het wiel rechts-achter het verst weg.

Haynes wisselt ongetwijfelt links en recht om, aangezien het een engelse manual is waar de bestuurder(en dus hoofdremcylinder) niet links-voor zit.
maar ik ging er ook even vanuit dat niet alle wagens rovers zijn omdat er wagens zijn waar de hoofdremcilinder links zit maar de abs blok rechts.
In theorie zeggen ze indd dat je moet beginnen met de langste leiding, maar als het is om remvloeistof te vervangen of even te ontluchten speelt dat geen rol
het gaat geloof ikzelf dan toch meer een rol spelen als je gans je remleiding bvb vervangen hebt en je hele systeem moet worden opgevuld.
maar de manier waarop is nog steeds belangrijker omdat als je gewoon pompt je altijd terug lucht mee naar binnen trekt en je nog twee keer de boel goed moet oppompen en hem dan onder druk nog eens lossen.
makkelijkst is natuurlijk met een toestel dat er constant 2 bar druk opzet, maar bij de rovertjes is dat niet mogelijk wegens de dop van het remvloeistofreservoir.
MG ZR S1800
Plaats reactie