verlagen van Ludo

214 216 218 220 25
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Kan ook zijn dat ik maar dom zit te lullen hoor, maar zoiets is mij verteld :mrgreen:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Als je zorgt dat je de Rave cd hebt, dan open je die, zoek je het gedeelte op over de veringen en dan zie je zo staan dat ze met (uit mijn hoofd) 38 en 80 Nm vast gedraaid moeten worden. En laat nou die rave cd net te downloaden zijn via de ftp-server van JSS
Tammie

Bericht door Tammie »

goh wat zijn sommige mensen toch geniaal :P
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Laat ik die RAVE CD nou hebben en er nog niet op gekeken hebben :mrgreen:
zijnstra

Bericht door zijnstra »

zou er zelf niet aan beginnen als je geen ervaring hebt, kan nog gevaarlijk worden ook met die veren.........

had destijds zelf een setje veren gekocht via Biesheuvel, en ben er toen mee naar Euromaster gegaan, daar een vaste prijs afgesproken voor het monteren en uitlijnen, wat dat is zeker wel nodig na de nieuwe veren.

geloof dat ik toen voor €170,- klaar was voor montage en uitlijnen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Na verlagen met alleen veren zou ik altijd even wachten met laten uitlijnen, aangezien de veren nog wat inzakken.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
zijnstra

Bericht door zijnstra »

Striker schreef:Na verlagen met alleen veren zou ik altijd even wachten met laten uitlijnen, aangezien de veren nog wat inzakken.
is dat zo? nooit geweten dat die veren nog "na-zakken" vandaar miss. ook dat m'n voorbanden wat scheef waren afgesleten, of zou dat toch door m'n bochten gedrag komen?? :lol: gaat trouwens alleen om voor, achter kan niet uitgelijnd worden toch?
Tammie

Bericht door Tammie »

misschien dat ik dan ook eens ga informeren bij euromaster, dankje :)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

zijnstra schreef:is dat zo? nooit geweten dat die veren nog "na-zakken" vandaar miss. ook dat m'n voorbanden wat scheef waren afgesleten, of zou dat toch door m'n bochten gedrag komen?? :lol:
Ja, de veren zakken nog wat in onder het gewicht van de auto, dus is het verstandig pas na zo'n 1000 km de auto uit te laten lijnen.
De camber kan niet gesteld worden bij een 200, dus scheef afslijten van de banden ontkom je eigenlijk niet aan wanneer je de auto verlaagt.
Afbeelding

tummeke

Bericht door tummeke »

Mwah.. De mijne zijn iig aan beide kanten netjes kaal gesleten :lol:

Al moet ik zeggen dat m'n schroefset niet al te ver omlaag is ingesteld op t moment.. Binnenkort met andere velgen en banden even de hele setup aanpassen en weer uitlijnen idd..

Geloof trouwens dat ik wel bepaalde tools gezien heb ooit om camber toch enigszins aan te passen, maar geen idee meer hoe of wat.. Zal er nog eens naar kijken binnenkort.. Er zit in ieder geval nog wel een klein beetje speling op de bouten dacht ik, zodat je ze onder spanning met een iets andere camber weer aan kunt draaien..

Complimenten voor alle plannen met de rover moet ik trouwens zeggen tammie :) Begint echt een brute bak te worden.. (voor een blondje ;) )
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Tammie: een momentsleutel kan ik wel bij mijn buurjongen regelen denk ik :P
Rvelleko: jaaaa, maar weet je ook hoevel N. er op de bouten moet staan ? ;)
Tammie: nee...... hm...... ik laat het wel doen :P
Lang leve een vraagbaak :mrgreen: ;)
Wil het vanavond wel eens inscannen en posten al ik thuis ben :)
Is wel een vraagbaak van een R25/MG ZR maar denk niet dat dit veeel uitmaakt voor een R200 :?: :oops:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Tammie

Bericht door Tammie »

tummeke schreef: Complimenten voor alle plannen met de rover moet ik trouwens zeggen tammie :) Begint echt een brute bak te worden.. (voor een blondje ;) )
haha thanks, ik merk het ook aan de sjans in de auto, dat het een tof autootje is/wordt :P
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

tummeke schreef:Mwah.. De mijne zijn iig aan beide kanten netjes kaal gesleten :lol:

Al moet ik zeggen dat m'n schroefset niet al te ver omlaag is ingesteld op t moment..
Daar zeg je 't zelf: je hebt een schroefset en niet verlaagd met alleen veren. Bij een schroefset blijft de camber gelijk, ongeacht de hoogte.
Afbeelding

tummeke

Bericht door tummeke »

Hmmm daar moet ik autotechnisch even goed over na gaan denken :P

De stand van de dempers veranderd toch namelijk niet als je een schroefset monteerd? En de wielen verschuiven dan toch ook over dezelfde as als met originele dempers? Dan veranderd er toch ook niks aan je camber?
Tammie

Bericht door Tammie »

Nou mannen,

Ik ben eruit. Ik ga Ludo laten verlagen, want zelf kan ik het niet. Veren + montage: 280 euri.
Of het duur is, ik hebgeen flauw idee. Of het goedkoper kan, vast wel.
Maar hier ga ik voor :D
Ik moet nu alleen moeders nog overtuigen zonder dat ik alle hoeken van de kamer te zien krijg :P Daarna afspraakje maken!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

gewoon zeggen dat het voor de veiligheid is ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie