remmen ontluchten
remmen ontluchten
Mijn rechtervoorrem doet helemaal niets, ik heb net de remblokjes vervangen... (ze waren he-le-maal op)
hoe kan je het beste je remmen ontluchten? ik neem aan dat de handrem er niet op moet staan? en het vloeistofniveau goed hoog..
hoe kan je het beste je remmen ontluchten? ik neem aan dat de handrem er niet op moet staan? en het vloeistofniveau goed hoog..
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ontluchten moet in volgorde, het verste wiel het eerst, dus links-achter, dan rechts-achter, LV en RV.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
geen abs, maar haynes manual geeft andere volgorde aan, verschil van mening? @118gtr? (stom dat ik daar niet eerder in heb gekeken, staat het ontluchten (bleeding.. wist ik veel.) stap voor stap beschreven..)
remblokken waren he-le-maal op, dus de zuigers waren helemaal uit. kan zijn dat met t terug duwen de druk niet goed meer is, nu ik het ontluchten onder de knie heb (best makkelijk eigenlijk) gaat het een stuk beter.. en krijg ik voldoende druk
maar helaas weer een tegenvaller, het vastgelaste kroonwiel naar het diff in de bak is weer losgelopen.... hoe is het mogelijk.... dus bak gaat er weer uit en de bak moet weer helemaal los.. beetje veel pech met die gti van me... maar ik hou vol, tis een veel te leuke auto om weg te doen....
grtn
remblokken waren he-le-maal op, dus de zuigers waren helemaal uit. kan zijn dat met t terug duwen de druk niet goed meer is, nu ik het ontluchten onder de knie heb (best makkelijk eigenlijk) gaat het een stuk beter.. en krijg ik voldoende druk
maar helaas weer een tegenvaller, het vastgelaste kroonwiel naar het diff in de bak is weer losgelopen.... hoe is het mogelijk.... dus bak gaat er weer uit en de bak moet weer helemaal los.. beetje veel pech met die gti van me... maar ik hou vol, tis een veel te leuke auto om weg te doen....
grtn
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
@frekkel: ik wist niet dat het een optie was, thanks.
De volgorde klopt overgens wel want het gaat om de lengte van de remleiding. Ook bij ABS klopt het want het ABS systeem zit ook links-voor en dus zit het wiel rechts-achter het verst weg.
Haynes wisselt ongetwijfelt links en recht om, aangezien het een engelse manual is waar de bestuurder(en dus hoofdremcylinder) niet links-voor zit.
De volgorde klopt overgens wel want het gaat om de lengte van de remleiding. Ook bij ABS klopt het want het ABS systeem zit ook links-voor en dus zit het wiel rechts-achter het verst weg.
Haynes wisselt ongetwijfelt links en recht om, aangezien het een engelse manual is waar de bestuurder(en dus hoofdremcylinder) niet links-voor zit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
maar ik ging er ook even vanuit dat niet alle wagens rovers zijn omdat er wagens zijn waar de hoofdremcilinder links zit maar de abs blok rechts.118GTR schreef:@frekkel: ik wist niet dat het een optie was, thanks.
De volgorde klopt overgens wel want het gaat om de lengte van de remleiding. Ook bij ABS klopt het want het ABS systeem zit ook links-voor en dus zit het wiel rechts-achter het verst weg.
Haynes wisselt ongetwijfelt links en recht om, aangezien het een engelse manual is waar de bestuurder(en dus hoofdremcylinder) niet links-voor zit.
In theorie zeggen ze indd dat je moet beginnen met de langste leiding, maar als het is om remvloeistof te vervangen of even te ontluchten speelt dat geen rol
het gaat geloof ikzelf dan toch meer een rol spelen als je gans je remleiding bvb vervangen hebt en je hele systeem moet worden opgevuld.
maar de manier waarop is nog steeds belangrijker omdat als je gewoon pompt je altijd terug lucht mee naar binnen trekt en je nog twee keer de boel goed moet oppompen en hem dan onder druk nog eens lossen.
makkelijkst is natuurlijk met een toestel dat er constant 2 bar druk opzet, maar bij de rovertjes is dat niet mogelijk wegens de dop van het remvloeistofreservoir.
MG ZR S1800